Page 5 - ver1
P. 5

‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נכתב כי מעורבות התנועה האלינדית באזור הביאה לידי סיומו של שיתוף‬
‫הפעולה בין בעלי ברית ותיקים‪ ,‬הסובקים והמולגים‪ ,‬וזאת משום ששני הצדדים סולדים מהרעיונות‬
‫האלינדיים החדשניים‪ .‬אם כן‪ ,‬אין היגיון בכך שבשל סלידתם המשותפת הם נאבקים זה בזה סביב מחלוקת‬
‫זו שביניהם‪ .‬נצפה הרי ששיתוף הפעולה יגיע לקיצו וכי הצדדים יאבקו זה בזה משום שרק אחד מהם סולד‬

                                                                                                ‫מאותם רעיונות‪.‬‬
‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נכתב כי מעורבות התנועה האלינדית באזור הביאה לידי צמצום חילוקי‬
‫הדעות בין יריבים ותיקים‪ ,‬הסובקים והמולגים‪ .‬אם כן‪ ,‬אין היגיון בכך שחילוקי הדעות בין הצדדים‬
‫הצטמצמו משום שהסובקים סולדים מהרעיונות האלינדיים החדשניים‪ ,‬ולכן הם נאבקים בהם‪ ,‬שלא כמו‬
‫המולגים‪ ,‬המאמצים אותם‪ .‬הרי מחלקו האחרון של המשפט עולה כי יישום הרעיונות האלינדיים דווקא‬

                     ‫התבטא בחילוקי דעות בין הצדדים‪ ,‬ולא הביא לצמצומם‪ ,‬כפי שנטען בראשית המשפט‪.‬‬
‫תשובה (‪ )4‬נכונה‪ .‬תחילה נכתב כי מעורבות התנועה האלינדית באזור הביאה לידי שיתוף פעולה נדיר בין‬
‫יריבים ותיקים‪ ,‬הסובקים והמולגים‪ .‬אם כן‪ ,‬בהחלט יש היגיון בטענה ששיתוף פעולה זה נובע מכך שאלו‬
‫וגם אלו סולדים מהרעיונות האלינדיים החדשניים‪ ,‬ולכן הם נאבקים בכל כוחם במעורבות האלינדית‪.‬‬
‫במילים פשוטות‪ ,‬שני הצדדים‪ ,‬אשר נחשבים ליריבים‪ ,‬שיתפו פעולה באופן נדיר זה עם זה‪ ,‬מכיוון שחלקו‬

                                                              ‫מטרה משותפת – המאבק במעורבות האלינדית‪.‬‬

                                                                                       ‫‪ .12‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬

‫בעוד שתחום החוויה המיסטית מתאפיין בהיעדר מבנים רציונליים‪ ,‬הדיווח על חוויה זו דורש דווקא שימוש‬
                                                                                     ‫במבנים רציונליים קיימים‪.‬‬

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נכתב כי אף שתחום החוויה המיסטית מתאפיין בהיעדר מבנים רציונליים –‬
‫מאחר שהמשפט נפתח במילה ״אף״ נצפה כי בחלקו השני יוצג רעיון שאינו עולה בקנה אחד עם העובדה‬
‫שתחום החוויה המיסטית נעדר מבנים רציונליים‪ .‬ואולם‪ ,‬בהמשך נכתב כי תיאורה של חוויה זו אינו עושה‬
‫שימוש במבנים רציונליים קיימים‪ .‬אם כן‪ ,‬טענה זו דווקא מתיישבת עם הרעיון שהוצג קודם לכן (התחום‬
‫נעדר מבנים רציונליים ותיאור החוויה הזו לא עושה שימוש בהם גם כן) ולכן השימוש במילה ״אף״ בראשיתו‬

                                                                                  ‫אינה מתאימה מבחינה לוגית‪.‬‬
‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬תחילה מוצגת בפנינו סיבה לדבר מה – מכיוון שתחום החוויה המיסטית מתאפיין‬
‫בהיעדר מבנים רציונליים‪ .‬אם כן‪ ,‬נצפה שבהמשך תתואר תוצאה הגיונית שנובעת ממנה‪ .‬ואולם‪ ,‬בחלקו השני‬
‫של המשפט מתוארת תוצאה שדווקא עומדת בניגוד לכך – מחייבת חוויה זו עשיית שימוש במבנים רציונליים‬

              ‫קיימים‪ .‬אם החוויה נעדרת מבנים רציונליים‪ ,‬לא הגיוני שהיא מחייבת שימוש באותם מבנים‪.‬‬
‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נכתב כי לא רק שתחום החוויה המיסטית מתאפיין בהיעדר מבנים רציונליים‪.‬‬
‫אם כן‪ ,‬נצפה שבהמשך יוצג רעיון נוסף שעולה בקנה אחד עם האמור בראשית הדברים (הביטוי ״לא רק ש‪-‬‬
‫‪ ...‬אלא ש‪...-‬״ משקף קשר של הוספה)‪ .‬ואולם‪ ,‬בחלקו השני של המשפט נכתב כי אלא שחוויה זו מסתמכת‬
‫על שימוש במבנים רציונליים קיימים‪ .‬אם מלכתחילה נאמר לנו שהחוויה לא מתאפיינת במבנים רציונליים‪,‬‬

                                              ‫לא הגיוני לטעון שהיא גם נסמכת על מבנים רציונליים קיימים‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10