Page 57 - 0414
P. 57

‫מועד אפריל ‪2014‬‬                                                          ‫	‬

 ‫כך שהם יבצעו משימות‪ ,‬אשר אולי לאדם בעידן של ימנו אין פנאי להתעסק בהם‪,‬‬   ‫‪30‬‬
‫לדוגמא ‪ -‬השגחה על ילדים או אוכלוסיות מיוחדות‪ .‬לדעתי‪ ,‬הטלת אחריות שכזו‬    ‫‪35‬‬
                                                                         ‫‪40‬‬
      ‫על מכונה‪ ,‬הינה בגדר התנערות מוסרית‪-‬חברתית‪ .‬אני סבורה כי עלינו‪,‬‬
      ‫כחברה‪ ,‬לדאוג ולהיות ערבים זה לזה‪ ,‬ועל אחת כמה וכמה לאוכלוסיות‬
 ‫הזקוקות לתשומת לב יתרה‪ ,‬כמו למשל‪ ,‬ילדים וקשישים‪ .‬לדעתי‪ ,‬עצם ההקשרות‪,‬‬
   ‫ותליית משימות אלה במכונה ‪ -‬לא רק שלא יהווה תחליף ראוי למגע ותקשורת‬
‫אנושית‪ ,‬אלא אף עלול להוות נזק חברתי‪ ,‬בכך שאנשים עשויים לאבד את היכולות‬
     ‫התקשורתיות והחברתיות שלהם‪ .‬לכן‪ ,‬אני סבורה כי התועלת האמיתית‬
 ‫לחברה ולפרט‪ ,‬יכולה להגיע אך ורק ממחוייבות חברתית אנושית זה לזה‪ ,‬ולא‬

                                                      ‫בעזרת רובוטים‪.‬‬
  ‫לסיכום‪ ,‬אני סבורה כי פיתוח רובוטים‪ ,‬במטרה שאלה יבצעו משימות אנושיות‪,‬‬
  ‫הינו פסול מבחינה מוסרית‪ ,‬וכי רובוט אינו תחליף ראוי לאדם‪ .‬אני סבורה כי‬
   ‫אחריות חברתית אנושית ואכפתיות לזולת תוכל להביא את כולנו למחוזות‬
‫טובים בהרבה‪ ,‬ולתרום רבות הן לפרט והן לחברה כולה‪ ,‬יותר מאשר רובוטים‪.‬‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬

                       ‫‪56‬‬
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62