Page 3 - 0415
P. 3

‫מועד אפריל ‪2015‬‬           ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬מטלת כתיב 	ה ‪- 2 -‬‬

‫הזמן המוקצב הוא ‪ 30‬דקות‪.‬‬  ‫חשיבה מילולית ‪ -‬מטלת כתיבה‬

                                                ‫ִקראו בעיון את המטלה שבמסגרת ו ִכתבו את החיבור על גיליון הכתיבה‪.‬‬
‫אורך החיבור הנדרש ‪ 25 -‬שורות לפחות‪ .‬אין לחרוג מן השורות שבגיליון‪ .‬אם אתם זקוקים לטיוטה‪ ,‬השתמשו במקום‬

        ‫המיועד לכך (הטיוטה לא תיבדק)‪ .‬לא תוכלו לקבל גיליון כתיבה נוסף או להחליף את גיליון הכתיבה שבידיכם‪.‬‬
                  ‫ּ ִכתבו בעברית בלבד‪ ,‬בסגנון ההולם כתיבה עיונית והקפידו על ארגון הכתוב ועל לשון תקינה ובהירה‪.‬‬
                     ‫ּ ִכתבו את החיבור בעיפרון בלבד‪ ,‬והקפידו על כתב יד ברור ומסודר‪ .‬אתם רשאים להשתמש במחק‪.‬‬

        ‫בשנת ‪ 2010‬פרסם פרופ' רֹולָנד פָרייר מחקר שערך בכמה בתי ספר יסודיים בארצות הברית‪ .‬במחקר הוצע‬
   ‫לחלק מהתלמידים‪ ,‬שנבחרו באקראי‪ ,‬תשלום כספי סמלי בעבור כל ספר שיקראו בשנת הלימודים‪ .‬התלמידים‬
‫שהשתתפו במחקר קראו באותה שנה ספרים רבים יותר מהתלמידים האחרים ‪ -‬והקריאה המרובה שיפרה במידה‬

                                                   ‫ניכרת את הישגיהם במבחני הבנת הנקרא וכישורי שפה אחרים‪.‬‬

   ‫לדעתכם‪ ,‬לנוכח תוצאות המחקר של פרופ' פרייר‪ ,‬האם רצוי להנהיג במערכת החינוך בישראל תגמול כספי‬
                                                                         ‫לתלמידים בעבור קריאת ספרים? נמקו‪.‬‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8