Page 3 - eng1
P. 3

‫תשובה ‪ .4‬התשובה נכונה כיוון שנאמר בה שהיא הכי התפרסמה בעבור מאמציה לקדם את‬
                                            ‫זכויות הנשים‪ ,‬סוזן אנטוני התנגדה בפומבי גם לעבדות‪.‬‬

                 ‫‪ .11‬פירוש המשפט – "אם הפנינים" לא תמיד לבנה‪ ,‬וגם לא בהכרח נוצרת רק בצדפות‪.‬‬
       ‫תשובה ‪ .1‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה ש"אם הפנינים" שאינו לבן לא מיוצר על ידי‬

                                                         ‫צדפות‪ .‬זהו מידע שאינו ניתן במשפט המקור‪.‬‬
   ‫תשובה ‪ .2‬התשובה נכונה כיוון שנאמר בה שאם הפנינים מגיע מיותר ממקור אחד (כלומר‪ ,‬לא‬

                                               ‫רק בצדפות) וזה משתנה בצבע (כלומר‪ ,‬לא תמיד לבן)‪.‬‬
  ‫תשובה ‪ .3‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שהצבע של אם הפנינים תלוי במקום בו זה יוצר‪.‬‬

                                                           ‫זהו מידע נוסף שאינו נתון במשפט המקורי‪.‬‬
‫תשובה ‪ .4‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שלא אם הפנינים ולא הצדפות שיוצרות את זה הן‬

                                                                                           ‫תמיד לבנות‪.‬‬

      ‫‪ .12‬פירוש המשפט – תופעת הטלפון הנייד הפכה את הטלפון הבריטי האדום המוערך לחסר ערך‪.‬‬
‫תשובה ‪ .1‬התשובה נכונה כיוון שנאמר בה שבבריטניה‪ ,‬טלפונים סלולריים השאירו מעט שימוש‬

                                                                ‫לתאי הטלפון האדומים הכה אהובים‪.‬‬
‫תשובה ‪ .2‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שלטלפונים הסלולריים לעולם לא יהיה את הקסם‬

                                                                  ‫של תאי הטלפון הבריטים האדומים‪.‬‬
 ‫תשובה ‪ .3‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה תאי טלפון אדומים עדיין יכולים להיראות ברחבי‬

        ‫בריטניה למרות השימוש הנרחב של סלולריים‪ .‬אין התייחסות לפיזור הרחב שלהם‪ ,‬ובנוסף‬
                          ‫המשפט המקורי לא בנוי על מבנה קשר של ניגוד (דבר הקיים במשפט זה)‪.‬‬

      ‫תשובה ‪ .4‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שתאי הטלפון הם סימן תרבותי בריטי ארוך‬
                                                         ‫שנים‪ .‬זהו מידע שאינו נתון במשפט המקורי‪.‬‬

                                                                   ‫הבנת הנקרא – קטע קריאה ראשון‬
                     ‫פסקה ראשונה – הצגת אגם מבודד ובו מגוון דגים ומערכת אקולוגית מבודדת‪.‬‬

                                ‫פסקה שנייה – הצגת "משפחת" דגים מרכזית באגם והרחבה לגביה‪.‬‬
         ‫פסקה שלישית – הפיכת הדג הצבעוני והמיוחד (מפסקה ‪ )2‬לחיית מחמד באקווריום ביתי‪.‬‬

  ‫‪ .13‬השאלה – איזו מהטענות הבאות לגבי אגם מלאווי לא ניתנת להבנה‪/‬הסקה מהפסקה הראשונה?‬
    ‫תשובה ‪ .1‬האגם מכיל יותר זני דגים מכל אגם אחר באפריקה‪ .‬התשובה נכונה כיוון שבפסקה‬

‫מציגים את האגם ונאמר שיש בו מגוון גדול‪ ,‬אבל לא נאמר‪/‬נרמז שיש בו את המגוון הגדול ביותר‪.‬‬
    ‫תשובה ‪ .2‬האגם מהווה עניין גדול למדענים‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר שהאיזור מעניק‬
                                     ‫תובנות יקרות ערך למדענים‪ .‬כלומר‪ ,‬האגם מהווה עבורם עניין‪.‬‬

 ‫תשובה ‪ .3‬רוב הדגים שחיים שם הם אנדמיים‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שנתון זה נאמר במפורט‬
                                                                                               ‫בשורה ‪.3‬‬

    ‫תשובה ‪ .4‬האגם הוא גוף מים מבודד‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שמידע זה נאמר בצורה ברורה‬
                                                                                               ‫בשורה ‪.2‬‬
   1   2   3   4   5   6