Page 8 - ver1
P. 8

‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬לפי הדוגמה המתוארת בתשובה זו תכונת אופי (בזכות אופייה השקול) מסייעת‬
 ‫למתן השפעה של מצב רגשי (התעשתה – יצאה מהלחץ בו הייתה שרויה) על מיומנות קוגניטיבית (קבלת‬

                                                   ‫החלטה בקור רוח)‪ .‬דוגמה זו מתאימה למודל האישיותי‪.‬‬
      ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬לפי הדוגמה המתוארת בתשובה זו‪ ,‬מיומנות קוגניטיבית (ריכוז) הושפעה הן‬
    ‫ממצב רגשי (אי נוחות)‪ ,‬והן מתכונת אופי (קצרת רוח מטבעה)‪ .‬דוגמה זו מתאימה למודל האוטונומי‪.‬‬
      ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬לפי הדוגמה המתוארת בתשובה זו‪ ,‬מצב רגשי (קיבלה בשורה מצערת) מיתן‬
   ‫השפעה של תכונת אישיות (החלטית באופייה) על מיומנות קוגניטיבית (מתקשה להחליט מהו העונש)‪.‬‬

                                                                            ‫דוגמה זו מתאימה למודל המצבי‪.‬‬

                                                                                     ‫‪ .18‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬
          ‫נקרא את המשפט ממנו לקוחה ההפניה‪" .‬גילוי סוג מסוים של נגיפים‪ ,‬המכונים "בקטריופג'ים"‬
    ‫והמאופיינים בכך שהם מנצלים חיידקים כבתי גידול‪ ,‬סיפק מודל נוח למחקר על נגיפים באופן כללי"‬

                    ‫(שורות ‪ .)2-3‬כלומר‪ ,‬הבקטריופג'ים מספקים מודל נוח למחקר על נגיפים באופן כללי‪.‬‬

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬כאמור‪ ,‬מהציטוט עולה כי הבקטריופג'ים הם שמספקים מודל נוח לחקר הנגיפים‬
       ‫באופן כללי‪ ,‬ולא כי גורם אחר (תאים המשמשים בתי גידול לנגיפים) הוא שמשמש מודל נוח לחקר‬
                                                                                        ‫הבקטריופג'ים עצמם‪.‬‬

   ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬בציטוט שלעיל‪ ,‬ובפסקה הראשונה בכלל‪ ,‬אין כל התייחסות לתאים של יצורים‬
  ‫מורכבים יותר‪ ,‬כי אם להרחבת הידע על כלל היצורים החיים לאור מחקרים שהשתמשו בבקטריופג'ים‬

                                                                         ‫כמודל נוח לחקר נגיפים באופן כללי‪.‬‬
  ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬מהציטוט עולה כי הבקטריופג'ים (שאמנם מתקיימים כטפילים) הם שמספקים‬
   ‫מודל נוח לחקר הנגיפים באופן כללי‪ ,‬אך בתשובה זו יש התייחסות כללית לטפילים ולא לבקטריופג'ים‬

                                                                                                ‫באופן ספציפי‪.‬‬
             ‫תשובה (‪ )4‬נכונה‪ .‬כאמור הבקטריופג'ים הם שמספקים מודל נוח לחקר הנגיפים באופן כללי‪.‬‬

                                                                                     ‫‪ .19‬התשובה הנכונה היא (‪.)1‬‬
  ‫נקרא את המשפט ממנו לקוחה ההפניה וכן את ההקשר בו הוא מופיע‪" .‬במהלך חלק ניכר ממחזור חייו‬

     ‫הנגיף אינו מסוגל להתקיים כישות עצמאית‪ ,‬אלא רק כטפיל בתא של יצור כלשהו‪ ,‬בין שהוא חיידק‪,‬‬
    ‫שכולו תא אחד‪ ,‬ובין שהוא יצור מורכב יותר‪ .‬הנגיף מורכב ‪ ...‬הוא מסוגל לגרום לכך שהתא אליו הוא‬

         ‫חודר – "התא המארח" – יסיט את פעילותו משכפול החומר הגנטי שלו עצמו ומייצור החלבונים‬
                              ‫הנחוצים להתפתחותו ולתפקודו הוא ויפנה לייצור של נגיפים" (שורות ‪.)7-10‬‬

‫תשובה (‪ )1‬נכונה‪ .‬בשורות ‪ 9-10‬נכתב כי "הוא מסוגל לגרום לכך שהתא אליו הוא חודר – "התא המארח"‬
    ‫– יסיט את פעילותו משכפול החומר הגנטי שלו"‪ ,‬מכאן שהתא המארח אכן יודע לשכפל בעצמו חומר‬
                                                                                                           ‫גנטי‪.‬‬
     ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬בשורה ‪ 9‬נכתב כי "הנגיף מורכב בעיקר מחומר גנטי וממעטפת חלבונית" ולא‬

                                                                                                                           ‫‪8‬‬
   3   4   5   6   7   8   9   10