Page 4 - eng2
P. 4

‫‪ .14‬בהתאם לפסקה ראשונה‪ ,‬מריה תרסה אלמנדרוס ‪-‬‬
       ‫תשובה ‪ .1‬הציעה את הרעיון של רומן מסוג חדש‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שהיא הדמות המרכזית‬

                                                                              ‫בסיפור‪ ,‬ולא זו שמציעה רעיונות‪.‬‬
  ‫תשובה ‪ .2‬הצילה את אבא שלה מאלים האולימפיים‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר שהיא התמודדה‬

         ‫עם קשיים שונים מזו שבסיפור המקורי ממנו נשאב הרעיון ליצירה (שהוא כן התמודד עם אתגרים‬
                                                                                                      ‫מהאלים)‪.‬‬

                                                      ‫תשובה ‪ .3‬היא אחת מהכותבים שתרמו לרומן הגלובלי‪.‬‬
                                                                  ‫תשובה ‪ .4‬היא הגיבורה של הרומן הגלובלי‪.‬‬

                                                                                   ‫‪ .15‬בשורה ‪ "quest" ,7‬משמעו –‬
‫נפרש את המשפט בו נמצאת המילה (החל משורה ‪...."– )6‬אישה צעירה בשם מריה טרסה אלמנדרוס יצאה‬

                                                      ‫ממרכז אמריקה ל ‪ quest‬כדי למצוא את אביה האבוד"‪.‬‬
                                                                                 ‫תשובה ‪ – mystery .1‬תעלומה‬
                                                                                   ‫תשובה ‪ – search .2‬חיפוש‬
                                                                                  ‫תשובה ‪ – success .3‬הצלחה‬
                                                                                ‫תשובה ‪ – experiment .4‬ניסוי‬

                                                  ‫‪ .16‬בשורה ‪ ,13‬משתמשים במילה ‪( army‬צבא) כדי להראות ש ‪-‬‬
                                                            ‫תשובה ‪ .1‬עד כמה מאורגן היה המאמץ הקבוצתי‪.‬‬

                                                         ‫תשובה ‪ .2‬כמה נוקשה היה לוח הזמנים של הכתיבה‪.‬‬
                                              ‫תשובה ‪ .3‬שהיה מצופה מהמתרגמים להיות מאוד ממושמעים‪.‬‬
   ‫תשובה ‪ .4‬שהיו הרבה מתרגמים שעבדו על הספר‪ .‬יכולנו להבין כי תשובה זו נכונה כי גם בעברית אנו‬
                               ‫נוטים לומר למשל ‪" -‬צבא של מפגינים‪ ."..‬ביטוי זה מתאר הרבה מפגינים‪.‬‬

                                               ‫‪ .17‬בהתאם לפסקה האחרונה‪ ,‬את מה מצא מייקל פרבר כמפתיע?‬
      ‫תשובה ‪ .1‬שלכותבים ממדינות שונות יש סגנונות כתיבה דומים‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שהוא אף‬

                                                           ‫הדגיש בדבריו בפסקה כי היו הרבה סגנונות שונים‪.‬‬
                                                              ‫תשובה ‪ .2‬שהיו מתחים פוליטיים בין הכותבים‪.‬‬

 ‫תשובה ‪ .3‬שקבוצה של כותבים הצליחה לכתוב רומן‪ .‬בסוף הפסקה נאמר כי הוא אמר שזה מופלא שהם‬
                                                                                           ‫הצליחו ליצור יחדיו‪.‬‬

                                                                        ‫תשובה ‪ .4‬שהספר היה בנוי טוב ואמין‪.‬‬

                                                                                                 ‫הבנת הנקרא ‪2‬‬
                                                                                                  ‫מבנה הטקסט‬
        ‫פסקה ראשונה‪ :‬הצגת אוצר עתיק שהתגלה בספינה טרופה ששקעה בים התיכון לפני כ ‪ 2000‬שנה‪.‬‬
              ‫פסקה שנייה‪ :‬הצגת היסטוריון רפואי שהעריך את חשיבות האוצר שנמצא בפסקה הראשונה‪.‬‬
           ‫פסקה שלישית‪ :‬הצגת המסקנה לגבי התרופות שנמצאו – הגלולות שימשו לטיפול בבעיות בבטן‪.‬‬
                ‫פסקה רביעית‪ :‬התייחסותו של החוקר לחשיבות ההבנה והמחקר של כתבי רפואה עתיקים‪.‬‬
   1   2   3   4   5