Page 5 - eng2
P. 5
.17השאלה היא – המטרה העיקרית של הפסקה האחרונה היא לדון -
תשובה .1הנזקים הפסיכולוגיים שנעשו לתלמידים של אליוט.
תשובה .2הגרסאות השונות לניסוי של אליוט שמשתמשים בהן כיום.
תשובה .3תוצאות חיוביות ושליליות של הניסוי של אליוט.
תשובה .4תגובות לניסוי החברתי של אליוט .התשובה נכונה כיוון שבפסקה מתארים את הדיון הער
שנוצר עד היום סביב הניסוי.
הבנת הנקרא 2
מבנה הטקסט
פסקה ראשונה :הצגת מילון שנכתב ובו פירוט של השפה של עולם הפשע.
פסקה שנייה :הצגת היוצר של המילון ,העוזרים שלו והסביבה שבה הוא נוצר (בתוך הכלא).
פסקה שלישית :תיאור קצר של המשך חייהם של שניים מיוצרים המילון.
.18השאלה היא – כותרת מתאימה לטקסט יכולה להיות -
תשובה .1מילון השפה של עולם הפשע :עבודה "מבפנים" .התשובה נכונה כיוון שנושא הטקסט הוא
המילון הייחודי הזה שנוצר גם בין כותלי הכלא (נאמר בפסקה השנייה).
תשובה .2כלא "מדוא הגדול" :נתינת הזדמנות שנייה לאסירים.
תשובה .3מילון השפה של עולם הפשע :איך לעשות את הפשע המושלם.
תשובה .4מפושעים לאנשים ישרים :החיים של פרנק אולירי ומוריס ליפסיוס.
.19השאלה היא – הפסקה הראשונה דנה בעיקר ב ____ מילון השפה של עולם הפשע.
תשובה .1מילים ומונחים המוגדרים ב .למרות שמציגים מספר דוגמאות זו אינה מטרת הפסקה.
תשובה .2אנשים שעזרו לכתוב את .התשובה אינה נכונה כיוון שהפירוט של האנשים שעסקו בכתיבת
המילון מגיע בפסקה השנייה.
תשובה .3סוגי של פשעים שדנים בהם ב
תשובה .4תוכן והמטרה של .התשובה נכונה כיוון שתואר שהספר יועד לשופטים ,עורכי דין ,משטרה
ועובדים סוציאלים .בנוסף הסבירו מה תוכנו של המילון הייחודי הזה.
.20השאלה היא – בהתאם לפסקה הראשונה ,המילון היה מיועד ל -
תשובה .1ספריות
תשובה .2פושעים פוטנציאליים
תשובה .3בתי ספר
תשובה .4שוטרים .התשובה נכונה כיוון שמידע זה הופיע בשורה .4