Page 3 - eng2
P. 3

‫• תשובה ‪ - 4‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שלא היה ניתן לשכנע את ראסל בנחיצות של כלי‬
                                                                                             ‫נשק גרעיניים‪.‬‬

    ‫‪ .11‬פירוש המשפט – אירוע קרינגטון‪ ,‬סופה סולארית עצומה בספטמבר ‪ ,1859‬זרעה הרס בשידורי הטלגרף‬
                                                                                                          ‫בעולם‪.‬‬

‫• תשובה ‪ - 1‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שההפרעה הקטסטרופית (עצומה) לשידורי הטלגרף‬
                                                                                  ‫נקראה אירוע קרינגטון‪.‬‬

     ‫• תשובה ‪ - 2‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שחדשות לגבי אירוע קרינגטון שודרו באמצעות‬
                                                                                                  ‫הטלגרף‪.‬‬

‫• תשובה ‪ – 3‬התשובה נכונה כיוון שנאמר בה שבספטמבר ‪ ,1859‬סופה סולארית ענקית ששמה אירוע‬
                                        ‫קרינגטון גרמה להפרעות ענק בשירותי הטלגרף ברחבי העולם‪.‬‬

    ‫• תשובה ‪ - 4‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שאירוע קרינגטון‪ ,‬שבו הופסקו שידורי הטלגרף‪,‬‬
                                                                              ‫נגרם על ידי סופה סולארית‪.‬‬

                                                ‫‪ .12‬פירוש המשפט – יצירות אומנות חיות יותר מהיוצרים שלהן‪.‬‬
                     ‫• תשובה ‪ - 1‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שאומנות היא חיקוי של החיים‪.‬‬
 ‫• תשובה ‪ – 2‬התשובה נכונה כיוון שנאמר בה שעבודות אומנות גדולות (מפורסמות‪/‬מצוינות) שורדות‬

                                                                     ‫את האומן (כלומר חיות יותר ממנו)‪.‬‬
         ‫• תשובה ‪ - 3‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שאומנים לא תמיד מזוהים במהלך חייהם‪.‬‬
          ‫• תשובה ‪ - 4‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה עבודתו של אומן גדלה בערכה לאחר מותו‪.‬‬

                                                                                                 ‫הבנת הנקרא ‪1‬‬
                                                                                                  ‫מבנה הטקסט‬
                     ‫פסקה ראשונה‪ :‬הצגת הצחוק כתרופה לשיכוך כאבים‪ ,‬ופירוט לגבי ספר שעסק בנושא‪.‬‬
                  ‫פסקה שנייה‪ :‬הרחבה לתוך העולם המדעי וההוכחות לגבי היתרונות הרפואיים של צחוק‬
         ‫פסקה שלישית‪ :‬הצגת ספקות לגבי ההשפעה החיובית של צחוק והטלת ספק בנכונות הקביעה הזו‬

                                                                        ‫‪ .13‬המטרה העיקרית של הטקסט היא ל ‪-‬‬
   ‫תשובה ‪ .1‬לטעון שרופאים צריכים להשתמש בצחוק כדי לרפא את החולים שלהם‪ .‬התשובה אינה נכונה‬
    ‫כיוון שבטקסט מטילים ספק בנכונות הקביעה לגבי הצחוק‪ ,‬ובנוסף לא רומזים אפילו כי ישנם רופאים‬

                                                                                                  ‫שעושים זאת‪.‬‬
                                         ‫תשובה ‪ .2‬לדון בסיבות מדוע ישנם אנשים שצוחקים יותר מאחרים‬

                                                 ‫תשובה ‪ .3‬לתאר את התהליכים הפיזיולוגיים שמייצר צחוק‬
  ‫תשובה ‪ .4‬לחקור טענות לגבי האפקטים של צחוק לגבי הבריאות‪ .‬התשובה נכונה כיוון שבטקסט ישנן‬

                                               ‫התייחסויות לשני הרבדים האפשריים – תומכים ומתנגדים‪.‬‬
   1   2   3   4   5