Page 13 - ver1
P. 13
תשובה ( )3אינה נכונה .אאוקי אכן ניסה לתת מענה לפגיעה בקשב של האדם לעצמו ולסביבתו ,בין
השאר באמצעות המצאת תרגילים שמשלבים סוגי תנועה המנוגדים זה לזה .לדידו ,שילוב סוגי
התנועה יאפשר לפרט להתייחס להיבטים שכל כיוון מייצג ,במקום להמשיך ולפעול לפי דפוסים
שהתקבעו בו (שורות .)26-29
תשובה ( )4נכונה .לדידו של אאוקי ,הפגיעה בקשב של האדם לעצמו ולסביבתו ,נובעת בין השאר מכך
שהטכנולוגיה המודרנית מפחיתה את השפעת הגוף ומגבלותיו על אורח החיים של אדם ,ובסופו של
דבר גורמת ל״נתק״ בינו לבין גופו .אם כן ,ניתוק זה מהווה את אחד הגורמים לסוגיה שאאוקי הציע
דרכים לפתרונה ,ולא אחת מן הדרכים הללו.
.22התשובה הנכונה היא (.)2
המשפט שלגביו נשאלנו מהווה חלק מדוגמה שנועדה להמחיש את הרעיון שהובע טרם הצגתה –
הימנעות מהדגשה של דפוס תנועה יחיד (שורה .)27בדוגמה מתואר כיצד שילוב בין תנועות אנכיות,
שמסמלות בתרבות היפנית את העולם האידאלי ,לתנועות אופקיות ,אשר מסמלות את החיים
המעשיים ,ילמדו אדם המונחה על ידי אידאלים (המקבלים ייצוג בתנועה אנכית כאמור) ,להתייחס גם
להיבטים מעשיים ,אשר מיוצגים בתנועה אופקית .כלומר ,שינוי דפוס התנעה יביא לשינוי בדפוסי
חשיבה והתנהגות.
תשובה ( )1אינה נכונה .לאחר הצגת הדוגמה שלגביה נשאלנו נאמר כי על בסיס הרעיונות של אאוקי
והטכניקות שפיתח ,נוצר השינטאידו .אם כן ,הדוגמה ממחישה את אחד הרעיונות שעומדים בבסיס
השיטה האמורה ,ולא את האופן שבו הפכה שיטה זו ,לשיטה בעלת ממד רוחני.
תשובה ( )2נכונה .כפי שהוסבר לעיל ,הדוגמה שלגביה נשאלנו אכן ממחישה את האופן שבו שינוי
בדפוס התנועה יכול להשפיע על תפיסות ועל דפוסים התנהגותיים.
תשובה ( )3אינה נכונה .כאמור ,הדוגמה ממחישה את אחד הרעיונות שעומדים בבסיס שיטת
השינטאודו .כלומר ,היא לא הפכה מהיותה דבר מסוים לטכניקה המשפיעה על היכולת לבצע תנועות
ועל ערכים – כפי שנטען בתשובה זו – אלא נוצרה מאין על בסיס רעיונות וטכניקות ,אשר בין השאר,
הומחשו באמצעות הדוגמה שלגביה נשאלנו.
תשובה ( )4אינה נכונה .מן ההסבר שמופיע בראשית הפתרון ניתן להבין כי הדוגמה ממחישה כיצד
השינוי בדפוסי תנועה יכול להשפיע על תפיסות ודפוסים התנהגותיים ,ביניהם אידאלים .אם כן,
המגמה המתוארת בתשובה זו מאופיינת בקשר לא מדויק והפוך ,מזה שנועדה הדוגמה האמורה
להמחיש.
.23התשובה הנכונה היא (.)2
תשובה ( )1לא נכונה .מטענה זו עולה כי בהקשר של אומנויות הלחימה בעבר ,העיסוק בממד הרוחני
היה מס שפתיים בלבד .ואולם בפסקה הראשונה נאמר כי אומנויות הלחימה במאה התשיעית אופיינו
בממד רוחני מהותי ,שהרי הוא שהקנה להן את חשיבותן הרבה בתרבות היפנית (העיסוק בממד זה
היה מס שפתיים בלבד רק מאוחר יותר ,במאה העשרים – כפי שנאמר בפסקה השנייה).