Page 5 - eng1
P. 5

‫הבנת הנקרא ‪2‬‬

                                                                                                 ‫מבנה הטקסט‬
           ‫פסקה ראשונה‪ :‬הצגת תהליך‪ ,‬שזוהה לפני מאות שנים‪ ,‬בו חומרים משחררים אור בעת חימום‪.‬‬

                              ‫פסקה שנייה‪ :‬הצגת המדען הראשון‪ ,‬רוברט בויל‪ ,‬שזיהה את התהליך ב ‪.1663‬‬
 ‫פסקה שלישית‪ :‬הצגת יישום עדכני של תהליך זה – בדיקת רמות הקרינה שעובדים שונים נחשפים אליה‪.‬‬

    ‫פסקה רביעית‪ :‬הצגת יישום נוסף של התהליך – בדיקת גילו של כלי חרסינה‪ .‬משמש גם לצורך בדיקת‬
                                                                                                         ‫זיופים‪.‬‬

                                                                        ‫‪ .18‬המטרה העיקרית של הטקסט היא ל ‪-‬‬
      ‫תשובה ‪ .1‬להסביר כיצד גילו את התהליך המדובר‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר מתי גילו אותו‬

                                                    ‫לראשונה אבל לא עסקו מעבר לפסקה השנייה בנושא זה‪.‬‬
                                                ‫תשובה ‪ .2‬לדון בתופעה מדעית והישומים הפרקטיים שלה‪.‬‬

                                                    ‫תשובה ‪ .3‬לתאר את השימושים השונים של בדיקות חום‪.‬‬
     ‫תשובה ‪ .4‬להסביר את התהליך בו קרינה הופכת לאור‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שישנו רק חלק קטן‬

                                                                               ‫באחת הפסקאות בו עסקו בכך‪.‬‬

                                              ‫‪ .19‬ניתן להסיק מהפסקה הראשונה ש "‪- "thermoluminescence‬‬
                                                                        ‫תשובה ‪ .1‬גורמת לחומר לספוג קרינה‪.‬‬
                                                                             ‫תשובה ‪ .2‬הופכת אור שמש לחום‬

           ‫תשובה ‪ .3‬לא מתרחשת בכל החומרים‪ .‬התשובה נכונה כיוון שנאמר "‪."certain substances‬‬
                                               ‫תשובה ‪ .4‬מגבירה את הטמפרטורה של מינרלים קריסטליים‪.‬‬

                                                                ‫‪ .20‬המטרה העיקרית של הפסקה השנייה היא ל ‪-‬‬
  ‫תשובה ‪ .1‬להסביר מדוע הניסויים של רוברט בוייל נראים "גסים" בסטנדרטים של היום‪ .‬התשובה אינה‬

                        ‫נכונה כיוון שלמרות שמידע זה נמסר בפסקה השנייה היא אינה עוסקת בעיקר בזה‪.‬‬
                                         ‫תשובה ‪ .2‬לספק הסבר מדעי למשהו שפעם נראה כקסם לא מוסבר‪.‬‬

‫תשובה ‪ .3‬לתאר את הועידה של האגודה המלכותית ב ‪ 1663‬לגבי התופעה‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שרק‬
                                                       ‫נאמר שבשנה זו נערכה ועידה‪ ,‬אבל לא הרחיבו לגביה‪.‬‬

‫תשובה ‪ .4‬לדון בתרומה של רוברט בויל להבנה של התהליך‪ .‬התשובה נכונה כיוון שנאמר בפסקה כי הוא‬
                                                          ‫הראשון שחזה את התופעה והסביר את מקורותיה‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6