Page 4 - eng2
P. 4
.14השאלה היא – המטרה העיקרית של הפסקה ראשונה היא ל -
תשובה .1להסביר היכן מגדלים teff
תשובה .2לתאר כיצד מכינים אנג'ורה (לחם אתיופי)
תשובה .3לתאר כיצד משתמשים ב .teffתשובה זו נכונה כיוון שבפסקה מתייחסים להכנת לחם ,דייסה,
האכלת בקר ואף בקנים של הדגן לבניית בתי בוץ.
תשובה .4לדון מתי לראשונה בייתו את teff
.15בהתאם לפסקה הראשונה- eragrostis tef ,
תשובה .1נמצא בעיקר באתיופיה .בשורה הראשונה בפסקה נאמר כי הוא מעובד בעיקר באתיופיה.
תשובה .2טעמו דומה לדגנים אחרים.
תשובה .3הוא אחד מהצמחים העתיקים ביותר
תשובה .4מתסיסים אותו להכנת teff
.16איזו מהמילים הבאות מהפסקה השנייה משמעותה שונה מהאחרות?
תשובה – smallest .1קטן ביותר
תשובה – tiny .2זעיר
תשובה – minute .3זעיר .בשורה 10נאמר כי …these minute grains are surprisingly packed with
כלומר" ,באופן מפתיע הדגנים ה ____ האלו עמוסים ב "...הניגוד בין גודלם לכמות החלבון והסיבים
מרמז על כך שהם קטנים.
מתוך הקשר זה יכולנו לדעת כי משמעות המילה minuteהוא קטן.
תשובה – lost .4אבד.
.17המטרה העיקרית של הפסקה האחרונה היא ל -
תשובה .1לטעון שהאתלטים האתיופיים הם הטובים ביותר בעולם.
תשובה .2להסביר כיצד מתאמנים ספורטאים אתיופיים.
תשובה .3להציע/לטעון ש teffתורם להצלחה של אתלטים אתיופיים.
תשובה .4לדון בחשיבות של teffבאורח החיים האתיופי.
הבנת הנקרא 2
מבנה הטקסט
פסקה ראשונה :הצגת אתר ארכיאולוגי מפורסם בזימבבואה
פסקה שנייה :הצגת התאוריה של הארכיאולוגים האירופיים כי לא מקומיים פיסלו את קיר האבן כיוון
שהוא מורכב מדי והם האמינו שהתושבים המקומיים פרימיטיביים מדי.
פסקה שלישית :הצגת הדחיה והסירוב בקבלת הרעיון כי בניית העיר והאתר כולו נעשתה על ידי מקומיים
עד ל 1980שהוקמה זימבבואה.