Page 4 - eng1
P. 4

‫הבנת הנקרא ‪1‬‬
                                                                                                  ‫מבנה הטקסט‬
     ‫פסקה ראשונה‪ :‬הצגת מעמדם של זקני השבט בצפון אמריקה ותפקידם בתור משמרי המסורת והידע‪.‬‬
       ‫פסקה שנייה‪ :‬הסבר לגבי כיצד אדם מקבל את המעמד של זקן השבט (לא בהכרח לפי גיל) ודוגמאות‬
                                                                                  ‫להחלטות שמתקבלות על ידו‪.‬‬
  ‫פסקה שלישית‪ :‬הצגת המעורבות של זקני השבט בתהליכים והחלטות שמתקבלות על ידי צעירים ועל ידי‬
                                                                                                  ‫מנהיגי השבט‪.‬‬

                                                                         ‫‪ .13‬המטרה העיקרית של הטקסט היא ל ‪-‬‬
  ‫תשובה ‪ .1‬לדון בשינויים בגישות של עמים ילידים כלפי הזקנים שלהם לאורך הזמן‪ .‬התשובה אינה נכונה‬

           ‫כיוון שלא הציגו כיצד התייחסו אליהם בעבר וכיצד מתייחסים אליהם כיום‪ .‬אין הצגת הבדלים‪.‬‬
    ‫תשובה ‪ .2‬להסביר כיצד קהילות של עמים ילידים בצפון אמריקה בוחרים את הזקנים שלהם‪ .‬התשובה‬

         ‫אינה נכונה כיוון שזה לא נושא שדנו בו לאורך הטקסט כולו אלא רק בחלק קטן מהפסקה השנייה‪.‬‬
                                       ‫תשובה ‪ .3‬להציג כמה מהמסורות המילוליות שהועברו על ידי הזקנים‪.‬‬

      ‫תשובה ‪ .4‬לתאר את התפקיד של הזקנים בקהילות של עמים ילידים‪ .‬התשובה נכונה כיוון שלאורך‬
                                            ‫הטקסט הציגו את הדברים השונים שבהם הם עוסקים ועוזרים‪.‬‬

               ‫‪ .14‬בהתאם לפסקה הראשונה‪ ,‬סיפורים של ילידים אמריקאים (שהם בעצם האינדיאנים) בעבר ‪-‬‬
                                                                ‫תשובה ‪ .1‬שיפרו את היחסים בין חברי השבט‪.‬‬

‫תשובה ‪ .2‬לרוב לקחו חלק בפני כל הקהילה‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שתואר במפורט כיצד הזקנים עברו‬
                                                                                                     ‫מבית לבית‪.‬‬

   ‫תשובה ‪ .3‬זו הייתה פעילות מהנה לכל הקהילה‪ .‬תשובה זו אינה נכונה כיוון שלא התייחסו לכיצד הגיבה‬
                                                                   ‫הקהילה לסיפורים אלא רק לתפקיד שלהם‪.‬‬

‫תשובה ‪ .4‬לימדו חברים בשבט לגבי העבר‪ .‬התשובה נכונה כיוון שהתייחסו לכך שהזקנים הם אלו שאגרו‬
                                                                                      ‫את כל המידע לגבי העבר‪.‬‬

                                                            ‫‪ .15‬בשורה ‪ bestow upon ,9‬הכי קרוב במשמעותו ל –‬
   ‫נפרש את המשפט בו מופיע צמד המילים – זקני השבט לא מאמצים את התואר הזה לעצמם‪ .‬אלא שזהו‬

                                                                    ‫מונח של כבוד שאחרים בשבט ____ להם‪.‬‬
                                          ‫מכך נוכל להבין שההקשר המתאים ביותר הוא של תשובה מספר ‪.1‬‬

                                                                                   ‫תשובה ‪ – give to .1‬להעניק‬
                                                                                ‫תשובה ‪ – talk with .2‬לדבר עם‬
                                                                               ‫תשובה ‪ – look at .3‬להסתכל על‬
                                                                            ‫תשובה ‪ – think about .4‬לחשוב על‬
   1   2   3   4   5   6