Page 3 - 0415
P. 3
מועד אפריל 2015 חשיבה מילולית -מטלת כתיב ה - 2 -
הזמן המוקצב הוא 30דקות. חשיבה מילולית -מטלת כתיבה
ִקראו בעיון את המטלה שבמסגרת ו ִכתבו את החיבור על גיליון הכתיבה.
אורך החיבור הנדרש 25 -שורות לפחות .אין לחרוג מן השורות שבגיליון .אם אתם זקוקים לטיוטה ,השתמשו במקום
המיועד לכך (הטיוטה לא תיבדק) .לא תוכלו לקבל גיליון כתיבה נוסף או להחליף את גיליון הכתיבה שבידיכם.
ּ ִכתבו בעברית בלבד ,בסגנון ההולם כתיבה עיונית והקפידו על ארגון הכתוב ועל לשון תקינה ובהירה.
ּ ִכתבו את החיבור בעיפרון בלבד ,והקפידו על כתב יד ברור ומסודר .אתם רשאים להשתמש במחק.
בשנת 2010פרסם פרופ' רֹולָנד פָרייר מחקר שערך בכמה בתי ספר יסודיים בארצות הברית .במחקר הוצע
לחלק מהתלמידים ,שנבחרו באקראי ,תשלום כספי סמלי בעבור כל ספר שיקראו בשנת הלימודים .התלמידים
שהשתתפו במחקר קראו באותה שנה ספרים רבים יותר מהתלמידים האחרים -והקריאה המרובה שיפרה במידה
ניכרת את הישגיהם במבחני הבנת הנקרא וכישורי שפה אחרים.
לדעתכם ,לנוכח תוצאות המחקר של פרופ' פרייר ,האם רצוי להנהיג במערכת החינוך בישראל תגמול כספי
לתלמידים בעבור קריאת ספרים? נמקו.
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.