Page 4 - eng2
P. 4

‫‪ .14‬השאלה היא – המטרה העיקרית של הפסקה ראשונה היא ל ‪-‬‬
                                                                           ‫תשובה ‪ .1‬להסביר היכן מגדלים ‪teff‬‬

                                                          ‫תשובה ‪ .2‬לתאר כיצד מכינים אנג'ורה (לחם אתיופי)‬
‫תשובה ‪ .3‬לתאר כיצד משתמשים ב ‪ .teff‬תשובה זו נכונה כיוון שבפסקה מתייחסים להכנת לחם‪ ,‬דייסה‪,‬‬

                                                            ‫האכלת בקר ואף בקנים של הדגן לבניית בתי בוץ‪.‬‬
                                                                   ‫תשובה ‪ .4‬לדון מתי לראשונה בייתו את ‪teff‬‬

                                                                   ‫‪ .15‬בהתאם לפסקה הראשונה‪- eragrostis tef ,‬‬
      ‫תשובה ‪ .1‬נמצא בעיקר באתיופיה‪ .‬בשורה הראשונה בפסקה נאמר כי הוא מעובד בעיקר באתיופיה‪.‬‬

                                                                         ‫תשובה ‪ .2‬טעמו דומה לדגנים אחרים‪.‬‬
                                                               ‫תשובה ‪ .3‬הוא אחד מהצמחים העתיקים ביותר‬

                                                                         ‫תשובה ‪ .4‬מתסיסים אותו להכנת ‪teff‬‬

                                        ‫‪ .16‬איזו מהמילים הבאות מהפסקה השנייה משמעותה שונה מהאחרות?‬
                                                                               ‫תשובה ‪ – smallest .1‬קטן ביותר‬
                                                                                           ‫תשובה ‪ – tiny .2‬זעיר‬

   ‫תשובה ‪ – minute .3‬זעיר‪ .‬בשורה ‪ 10‬נאמר כי …‪these minute grains are surprisingly packed with‬‬
      ‫כלומר‪" ,‬באופן מפתיע הדגנים ה ____ האלו עמוסים ב‪ "...‬הניגוד בין גודלם לכמות החלבון והסיבים‬
                                                                                      ‫מרמז על כך שהם קטנים‪.‬‬
                                           ‫מתוך הקשר זה יכולנו לדעת כי משמעות המילה ‪ minute‬הוא קטן‪.‬‬
                                                                                          ‫תשובה ‪ – lost .4‬אבד‪.‬‬

                                                               ‫‪ .17‬המטרה העיקרית של הפסקה האחרונה היא ל ‪-‬‬
                                          ‫תשובה ‪.1‬לטעון שהאתלטים האתיופיים הם הטובים ביותר בעולם‪.‬‬

                                                     ‫תשובה ‪ .2‬להסביר כיצד מתאמנים ספורטאים אתיופיים‪.‬‬
                                     ‫תשובה ‪ .3‬להציע‪/‬לטעון ש ‪ teff‬תורם להצלחה של אתלטים אתיופיים‪.‬‬

                                                     ‫תשובה ‪ .4‬לדון בחשיבות של ‪ teff‬באורח החיים האתיופי‪.‬‬

                                                                                                  ‫הבנת הנקרא ‪2‬‬
                                                                                                  ‫מבנה הטקסט‬
                                                ‫פסקה ראשונה‪ :‬הצגת אתר ארכיאולוגי מפורסם בזימבבואה‬
   ‫פסקה שנייה‪ :‬הצגת התאוריה של הארכיאולוגים האירופיים כי לא מקומיים פיסלו את קיר האבן כיוון‬
                                    ‫שהוא מורכב מדי והם האמינו שהתושבים המקומיים פרימיטיביים מדי‪.‬‬
‫פסקה שלישית‪ :‬הצגת הדחיה והסירוב בקבלת הרעיון כי בניית העיר והאתר כולו נעשתה על ידי מקומיים‬
                                                                                ‫עד ל ‪ 1980‬שהוקמה זימבבואה‪.‬‬
   1   2   3   4   5