Page 3 - ver1
P. 3
.8התשובה הנכונה היא (.)3
כל המבקש ללמוד על משחק ״בריסלי״ מתוך ספרים ייווכח במהרה שמהלך הפתיחה ומהלך הסיום ניתנים
להצגה שיטתית וממצה ,ואילו המגוון האינסופי של המהלים האפשריים שבין הפתיחה לסיום אינו מאפשר
הצגה כזאת.
תשובה ( )1אינה נכונה .מן האמור בראשית המשפט ובסופו עולה כי כלל המהלכים במשחק ״בריסלי״ אינם
ניתנים להצגה שיטתית וממצה (״ ...שמהלך הפתיחה ומהלך הסיום אינם ניתנים להצגה שיטתית וממצה״.
״המגוון ...אינו מאפשר הצגה כזאת״) .לפיכך ,ההשלמה שמוצעת בתשובה זו נשללת ,שהרי היא מצביעה על
קשר של ניגוד באופי הצגת המהלכים השונים – כפי שמעידה המילה ״ואילו״.
תשובה ( )2אינה נכונה .מן האמור בראשית המשפט ובסופו עולה כי כלל המהלכים במשחק ״בריסלי״
ניתנים להצגה שיטתית וממצה (״ ...שמהלך הפתיחה ומהלך הסיום ניתנים להצגה שיטתית וממצה״.
״המגוון ...מאפשר הצגה כזאת״) .לפיכך ,ההשלמה שמוצעת בתשובה זו נשללת ,שהרי היא מצביעה על
קשר של ניגוד באופי הצגת המהלכים השונים – כפי שמעידה המילה ״ואילו״.
תשובה ( )3נכונה .תחילה נאמר כי מהלך הפתיחה ומהלך הסיום במשחק ״בריסלי״ ניתנים להצגה שיטתית
וממצה .טענה זו מתיישבת עם המשך המשפט ,שכן נאמר כי בניגוד לכך (=ואילו) המגוון האינסופי של
המהלכים האפשריים שבין הפתיחה לסיום אינו מאפשר הצגה כזאת.
תשובה ( )4אינה נכונה .בראשית המשפט נאמר כי מהלך הפתיחה ומהלך הסיום במשחק ״בריסלי״ אינם
ניתנים להצגה שיטתית וממצה .בסופו נאמר כי המגוון האינסופי של המהלכים האפשריים שבין הפתיחה
לסיום מאפשר הצגה כזאת .כלומר ,קיים שוני בין תיאור סוגי המהלכים .אם כן ,ההשלמה שמוצעת
בתשובה זו נשללת ,שהרי היא מצביעה על דמיון באופי הצגת המהלכים השונים – כפי שמעידה המילה
״ואף״.
.9התשובה הנכונה היא (.)4
בשיטפונות בחבל ארץ זה נהרסו בתיהם של רבים מתושבי המקום ,וכמה תיירים שאיתרע מזלם ונקלעו
לשם באותה שעה נפגעו אף הם.
תשובה ( )1אינה נכונה .תחילה נאמר כי בחגיגות המסורתיות הנערכות בחבל ארץ זה השתתפו השנה רבים
מתושבי המקום וכמה תיירים שאיתרע מזלם והזדמנו לשם באותה שעה .כבר בנקודה זו ניתן לשלול את
ההשלמה המוצעת ,שכן החגיגות הן אירוע בעל אופי חיובי ,וההשתתפות בהן אינה בגדר ביש מזל (=
איתרע מזלם) .כמו כן ,עובדת היותן של החגיגות דבר חיובי מקבלת חיזוק בהמשך המשפט – ״באותה שעה
קסומה״ ,וכאמור ,הדבר נמצא בחוסר הלימה עם תיאור ההשתתפות בהן כביש מזל.
תשובה ( )2אינה נכונה .תחילה נאמר כי ברעידת האדמה בחבל ארץ זה נפגעו רבים מתושבי המקום וכמה
תיירים שאיתרע מזלם ונקלעו לשם .על כן ,אין היגיון בכך שחוויה זו מתוארת בהמשך כשעה של קורת
רוח ,כלומר ,של הנאה וסיפוק ,הרי מדובר בסיטואציה מסוכנת ומטלטלת.
תשובה ( )3אינה נכונה .תחילה נאמר כי בקרנבל הססגוני שנערך בחבל ארץ זה יצאו במחולות רבים
מתושבי המקום .על כן ,אין היגיון בטענה כי כמה תיירים שאיתרע מזלם וטיילו שם באותה שעה הצטרפו
אליהם ,שכן מדובר בחוויה בעלת אופי חיובי ,והשתתפות התיירים בקרנבל אינה בגדר ביש משל (=איתרע
מזלם).