Page 5 - eng2
P. 5

‫‪ .18‬המטרה העיקרית של הפסקה הראשונה היא להציג ‪-‬‬
                                                                                   ‫תשובה ‪ .1‬אוצר רפואי עתיק‬

      ‫תשובה ‪ .2‬ספינה טרופה בת ‪ 2000‬שנה‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שהספינה היא רק המקום בו נמצא‬
                                                                      ‫האוצר הרפואי העתיק שבו עוסק הקטע‪.‬‬

                                                  ‫תשובה ‪ .3‬אספקת הציוד הרפואי העתיקה ביותר שנמצאה‪.‬‬
                                                                        ‫תשובה ‪ .4‬אוסף של מטבעות יקרי ערך‪.‬‬

                                                ‫‪ .19‬בהתאם לפסקה השנייה‪ ,‬בניגוד למלומדים אחרים‪ ,‬טאוויד ‪-‬‬
‫תשובה ‪ .1‬לא מתעניין בהיבטים התיאורטיים של רפואה עתיקה‪ .‬תשובה זו אינה נכונה כיוון שהיא מנוגדת‬

                                                                                         ‫במפורש לנאמר בקטע‪.‬‬
                                                                   ‫תשובה ‪ .2‬הכיר מרכיבים רפואיים עתיקים‪.‬‬
                                                          ‫תשובה ‪ .3‬למד את אוסף העבודות הרפואיות לעומק‬
 ‫תשובה ‪ .4‬משוכנע שהטקסטים הרפואיים העתיקים משקפים את המנהגים‪/‬פרקטיקה של אותו הזמן‪.‬‬

                                                                           ‫תשובה זו מופיעה בשורה ‪ 12‬ואילך‪.‬‬

                                                           ‫‪ .20‬המטרה העיקרית של הפסקה השלישית היא לדון ‪-‬‬
         ‫תשובה ‪ .1‬במה שלמד טאוויד לגבי הגלולות‪ .‬תשובה זו נכונה כיוון שבפסקה מציגים כי הוא למד‬

                                                       ‫ממרכיבי הגלולות כי הן שימוש לטיפול בבעיות בבטן‪.‬‬
   ‫תשובה ‪ .2‬במרכיבי הגלולות‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שזו אינה מטרת הפסקה‪ .‬זהו אכן מידע שמופיע‬

                                                            ‫בה‪ ,‬אבל משמש כהסבר והדגמה לרעיון רחב יותר‪.‬‬
                                                           ‫תשובה ‪ .3‬התייחסויות בכתבים העתיקים לגלולות‪.‬‬

                                                                 ‫תשובה ‪ .4‬בדיקות החומר הגנטי של הגלולות‪.‬‬

                                              ‫‪ .21‬בשורה ‪ "a common denominator" ,21‬ניתן להחליף על ידי –‬
 ‫נפרש את המשפט בו מופיע הביטוי – "טאוויד חיפש התייחסויות לצמחים הללו בטקסטים עתיקים וגילה‬

                                                 ‫שהיה להם ____ ‪ :‬השתמשו בכולם למחלות גסטרו (בטן)"‪.‬‬
                                                                                   ‫תשובה ‪ .1‬תכונה יוצאת דופן‬
                                                                                 ‫תשובה ‪ .2‬השפעה יוצאת דופן‬
                                                                                      ‫תשובה ‪ .3‬מאפיין משותף‬
                                                                                         ‫תשובה ‪ .4‬בעיה ברורה‬

                                                   ‫‪ .22‬ניתן להסיק מהפסקה האחרונה שטאוויד מתרגש בגלל ש ‪-‬‬
                                                           ‫תשובה ‪ .1‬הוא התקדם בפיתוח של תרופות חדשות‬

           ‫תשובה ‪ .2‬הוא הוכיח את התיאוריה שלו למלומדים אחרים‪ .‬בתחילת הפסקה הוא צוטט אומר‬
    ‫"כשהתחלתי את עבודתי‪ ,‬האנשים באקדמיה הניחו שהכתבים העתיקים היו תרמית‪ ."...‬כלומר הם‬

                                                                                     ‫היום מבינים כי הוא צדק‪.‬‬
                             ‫תשובה ‪ .3‬הממצאים הובילו אותו לחשוף טקסטים שלא היו ידועים קודם לכן‪.‬‬

                                           ‫תשובה ‪ .4‬נמצאו דוגמאות אחרות של טקסטים רפואיים עתיקים‪.‬‬
   1   2   3   4   5