Page 57 - 0414
P. 57
מועד אפריל 2014
כך שהם יבצעו משימות ,אשר אולי לאדם בעידן של ימנו אין פנאי להתעסק בהם, 30
לדוגמא -השגחה על ילדים או אוכלוסיות מיוחדות .לדעתי ,הטלת אחריות שכזו 35
40
על מכונה ,הינה בגדר התנערות מוסרית-חברתית .אני סבורה כי עלינו,
כחברה ,לדאוג ולהיות ערבים זה לזה ,ועל אחת כמה וכמה לאוכלוסיות
הזקוקות לתשומת לב יתרה ,כמו למשל ,ילדים וקשישים .לדעתי ,עצם ההקשרות,
ותליית משימות אלה במכונה -לא רק שלא יהווה תחליף ראוי למגע ותקשורת
אנושית ,אלא אף עלול להוות נזק חברתי ,בכך שאנשים עשויים לאבד את היכולות
התקשורתיות והחברתיות שלהם .לכן ,אני סבורה כי התועלת האמיתית
לחברה ולפרט ,יכולה להגיע אך ורק ממחוייבות חברתית אנושית זה לזה ,ולא
בעזרת רובוטים.
לסיכום ,אני סבורה כי פיתוח רובוטים ,במטרה שאלה יבצעו משימות אנושיות,
הינו פסול מבחינה מוסרית ,וכי רובוט אינו תחליף ראוי לאדם .אני סבורה כי
אחריות חברתית אנושית ואכפתיות לזולת תוכל להביא את כולנו למחוזות
טובים בהרבה ,ולתרום רבות הן לפרט והן לחברה כולה ,יותר מאשר רובוטים.
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.
56

