Page 5 - eng1
P. 5

‫‪ .16‬מה מהבאים נכון בהתאם לפסקה השנייה?‬
‫תשובה ‪ .1‬זקני השבט מעניקים עבוד לכולם בקהילה‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שהמצב ההפוך הוא הנכון‪.‬‬

        ‫תשובה ‪ .2‬זקני השבט הם בין החברים הזקנים ביותר של השבט‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר‬
                                         ‫מפורשות בפסקה שהגיל אינו זה שקובע אם אדם מקבל את התואר‪.‬‬

  ‫תשובה ‪ .3‬זקני השבט הם לרוב גברים‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שלאורך הטקסט כולו (ולא רק בפסקה‬
                                                    ‫השנייה) לא הייתה כלל התייחסות למגדר של זקן השבט‪.‬‬

          ‫תשובה ‪ .4‬זקני השבט קובעים היכן השבט יחיה‪ .‬במשפט האחרון בפסקה נאמר כי זקני השבט‬
                    ‫מחליטים האם על השבט לעבור למקום אחר‪ ,‬כלומר הם מחליטים על מקום המחייה‪.‬‬

                                                                    ‫‪ .17‬בהתאם לפסקה האחרונה‪ ,‬מנהיגי השבט ‪-‬‬
    ‫תשובה ‪ .1‬לרוב מבצעים טקסים מסורתיים‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שדווקא נאמר שזקני השבט הם‬

                                                                                         ‫אלו שמבצעים ומנחים‪.‬‬
‫תשובה ‪ .2‬נושאים ונותנים עם פקידי הממשל‪ .‬התשובה נכונה כיוון שזה צוין בשורה ‪ 14‬שמנהיגי השבט‬

                   ‫מתייעצים עם זקני השבט לגבי דברים כמו כיצד לעשות משא ומתן עם פקידי הממשל‪.‬‬
 ‫תשובה ‪ .3‬לא מקבלים החלטות שהתקבלו על ידי זקני השבט‪ .‬תשובה זו לא נכונה כיוון שהיא סותרת את‬

                                                             ‫כל מהות הקטע והיא מנוגדת לכל מה שנאמר בו‪.‬‬
  ‫תשובה ‪ .4‬לפעמים הופכים לזקני השבט‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שמידע זה לא נרמז או נאמר בפסקה‪.‬‬

                                                                                                 ‫הבנת הנקרא ‪2‬‬
                                                                                                  ‫מבנה הטקסט‬
‫פסקה ראשונה‪ :‬הצגת מתמטיקאי צרפתי בשם פרמה ומשפט (תיאוריה) מתמטי שהוא כתב אבל לא הוכיח‬
                                                                                         ‫בהערת שוליים בספרו‪.‬‬
 ‫פסקה שנייה‪ :‬הצגת העובדה שבמשך ‪ 350‬שנה לא הצליחו להוכיח את המשפט (תיאוריה) הפשוט שפרמה‬
                                                           ‫כתב עד ל ‪ 1993‬כשמתמטיקאי בריטי הוכיח אותה‪.‬‬
     ‫פסקה שלישית‪ :‬הצגת החידה הנוגעת לכיצד הוכיח פרמה את משפטו (התיאוריה שלו) שהרי ההוכחה‬
                                      ‫הנוכחית מכילה כלים מתמטיים שלא היו קיימים בתקופתו של פרמה‪.‬‬

                                                                       ‫‪ .18‬כותרת מתאימה לטקסט יכולה להיות ‪-‬‬
    ‫תשובה ‪ .1‬החיים והעבודה של פייר דה פרמה‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון לא הציגו כלל את מסלול חייו‬

                                                              ‫ועבודתו אלא רק משפט אחד מסוים שהוא כתב‪.‬‬
       ‫תשובה ‪ .2‬ההוכחה של התיאוריה האחרונה של פרמה‪ .‬הכותרת מתאימה כיוון שראשית הציגו את‬
       ‫העובדה שישנה תיאוריה‪/‬משפט‪ ,‬ולאחר מכן הרחיבו לגבי המאמצים שנעשו למציאתה וה"חידה"‬

                                              ‫הנוגעת לכיצד הגה פרמה בעצמו את הפתרון לפני מאות שנים‪.‬‬
                                                   ‫תשובה ‪ .3‬ההיסטוריה של המתמטיקה מפרמה עד לווילס‪.‬‬
                                                   ‫תשובה ‪ .4‬הבעיה המתמטית המאתגרת ביותר במאה ה ‪.17‬‬
   1   2   3   4   5   6