Page 8 - 0415
P. 8
מועד אפריל 2015 חשיבה מילולית -פרק ראשון - 7 -
הוראות לשאלות :14-12
בכל שאלה יש משפט (או יותר ממשפט) שכמה חלקים ממנו חסרים ,ולאחריו ארבע הצעות להשלמת החסר .עליכם
לבחור בהצעה המתאימה ביותר להשלמת החסר.
מאשר לאמת ההיסטורית ,כלומר ,תיאור קורותיהם .12ברומן ההיסטורי יש לתת לתיאור הספרותי חשיבות
של גיבורי הספר , ,שיתקיים על חשבון האמת ההיסטורית ,של סיפור העלילה.
( )1רבה יותר /אף שהוא זה המעורר עניין אצל הקוראים /אסור /ויפגע באמינותו
( ) 2פחותה /שהוא למעשה מרכזה של היצירה /אסור /כי חשיבותה קטנה מחשיבותו
( )3פחותה /שהוא למעשה מרכיב שולי בלבד /אפשר /אם הוא תורם לאמינותו
( )4פחותה /נפתל ומרתק ככל שיהיה /אסור /כי חשיבותה גדולה מחשיבות ו
קבע ראש הוועד שיש .13אחדים מהדיירים נעדרו מהאספה שבה הוחלט להתקין בבניין מעלית.
מצביעים כולם , היא התקבלה ברוב קולות .בתגובה לקובלנתו של אחד הדיירים ,כי החלטה,
ענה ראש הוועד כי בהחלטות חשובות כגון זו דרוש רוב של לפחות שני שלישים מהדיירים.
( )1אף על פי כן /לדבוק ב / -שכן /היה בכוחם של הדיירים הנעדרים להטות את התוצאה אילו היו /בעד
ההצעה
( )2אי לכך /לבטל את ה / -אף ש / -גם אם היו הדיירים הנעדרים /נגד ההצעה ,לא היה בכוחם להטות את
התוצאה
( )3לכן /לבטל את ה / -אף ש / -ממילא לא היה בכוחם של הדיירים הנעדרים להטות את התוצאה גם אילו
היו /בעד ההצעה
( )4אי לכך /לדבוק ב / -שכן /גם אם היו הדיירים הנעדרים /בעד ההצעה ,לא היה בכוחם להטות את
התוצא ה
השימוש המתרחב והולך בשפה האנגלית כשפה בין-לאומית הובא לא פעם כחיזוק לתאוריה שהעולם מתקדם . 14
לקראת יצירתה של חברה אנושית אוניברסלית אחת ,שתכנס תחת שפה אחת ותרבות אחת את כל בני האדם.
ארי גולדמן תאוריה זו שהשימוש בשפה האנגלית תרבויות ולשונות שונות ,אותן
לשוליים.
( )1מתנגד בתוקף ל / -וטוען /נרחב דווקא כיוון שקיימות /שהאנגלית מתווכת ביניהן מבלי שתדחק
( )2תומך ב / -אך טוען /עתיד לטשטש את ההבדלים בין /וכי כבר עכשיו ניתן לראות שפות שהאנגלית
דוחקת
( )3מצדד ב / -וטוען /אינו מאיים על קיומן של /הממשיכות להתקיים לצד האנגלית מבלי שזו תדחק
( )4מתנגד ל / -וטוען שעל אף /מביא לטשטוש ההבדלים בין /האנגלית דוחקת
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.