Page 3 - eng2
P. 3

‫‪ .11‬פירוש המשפט‪ :‬האוכלוסייה הגדולה של קואלות באי הקנגורו ניזונה‪/‬מוחזקת על ידי יער‬
                                                                        ‫האקליפטוס הגדול שם‪.‬‬

            ‫תשובה ‪ .1‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שאוכלוסיית הקואלות באי הקנגורו‬                ‫‪‬‬
   ‫השתקעה ביער האקליפטוס‪ .‬במשפט המקור נאמר שהן ניזונות‪/‬מחזיקות את עצמן באמצעות‬

                                                                        ‫היער אבל לא כי הן חיות בו‪.‬‬

   ‫‪ ‬תשובה ‪ .2‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שיער האקליפטוס באי הקנגורו מתכווץ‬
                                                                                   ‫(‪.)shrinking‬‬

   ‫‪ ‬תשובה ‪ .3‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שאוכלוסיית הקואלות גדלה במהירות‪.‬‬

   ‫‪ ‬תשובה ‪ .4‬התשובה נכונה כיוון שנאמר בה שיער האקליפטוס באי הקנגורו הוא המקור‬
                                                       ‫לאוכל עבור הרבה קואלות שחיות שם‪.‬‬

         ‫‪ .12‬פירוש המשפט‪ :‬רק מעט חלקים של "סטריקון" שרדו‪ ,‬הרומן שנכתב במאה הראשונה ויוחס‬
                                                                                             ‫ל"פטרוניוס"‪.‬‬

           ‫‪ ‬תשובה ‪ .1‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שתודות למאמץ של פטרוניוס חלקים‬
                                                                         ‫מסטריקון שומרו עד היום‪.‬‬

   ‫‪ ‬תשובה ‪ .2‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שהמעט שאנו יודעים על החיים של פטרוניוס‬
           ‫נשמר ב"סטריקון" שלו‪( .‬במשפט המקורי לא נתון מה מכיל הסטריקון של פטרוניוס)‪.‬‬

   ‫‪ ‬תשובה ‪ .3‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שסטריקון נחשבת לעבודה הטובה ביותר של‬
                                                                                           ‫פטרוניוס‪.‬‬

     ‫‪ ‬תשובה ‪ .4‬התשובה נכונה כיוון שנאמר בה שהחלק הארי (הרוב) של "סטריקון"‪ ,‬שנחשב‬
                   ‫כנכתב על ידי פטרוניוס‪ ,‬נאבד‪( .‬אם מעט נשמר‪ ,‬אז נכון לומר כי הרוב נאבד)‪.‬‬

                                                                        ‫פתרון קטע קריאה ראשון‬
                                                                                    ‫מבנה הטקסט‬

          ‫פסקה ראשונה – הצגת הדגים המיוחדים דרך סיפור על מסעות הספרדים לאמריקה‪.‬‬
                                   ‫פסקה שנייה – הצגת דרך הרבייה המיוחדת של דגי הגרוניון‪.‬‬

   ‫פסקה שלישית – סיכום בכך שאין הסבר מדעי להתפתחות המנהג והתיירות סביב התופעה‪.‬‬

                                                    ‫‪ .13‬השאלה היא – כותרת טובה לטקסט יכולה להיות ‪-‬‬
     ‫תשובה ‪ .1‬מי גילה את הגרוניון? התשובה אינה נכונה כיוון שאין התייחסות לגילוי הזן המסוים‬

                                                                                               ‫הזה בכלל‪.‬‬
    ‫תשובה ‪ .2‬הריקוד של הגרוניון‪ .‬התשובה נכונה כיוון שכותרת זו נוגעת לנושא המרכזי בטקסט‬

                                            ‫וזה זן הדגים המיוחד וההרגל הרביה שלו שנראה כריקוד‪.‬‬
        ‫תשובה ‪ .3‬מחזור החיים של הגרוניון‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שאין כלל התייחסות לאורך‬

                  ‫החיים או כל רובד אחר שקשור למחזור החיים המלא של הדג למעט בקיעתו בחול‪.‬‬
   ‫תשובה ‪ .4‬הגרוניון‪ :‬יליד קליפורניה‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שהיא אינה מכילה את כל מעטפת‬

                                                                                     ‫הנושא של הטקסט‪.‬‬

‫‪3‬‬
   1   2   3   4   5   6