Page 4 - eng1
P. 4
הבנת הנקרא 1
מבנה הטקסט
פסקה ראשונה :הצגת מעמדם של זקני השבט בצפון אמריקה ותפקידם בתור משמרי המסורת והידע.
פסקה שנייה :הסבר לגבי כיצד אדם מקבל את המעמד של זקן השבט (לא בהכרח לפי גיל) ודוגמאות
להחלטות שמתקבלות על ידו.
פסקה שלישית :הצגת המעורבות של זקני השבט בתהליכים והחלטות שמתקבלות על ידי צעירים ועל ידי
מנהיגי השבט.
.13המטרה העיקרית של הטקסט היא ל -
תשובה .1לדון בשינויים בגישות של עמים ילידים כלפי הזקנים שלהם לאורך הזמן .התשובה אינה נכונה
כיוון שלא הציגו כיצד התייחסו אליהם בעבר וכיצד מתייחסים אליהם כיום .אין הצגת הבדלים.
תשובה .2להסביר כיצד קהילות של עמים ילידים בצפון אמריקה בוחרים את הזקנים שלהם .התשובה
אינה נכונה כיוון שזה לא נושא שדנו בו לאורך הטקסט כולו אלא רק בחלק קטן מהפסקה השנייה.
תשובה .3להציג כמה מהמסורות המילוליות שהועברו על ידי הזקנים.
תשובה .4לתאר את התפקיד של הזקנים בקהילות של עמים ילידים .התשובה נכונה כיוון שלאורך
הטקסט הציגו את הדברים השונים שבהם הם עוסקים ועוזרים.
.14בהתאם לפסקה הראשונה ,סיפורים של ילידים אמריקאים (שהם בעצם האינדיאנים) בעבר -
תשובה .1שיפרו את היחסים בין חברי השבט.
תשובה .2לרוב לקחו חלק בפני כל הקהילה .התשובה אינה נכונה כיוון שתואר במפורט כיצד הזקנים עברו
מבית לבית.
תשובה .3זו הייתה פעילות מהנה לכל הקהילה .תשובה זו אינה נכונה כיוון שלא התייחסו לכיצד הגיבה
הקהילה לסיפורים אלא רק לתפקיד שלהם.
תשובה .4לימדו חברים בשבט לגבי העבר .התשובה נכונה כיוון שהתייחסו לכך שהזקנים הם אלו שאגרו
את כל המידע לגבי העבר.
.15בשורה bestow upon ,9הכי קרוב במשמעותו ל –
נפרש את המשפט בו מופיע צמד המילים – זקני השבט לא מאמצים את התואר הזה לעצמם .אלא שזהו
מונח של כבוד שאחרים בשבט ____ להם.
מכך נוכל להבין שההקשר המתאים ביותר הוא של תשובה מספר .1
תשובה – give to .1להעניק
תשובה – talk with .2לדבר עם
תשובה – look at .3להסתכל על
תשובה – think about .4לחשוב על