Page 4 - eng1
P. 4

‫הבנת הנקרא ‪1‬‬
                                                                                         ‫מבנה הטקסט‬
                                   ‫פסקה ראשונה‪ :‬הצגת השפה האנגלית והדומיננטיות שלה בעולם‪.‬‬
                      ‫פסקה שנייה‪ :‬הצגת דעות מנוגדות לגבי המשך "שליטתה" של השפה האנגלית‬
     ‫פסקה שלישית‪ :‬הצגת ההתמזגות של האנגלית בתוך שפות אחרות והיצירה של שפות חדשות‪.‬‬

                                                   ‫‪ .13‬בהתאם לפסקה הראשונה‪ ,‬רבע מהאנשים בעולם ‪-‬‬
     ‫תשובה ‪ .1‬מדברים מנדרינית או ספרדית‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שההתייחסות לשפות אלו‬

                                  ‫הייתה רק כדי להראות כי יש יותר דוברים בשפות אלו מבאנגלית‪.‬‬
       ‫תשובה ‪ .2‬יודעים לפחות מעט אנגלית‪ .‬תשובה זו נכונה‪ ,‬מידע זה מופיע בשורה השלישית‪.‬‬
       ‫תשובה ‪ .3‬משתמשים באנגלית בעבודתם‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שבסוף הפסקה רק נתנו‬

                              ‫דוגמה למספר חברות (לא בארה"ב) בהן יש שימוש בשפה באופן שוטף‪.‬‬
‫תשובה ‪ .4‬למדו אנגלית באמצעות האינטרנט‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בפסקה הזו השפה‬

                            ‫העיקרית באינטרנט‪ ,‬אבל לא כי רבע מהאנשים בעולם למדו כך אנגלית‪.‬‬

                                                        ‫‪ .14‬המטרה העיקרית של הפסקה השנייה היא ל ‪-‬‬
      ‫תשובה ‪ .1‬להשוות בין אנגלית ללטינית‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שהלטינית הובאה כדוגמה‬

                                     ‫לשפה מרכזית שדעכה אבל זו לא מטרתה העיקרית של הפסקה‪.‬‬
                                         ‫תשובה ‪ .2‬לדון באזורים הגיאוגרפיים בהם מדברים אנגלית‬

    ‫תשובה ‪ .3‬לטעון שהשימוש באנגלית קטן‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שזו רק אחת מהדעות ולא‬
                                                                         ‫מטרתה העיקרית של הפסקה‪.‬‬

    ‫תשובה ‪ .4‬לדון בעתיד של השפה האנגלית‪ .‬התשובה נכונה כיוון שבפסקה מוצגות דעות לשני‬
                                                                                               ‫הצדדים‪.‬‬

                                                         ‫‪ .15‬בפסקה השנייה מציינים את הלטינית בגלל ‪-‬‬
                                                       ‫תשובה ‪ .1‬שהיא המקור למילים רבות באנגלית‬

                                                           ‫תשובה ‪ .2‬היא עדיין נלמדת על ידי חוקרים‬
                                                        ‫תשובה ‪ .3‬היא חשובה בהרבה תחומים בחיים‬
‫תשובה ‪ .4‬היא כבר לא שפה מובילה‪ .‬תשובה זו נכונה כיוון שבפסקה השנייה‪ ,‬אלו המאמינים כי‬
  ‫יבוא יום בו האנגלית כבר לא תהיה שלטת משתמשים בשפה זו כדוגמה לשפה שלטת שדעכה‪.‬‬

                                                       ‫‪ .16‬המטרה העיקרית של הפסקה האחרונה היא ל‪-‬‬
        ‫תשובה ‪ .1‬לדון בשילוב‪/‬ערבוב של האנגלית עם שפות אחרות‪ .‬התשובה נכונה כיוון שברוב‬

                                                    ‫הפסקה מציגים דוגמאות לכך ומרחיבים בנושא‪.‬‬
     ‫תשובה ‪ .2‬להשוות בין ספרדית לבין טוק פיסין‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שאלו הן פשוט שתי‬

                                                                                 ‫שפות שהוצגו כדוגמה‪.‬‬
          ‫תשובה ‪ .3‬לדון בהתפתחות של דיאלקטים‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שאלו הם לא סתם‬

                           ‫דיאלקטים‪ ,‬אלא ספציפית מקרים בהם היה שילוב‪/‬התמזגות עם אנגלית‪.‬‬
                          ‫תשובה ‪ .4‬להסביר כיצד מתפתחות צורות לינגוויסטיות (שפתיות) חדשות‪.‬‬

                                                                                                                       ‫‪4‬‬
   1   2   3   4   5   6