Page 3 - eng2
P. 3

‫‪ .11‬פירוש המשפט – יצוא הנפט הרוסי לארה"ב כמעט הכפיל את עצמו בין השנים ‪ 2004‬ל ‪.2008‬‬
   ‫תשובה ‪ .1‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שב ‪ ,2008‬הכנסות רוסיה ממכירות נפט לארה"ב הייתה‬

                                                                                 ‫חצי ממה שהיא הייתה ב ‪.2004‬‬
 ‫תשובה ‪ .2‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שבין ‪ 2004‬ל ‪ ,2008‬רוסיה הייתה הספקית השנייה בגדולה‬

                                                                                                ‫של נפט לארה"ב‪.‬‬
‫תשובה ‪ .3‬התשובה נכונה כיוון שנאמר בה שב ‪ ,2008‬ארה"ב רכשה כמעט פי ‪ 2‬יותר נפט מרוסיה משהיא‬

                                                                                                  ‫רכשה ב ‪.2004‬‬
     ‫תשובה ‪ .4‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שבין ‪ 2004‬ל ‪ ,2008‬רוסיה הכפילה את הייצור של נפט‬

                                                                 ‫וייצאה את הרוב לארה"ב‪ .‬זוהי הוספת מידע‪.‬‬

      ‫‪ .12‬פירוש המשפט – החצאית הסקוטית מזכירה את הלבוש‪/‬בגדים שלבשו בני אצולה במצרים העתיקה‪.‬‬
     ‫תשובה ‪ .1‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שאצילים סקוטיים לבשו חצאיות שהיו דומות ללבוש‬

             ‫מצרי עתיק‪ .‬נושא המשפט הוא האצילים הסקוטיים וזהו לא נושא המשפט המקורי שבשאלה‪.‬‬
‫תשובה ‪ .2‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שהחצאית‪ ,‬הלבוש הסקוטי המסורתי‪ ,‬לקחה את ההשראה‬
‫מהתלבושות שלבשו אצילים עתיקים במצרים‪ .‬התאור של עתיק מתייחס פה לאצילים ולא למצרים עצמה‪,‬‬
‫כמו כן‪ ,‬לא נאמר שהחצאית "קיבלה השראה" או "נולדה מ"‪ ,‬אלא פשוט שהיא מזכירה את הלבוש המצרי‪.‬‬

    ‫תשובה ‪ .3‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שהאמונה היא שהחצאית הראשונה הובאה לסקוטלנד‬
                                                                                              ‫ממצרים העתיקה‪.‬‬

      ‫תשובה ‪ .4‬התשובה נכונה כיוון שנאמר בה שהחצאית הסקוטית נראית כמו הבגדים שנלבשו על ידי‬
                                                                                   ‫האצילים במצרים העתיקה‪.‬‬

                                                                                                  ‫הבנת הנקרא ‪1‬‬
                                                                                                  ‫מבנה הטקסט‬
                                    ‫פסקה ראשונה‪ :‬הצגת ה ‪ ,teff‬מקורו (כנראה אתיופיה) והשימושים שלו‪.‬‬
                     ‫פסקה שנייה‪ :‬הצגת היתרונות הגדולים של ה ‪ – teff‬עשיר בחלבון וסיבים וחסר גלוטן‪.‬‬
                      ‫פסקה שלישית‪ :‬הצגת השיוך של ההצלחה של הספורטאים האתיופיים לאכילת ה ‪teff‬‬

                                                      ‫‪ .13‬השאלה היא – המטרה העיקרית של הטקסט היא לדון ‪-‬‬
                                                  ‫תשובה ‪ .1‬ההצלחה יוצאת הדופן של האתלטים האתיופיים‪.‬‬
 ‫תשובה ‪ .2‬המאפיינים של ‪ teff‬והחשיבות שלו באתיופיה‪ .‬התשובה נכונה כיוון שהראו בשתי הפסקאות‬
                      ‫הראשונות את היתרונות והשימושים הנרחבים שלו ולבסוף הראו את החשיבות שלו‪.‬‬
 ‫תשובה ‪ .3‬הערכים התזונתיים של ‪ teff‬בהשוואה לדגנים אחרים‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שאמנם הראו‬

                                                             ‫את יתרונותיו אבל לא הציגו אף דגן אחר לעומתו‪.‬‬
                                                         ‫תשובה ‪ .4‬אנג'ורה ומוצרים אחרים המיוצרים מ ‪teff‬‬
   1   2   3   4   5