Page 4 - eng2
P. 4

‫הבנת הנקרא ‪1‬‬
                                                                                                  ‫מבנה הטקסט‬
 ‫פסקה ראשונה‪ :‬הצגת מורה בביה"ס יסודי שערכה ניסוי להצגת נושא השוויון אליו שאף דר' מרטין לותר‬
                                                                                       ‫קינג שנרצח יום לפני כן‪.‬‬
                              ‫פסקה שנייה‪ :‬תיאור הניסוי בו הילדים בעלי העיניים הכחולות מופלים לרעה‪.‬‬
   ‫פסקה שלישית‪ :‬תיאור המשך הניסוי (היפוך התפקידים)‪ ,‬ההשפעה של הניסוי וההפנמה של התלמידים‬
                                                                                                   ‫למהי אפליה‪.‬‬
‫פסקה רביעית‪ :‬תיאור המשך הדיון בניסוי שערכה המורה‪ ,‬התומכים והמתנגדים‪ ,‬וההשפעה ארוכת הטווח‬
                                                                                  ‫שהייתה לו על מורים אחרים‪.‬‬

                                                        ‫‪ .13‬השאלה היא – כותרת מתאימה לטקסט יכולה להיות‬
                                                            ‫תשובה ‪ .1‬האם צריך לדון בדעות קדומות בכיתה?‬

                                    ‫תשובה ‪ .2‬כחול‪ ,‬חום או ירוק‪ :‬האם צבע עיניים משפיע על אינטיליגציה?‬
                                                         ‫תשובה ‪ .3‬הדעות של גיין אליוט לגבי זכויות האזרח‪.‬‬

‫תשובה ‪ .4‬השיעור היוצא דופן של גיין אליוט‪ .‬התשובה נכונה כיוון שהטקסט כולו עוסק בשיעור המיוחד‬
          ‫שנערך לאחר מותו של מרטין לותר קינג‪ .‬סופר באריכות איך הוא נערך ומה היו ההשפעות שלו‪.‬‬

                 ‫‪ .14‬השאלה היא – ניתן להסיק מהפסקה השנייה שהילדים בעלי העיניים החומות והירוקות ‪-‬‬
                                                              ‫תשובה ‪ .1‬לא רצו לשבת בנפרד מהחברים שלהם‬
                                                              ‫תשובה ‪ .2‬החלו לנהוג בבריונות אחד כלפי השני‬

         ‫תשובה ‪ .3‬הפכו לבעלי ביטחון עצמי גבוה יותר‪ .‬התשובה נכונה כיוון שנאמר בפסקה שהם החלו‬
                                                                 ‫להשתתף יותר בכיתה והפכו ליותר פתוחים‪.‬‬

                                                         ‫תשובה ‪ .4‬ניסו לעזור לילדים בעלי העיניים הכחולות‬

                   ‫‪ .15‬השאלה היא – בהתאם לפסקה השלישית מה קרה כשאליוט הפכה את תפקידי הילדים?‬
                                 ‫תשובה ‪ .1‬הילדים בעלי העיניים החומות והירוקות סרבו להשתתף בתרגיל‪.‬‬

 ‫תשובה ‪ .2‬הילדים כחולי העיניים היו נחמדים יותר מאשר היו הילדים בעלי העיניים החומות והירוקות‬
‫ביום שישי‪ .‬נאמר בשורה ‪ 22‬כי הילדים לא היו רעים – אולי בגלל הנסיון שלהם ביום שישי שהפך אותם‬

                                                                                               ‫ליותר אמפתיים‪.‬‬
     ‫תשובה ‪ .3‬הילדים בעלי העיניים החומות והירוקות התנהגו באותו הדרך שבה הם התנהגו ביום שישי‪.‬‬

                                   ‫תשובה ‪ .4‬הילדים בעלי העיניים הכחולות המשיכו להרגיש מופלים לרעה‪.‬‬

                                      ‫‪ .16‬השאלה היא – מהי "הנקודה שאליוט ניסתה להעביר" (שורות ‪?)26-27‬‬
                                                         ‫תשובה ‪ .1‬האנשים שחווים אפליה הופכים לבריונים‪.‬‬

‫תשובה ‪ .2‬אפליה היא מזיקה‪ .‬הטקסט כולו מסביר כיצד היא ערכה ניסוי בו היא ניסתה ללמד תלמידים‬
                                                                      ‫שלה מהי אפליה ומהן ההשפעות שלה‪.‬‬

                                        ‫תשובה ‪ .3‬אנשים לא צריכים להתייחס למה אחרים חושבים עליהם‪.‬‬
                                 ‫תשובה ‪ .4‬אנשים אינטליגנטיים הם בדרך כלל סובלניים יותר כלפי אחרים‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6