Page 4 - eng1
P. 4
הבנת הנקרא 1
מבנה הטקסט
פסקה ראשונה :הצגת השפה האנגלית והדומיננטיות שלה בעולם.
פסקה שנייה :הצגת דעות מנוגדות לגבי המשך "שליטתה" של השפה האנגלית
פסקה שלישית :הצגת ההתמזגות של האנגלית בתוך שפות אחרות והיצירה של שפות חדשות.
.13בהתאם לפסקה הראשונה ,רבע מהאנשים בעולם -
תשובה .1מדברים מנדרינית או ספרדית .התשובה אינה נכונה כיוון שההתייחסות לשפות אלו
הייתה רק כדי להראות כי יש יותר דוברים בשפות אלו מבאנגלית.
תשובה .2יודעים לפחות מעט אנגלית .תשובה זו נכונה ,מידע זה מופיע בשורה השלישית.
תשובה .3משתמשים באנגלית בעבודתם .התשובה אינה נכונה כיוון שבסוף הפסקה רק נתנו
דוגמה למספר חברות (לא בארה"ב) בהן יש שימוש בשפה באופן שוטף.
תשובה .4למדו אנגלית באמצעות האינטרנט .התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בפסקה הזו השפה
העיקרית באינטרנט ,אבל לא כי רבע מהאנשים בעולם למדו כך אנגלית.
.14המטרה העיקרית של הפסקה השנייה היא ל -
תשובה .1להשוות בין אנגלית ללטינית .התשובה אינה נכונה כיוון שהלטינית הובאה כדוגמה
לשפה מרכזית שדעכה אבל זו לא מטרתה העיקרית של הפסקה.
תשובה .2לדון באזורים הגיאוגרפיים בהם מדברים אנגלית
תשובה .3לטעון שהשימוש באנגלית קטן .התשובה אינה נכונה כיוון שזו רק אחת מהדעות ולא
מטרתה העיקרית של הפסקה.
תשובה .4לדון בעתיד של השפה האנגלית .התשובה נכונה כיוון שבפסקה מוצגות דעות לשני
הצדדים.
.15בפסקה השנייה מציינים את הלטינית בגלל -
תשובה .1שהיא המקור למילים רבות באנגלית
תשובה .2היא עדיין נלמדת על ידי חוקרים
תשובה .3היא חשובה בהרבה תחומים בחיים
תשובה .4היא כבר לא שפה מובילה .תשובה זו נכונה כיוון שבפסקה השנייה ,אלו המאמינים כי
יבוא יום בו האנגלית כבר לא תהיה שלטת משתמשים בשפה זו כדוגמה לשפה שלטת שדעכה.
.16המטרה העיקרית של הפסקה האחרונה היא ל-
תשובה .1לדון בשילוב/ערבוב של האנגלית עם שפות אחרות .התשובה נכונה כיוון שברוב
הפסקה מציגים דוגמאות לכך ומרחיבים בנושא.
תשובה .2להשוות בין ספרדית לבין טוק פיסין .התשובה אינה נכונה כיוון שאלו הן פשוט שתי
שפות שהוצגו כדוגמה.
תשובה .3לדון בהתפתחות של דיאלקטים .התשובה אינה נכונה כיוון שאלו הם לא סתם
דיאלקטים ,אלא ספציפית מקרים בהם היה שילוב/התמזגות עם אנגלית.
תשובה .4להסביר כיצד מתפתחות צורות לינגוויסטיות (שפתיות) חדשות.
4