Page 3 - eng1
P. 3

‫‪ .11‬פירוש המשפט – ההבנה כיום לגבי ההשפעות המזיקות של כתיבת הודעות טקסט מזכירה את‬
                                                              ‫ההסתייגויות בראשית המאה ה ‪ 20‬לגבי הטלפון‪.‬‬

          ‫• תשובה ‪ .1‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שאנשים בתחילת המאה ה ‪ 20‬התקשו ללמוד‬
                                    ‫להשתמש בטלפון כפי שהיום מתקשים ללמוד לשלוח הודעות טקסט‪.‬‬

   ‫• תשובה ‪ .2‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שהיום הדעות לגבי שליחת הודעות טקסט נעות בין‬
                ‫התלהבות וגינוי‪ .‬המשפט המקורי עוסק בהבנה שישנה בתחום ולא בתגובות של אנשים‪.‬‬

      ‫• תשובה ‪ .3‬התשובה אינה נכונה כיוון שהיא מכילה מבנה השוואתי לא נכון‪ .‬נאמר בה שמאז הצגת‬
                                          ‫הטלפון לא היה משהו שיצר אפקט כל כך חזק על האוכלוסייה‪.‬‬

   ‫• תשובה ‪ .4‬התשובה נכונה כיוון שנאמר בה שבדיוק כשם שהיו אנשים שדאגו בתחילת המאה ה ‪20‬‬
                        ‫שהטלפון יהיה מזיק‪ ,‬כך גם אנשים היום מודאגים מכתיבת הודעות טקסטים‪.‬‬

       ‫‪ .12‬פירוש המשפט – ב ‪ 1988‬הספר "ציפור" הציג גרסה עקרה‪/‬מחוטאת של החיים של סקסופוניסט הג'ז‬
                                                                                                    ‫צארלי פרקר‪.‬‬

       ‫תשובה ‪ .1‬התשובה נכונה כיוון שנאמר בה שהחלקים הלא נעימים של חייו של צארלי פרקר הודרו‬
                                                                                           ‫(הוצאו) מה "ציפור"‪.‬‬

‫תשובה ‪ .2‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שהסרט הביוגרפי "הציפור" מדגיש חלקים שקודם לא היו‬
                                                                          ‫ידועים לגבי הדמות של צארלי פרקר‪.‬‬

 ‫תשובה ‪ .3‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שב ‪ 1988‬הסרט "הציפור" תיעד את החיים הצבעוניים של‬
                                                                                ‫סקסופוניסט הג'ז צארלי פרקר‪.‬‬

     ‫תשובה ‪ .4‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה ש "ציפור"‪ ,‬הסרט שהציג את צארלי פרקר היה מעורר‬
                                                                                                        ‫מחלוקת‪.‬‬

                                                                                                  ‫הבנת הנקרא ‪1‬‬
                                                                                                  ‫מבנה הטקסט‬
                   ‫פסקה ראשונה‪ :‬הצגת מורה מקולומביה שמקדיש זמן להבאת ספרים לכפרים בסביבתו‪.‬‬
  ‫פסקה שנייה‪ :‬הצגת האנשים אליהם ממוענים הספרים‪ ,‬גודל "הספרייה" של המורה וכיצד הפרויקט גדל‬

                                                                                                      ‫עם השנים‪.‬‬
                                                          ‫פסקה שלישית‪ :‬הצגת פעולותיו ואמונתו של המורה‪.‬‬

                                                             ‫‪ .13‬הטקסט עוסק בעיקר ב ____ של לואיס סוריאנו‪.‬‬
                              ‫• שימו לב ל ‪ 's‬בסוף המשפט שיוצרת התייחסות למשהו של לואיס סוריאנו‪.‬‬

                                                                                              ‫תשובה ‪ .1‬חמורים‬
                                                                                             ‫תשובה ‪ .2‬תלמידים‬
‫תשובה ‪ .3‬הספרייה הניידת‪ .‬התשובה נכונה כיוון שכל הטקסט מרחיב ומספר על הפרויקט המיוחד הזה‪.‬‬
                                                                                       ‫תשובה ‪ .4‬אהבה לספרים‬
   1   2   3   4   5   6