Page 5 - ver1
P. 5
תשובה ( )2אינה נכונה .תחילה נכתב כי מעורבות התנועה האלינדית באזור הביאה לידי סיומו של שיתוף
הפעולה בין בעלי ברית ותיקים ,הסובקים והמולגים ,וזאת משום ששני הצדדים סולדים מהרעיונות
האלינדיים החדשניים .אם כן ,אין היגיון בכך שבשל סלידתם המשותפת הם נאבקים זה בזה סביב מחלוקת
זו שביניהם .נצפה הרי ששיתוף הפעולה יגיע לקיצו וכי הצדדים יאבקו זה בזה משום שרק אחד מהם סולד
מאותם רעיונות.
תשובה ( )3אינה נכונה .תחילה נכתב כי מעורבות התנועה האלינדית באזור הביאה לידי צמצום חילוקי
הדעות בין יריבים ותיקים ,הסובקים והמולגים .אם כן ,אין היגיון בכך שחילוקי הדעות בין הצדדים
הצטמצמו משום שהסובקים סולדים מהרעיונות האלינדיים החדשניים ,ולכן הם נאבקים בהם ,שלא כמו
המולגים ,המאמצים אותם .הרי מחלקו האחרון של המשפט עולה כי יישום הרעיונות האלינדיים דווקא
התבטא בחילוקי דעות בין הצדדים ,ולא הביא לצמצומם ,כפי שנטען בראשית המשפט.
תשובה ( )4נכונה .תחילה נכתב כי מעורבות התנועה האלינדית באזור הביאה לידי שיתוף פעולה נדיר בין
יריבים ותיקים ,הסובקים והמולגים .אם כן ,בהחלט יש היגיון בטענה ששיתוף פעולה זה נובע מכך שאלו
וגם אלו סולדים מהרעיונות האלינדיים החדשניים ,ולכן הם נאבקים בכל כוחם במעורבות האלינדית.
במילים פשוטות ,שני הצדדים ,אשר נחשבים ליריבים ,שיתפו פעולה באופן נדיר זה עם זה ,מכיוון שחלקו
מטרה משותפת – המאבק במעורבות האלינדית.
.12התשובה הנכונה היא (.)4
בעוד שתחום החוויה המיסטית מתאפיין בהיעדר מבנים רציונליים ,הדיווח על חוויה זו דורש דווקא שימוש
במבנים רציונליים קיימים.
תשובה ( )1אינה נכונה .תחילה נכתב כי אף שתחום החוויה המיסטית מתאפיין בהיעדר מבנים רציונליים –
מאחר שהמשפט נפתח במילה ״אף״ נצפה כי בחלקו השני יוצג רעיון שאינו עולה בקנה אחד עם העובדה
שתחום החוויה המיסטית נעדר מבנים רציונליים .ואולם ,בהמשך נכתב כי תיאורה של חוויה זו אינו עושה
שימוש במבנים רציונליים קיימים .אם כן ,טענה זו דווקא מתיישבת עם הרעיון שהוצג קודם לכן (התחום
נעדר מבנים רציונליים ותיאור החוויה הזו לא עושה שימוש בהם גם כן) ולכן השימוש במילה ״אף״ בראשיתו
אינה מתאימה מבחינה לוגית.
תשובה ( )2אינה נכונה .תחילה מוצגת בפנינו סיבה לדבר מה – מכיוון שתחום החוויה המיסטית מתאפיין
בהיעדר מבנים רציונליים .אם כן ,נצפה שבהמשך תתואר תוצאה הגיונית שנובעת ממנה .ואולם ,בחלקו השני
של המשפט מתוארת תוצאה שדווקא עומדת בניגוד לכך – מחייבת חוויה זו עשיית שימוש במבנים רציונליים
קיימים .אם החוויה נעדרת מבנים רציונליים ,לא הגיוני שהיא מחייבת שימוש באותם מבנים.
תשובה ( )3אינה נכונה .תחילה נכתב כי לא רק שתחום החוויה המיסטית מתאפיין בהיעדר מבנים רציונליים.
אם כן ,נצפה שבהמשך יוצג רעיון נוסף שעולה בקנה אחד עם האמור בראשית הדברים (הביטוי ״לא רק ש-
...אלא ש...-״ משקף קשר של הוספה) .ואולם ,בחלקו השני של המשפט נכתב כי אלא שחוויה זו מסתמכת
על שימוש במבנים רציונליים קיימים .אם מלכתחילה נאמר לנו שהחוויה לא מתאפיינת במבנים רציונליים,
לא הגיוני לטעון שהיא גם נסמכת על מבנים רציונליים קיימים.

