Page 3 - eng1
P. 3
.11פירוש המשפט – ההבנה כיום לגבי ההשפעות המזיקות של כתיבת הודעות טקסט מזכירה את
ההסתייגויות בראשית המאה ה 20לגבי הטלפון.
• תשובה .1התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שאנשים בתחילת המאה ה 20התקשו ללמוד
להשתמש בטלפון כפי שהיום מתקשים ללמוד לשלוח הודעות טקסט.
• תשובה .2התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שהיום הדעות לגבי שליחת הודעות טקסט נעות בין
התלהבות וגינוי .המשפט המקורי עוסק בהבנה שישנה בתחום ולא בתגובות של אנשים.
• תשובה .3התשובה אינה נכונה כיוון שהיא מכילה מבנה השוואתי לא נכון .נאמר בה שמאז הצגת
הטלפון לא היה משהו שיצר אפקט כל כך חזק על האוכלוסייה.
• תשובה .4התשובה נכונה כיוון שנאמר בה שבדיוק כשם שהיו אנשים שדאגו בתחילת המאה ה 20
שהטלפון יהיה מזיק ,כך גם אנשים היום מודאגים מכתיבת הודעות טקסטים.
.12פירוש המשפט – ב 1988הספר "ציפור" הציג גרסה עקרה/מחוטאת של החיים של סקסופוניסט הג'ז
צארלי פרקר.
תשובה .1התשובה נכונה כיוון שנאמר בה שהחלקים הלא נעימים של חייו של צארלי פרקר הודרו
(הוצאו) מה "ציפור".
תשובה .2התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שהסרט הביוגרפי "הציפור" מדגיש חלקים שקודם לא היו
ידועים לגבי הדמות של צארלי פרקר.
תשובה .3התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שב 1988הסרט "הציפור" תיעד את החיים הצבעוניים של
סקסופוניסט הג'ז צארלי פרקר.
תשובה .4התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה ש "ציפור" ,הסרט שהציג את צארלי פרקר היה מעורר
מחלוקת.
הבנת הנקרא 1
מבנה הטקסט
פסקה ראשונה :הצגת מורה מקולומביה שמקדיש זמן להבאת ספרים לכפרים בסביבתו.
פסקה שנייה :הצגת האנשים אליהם ממוענים הספרים ,גודל "הספרייה" של המורה וכיצד הפרויקט גדל
עם השנים.
פסקה שלישית :הצגת פעולותיו ואמונתו של המורה.
.13הטקסט עוסק בעיקר ב ____ של לואיס סוריאנו.
• שימו לב ל 'sבסוף המשפט שיוצרת התייחסות למשהו של לואיס סוריאנו.
תשובה .1חמורים
תשובה .2תלמידים
תשובה .3הספרייה הניידת .התשובה נכונה כיוון שכל הטקסט מרחיב ומספר על הפרויקט המיוחד הזה.
תשובה .4אהבה לספרים