Page 61 - 0414
P. 61

‫מועד אפריל ‪2014‬‬                                                                  ‫	‬

                 ‫דוגמה לחיבור שתוכנו אינו מתאים לנושא המטלה‬

 ‫חברות רבות בעולם שוקדות כיום על פיתוח רובוטים שיבצעו משימות "אנושיות"‪,‬‬       ‫‪1‬‬
 ‫השאלה המתבקשת היא‪" :‬עד כמה אנו מאפשרים לטכנולוגיה להשתלט על חיינו?"‬          ‫‪5‬‬
‫ראשית אין ספק כי הטכנולוגיה שיפרה את איכות חיי האדם‪ .‬אין ולו בית אחד‬         ‫‪10‬‬
‫אשר הצליח להתחמק מהחדשנות הטכנולוגית‪ ,‬בין אם זו טלויזיה לשעות הפנאי‪,‬‬         ‫‪15‬‬
                                                                             ‫‪20‬‬
   ‫בין אם זה מחשב ללמידה ובין אם מדובר בבישול מהיר‪ ,‬שזהו יתרון נוסף של‬
    ‫הטכנולוגיה‪ ,‬היא מאפשרת לנו לקצר תהליכים רבים‪ .‬אם נקח לדוגמא את‬
   ‫תוכנת "וייז" שמראה לנהג את הדרך הקצרה והמהירה ביותר לייעדו‪ ,‬דבר‬
 ‫שלא היה בעבר‪ ,‬והנהג בכבישים הסתמך על מפות או שלטים‪ .‬לכן‪ ,‬ניתן לומר כי‬

                                        ‫הטכנולוגיה מקלה על חיי היום יום‪.‬‬
 ‫לעומת זאת הטכנולוגיה שיבשה לא מעט דברים בחיי האדם‪ .‬אחת הדוגמאות‬
  ‫הבולטות היא תקשורת בין אישית‪ ,‬היום אנשים מתקשרים בהודעות‪ ,‬בנקודות‬
‫וסימנים אשר יוצרים פרצופים במקום לפתח שיחה אישית‪ ,‬עמוקה פנים מול פנים‪.‬‬
 ‫בעקבות זאת התפתח קושי לפתח תקשורת בין אישית‪ .‬הטכנולוגיה לא פגעה‬
 ‫רק בחיי חברה‪ ,‬גם בחיי המשפחה‪ ,‬ארוחות משפחתיות הפכו להיות "מסיבת‬

   ‫מסרונים" כלומר אנשים יושבים בסעודה משפחתית ובמקום לדבר על מעשיהם‪,‬‬
     ‫יומם ורגשותיהם‪ ,‬הם עסוקים במכשיר הטכנולוגי המתקדם ‪ -‬הנייד‪ .‬על אף‬
    ‫האמור לעיל‪ ,‬לא ניתן להכחיש שיתרונותיה של הטכנולוגיה עולים על חסרונותיה‪,‬‬
     ‫בזכות טכנולוגיה אני מתקדמים ומתפתחים‪ .‬כיום קשה לתאר עולם חסר‬

‫טכנולוגיה אשר נוגע בכל תחום ותחום בחיינו‪ .‬לסיכום‪ ,‬ניתן לאמר כי הטכנולוגיה‬
        ‫מאפשרת לנו חיים נוחים‪ ,‬מהנים וטובים יותר‪ ,‬אך יש לזכור שיש בה גם‬
      ‫חסרונות‪ ,‬ולכן אנו צריכים לדעת כיצד להשתלט על הטכנולוגיה ולא להיפך‪.‬‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬

                       ‫‪60‬‬
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65