Page 4 - eng2
P. 4
.14בהתאם לפסקה הראשונה" ,אנטומיה של מחלה כפי שנתפסת על ידי החולה" -
תשובה .1טוענת שצחוק יכול למנוע מחלות
תשובה .2נכתבה על ידי רופא שסובל ממחלה נדירה
תשובה .3מתארת את גישתו של אדם אחד להתמודדות עם מחלה .בשורה 5נאמר כי בספר מתוארת
ההתמודדות של הכותב עם מחלה נדירה וכואבת.
תשובה .4מערערת על האפקטיביות של תרופות קונבנציונליות
.15בהתאם לפסקה השנייה ,רמות גבוהות של קורטיזול יכולות -
תשובה .1לגרום לאדם לצחוק לעיתים יותר קרובות
תשובה .2לאפשר לאדם להתאושש בקלות מוירוס
תשובה .3לגרום לאדם להיות עם רמות סוכר נמוכות בדם .התשובה אינה נכונה כיוון שכתוב שצחוק גורם
לכך ולא קורטיזול (שורה .)16
תשובה .4לקצר את חייו של אדם .בשורה 15נאמר כי "רמות גבוהות שמשויכות עם דכאון ותוחלת חיים
נמוכה יותר".
.16בהתאם לפסקה האחרונה ,פרווין חושב שהרבה חוקרים שמאמינים ביתרונות הרפואיים של צחוק -
תשובה .1לא אספו מספיק מידע ממספיק מטופלים
תשובה .2לא מסתכלים בחלק מהמחלות הנפוצות ביותר
תשובה .3הם מתחילים לראות שהטענות שלו נכונות
תשובה .4מתעלמים מסיבות אחרות לשיפור בבריאות .התשובה נכונה כיוון שלאורך הפסקה הוא מראה
גורמים שונים שהיו יכולים לגרום בדיוק לאותן התוצאות שעד כה שוייכו לצחוק.
.17בהתבסס על המידע בפסקה האחרונה ,איזה מהבאים הכי סביר שפרווין היה ממליץ למישהו שסובל
מכאב?
תשובה .1לקרוא ספר מצחיק
תשובה .2לישון מספיק
תשובה .3לאכול בריא
תשובה .4לבלות זמן עם חברים .התשובה נכונה כיוון הוסבר בחלקה האחרון של הפסקה כי הוא מאמין
שאנשים צוחקים בזמן שהם באינטראקציה חברתית ,ולכן הוא חושב שהחברה היא זו שמובילה לצחוק
והיא הגורם (פקטור) המרכזי.
הבנת הנקרא 2
מבנה הטקסט
פסקה ראשונה :הצגת המגבלות הקשות שרואנדה הטילה על השימוש בשקיות ניילון.
פסקה שנייה :הצגת הסיבות למהלך והפירות מהצעדים הנוקשים הללו
פסקה שלישית :הצגת הכשלון של הממשלה בתמיכה במהלך והצגת השוק השחור שנוצר

