Page 3 - eng1
P. 3

‫‪ .11‬פירוש המשפט – אפילו התומכים הכי נלהבים של מחקר באנטרקטיקה מכירים בעובדה שזהו‬
                                                                                        ‫פרויקט‪/‬מיזם יקר‪.‬‬

                  ‫‪ ‬תשובה ‪ .1‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שהתומכים הנלהבים של מחקר‬
           ‫באנטרקטיקה בטוחים שניתן למצוא דרכים חדשות לעשות את המחקר הזה זול יותר‪.‬‬

           ‫‪ ‬תשובה ‪ .2‬התשובה נכונה כיוון שנאמר בה שאפילו אלו שהם הכי נלהבים לגבי מחקר‬
                                                  ‫באנטרקטיקה מודים שזה יקר לערוך כזה מחקר‪.‬‬

     ‫‪ ‬תשובה ‪ .3‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שהמחקר באנטרקטיקה הפך ליקר וכעת יש‬
                                                                                    ‫פחות תמיכה לכך‪.‬‬

   ‫‪ ‬תשובה ‪ .4‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שלמרות שמדענים שחוקרים את אנטרקטיקה‬
                                                ‫מסכימים שמחקר שם כעת יקר מדי מכדי שישתלם‪.‬‬

   ‫‪ .12‬פירוש המשפט – בהתחשב בכמה מורכבות תופעות לשוניות‪ ,‬יש שישאלו‪/‬יתהו האם המכונה‬
   ‫העיצבית האחראית על יצורם אי פעם תובן‪ .‬כלומר‪ ,‬המערכת הרבה יותר מורכבת מהתופעה‬

                 ‫הלשונית עצמה (שהיא מייצרת)‪ .‬משמע‪ ,‬המשפט מכיל סוג של מבנה השוואתי‪.‬‬

         ‫תשובה ‪ .1‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שישנם אנשים שמחשיבים את המערכת‬                       ‫‪‬‬
   ‫למורכבת מאוד וקשה להבנה‪ .‬במשפט אין מבנה של מדרג‪/‬השוואה בין התופעה לבין המערכת‬

                                                                                       ‫ולכן אינו נכון‪.‬‬

   ‫תשובה ‪ .2‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שחושבים שהקושי בהבנת התופעה הלשונית‬                        ‫‪‬‬
         ‫נובע מהדרך שבה המערכת העצבית מייצרת את התופעה‪ .‬המשפט מכיל קשר של סיבה‬
                                                                                            ‫ותוצאה‪.‬‬

             ‫‪ ‬תשובה ‪ .3‬התשובה נכונה כיוון שנאמר בה ישנם אנשים החושבים האם‪ ,‬בהתחשב‬
   ‫במורכבות של התופעה הלשונית‪ ,‬אנחנו אי פעם נבין את המבנים העצביים שמייצרים אותם‪.‬‬

   ‫‪ ‬תשובה ‪ .4‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שכדי להבין תופעות לשוניות מורכבות‪ ,‬עלינו‬
                                            ‫להבין את המערכת העצבית המורכבת באותה המידה‪.‬‬

                                                                               ‫פתרון קטע קריאה ראשון‬
                                                                                           ‫מבנה הטקסט‬

                                      ‫פסקה ראשונה – הצגת משפחת הזוחלים והמיוחד שבהם – הצב‪.‬‬
                          ‫פסקה שנייה – הצב‪ ,‬קר הדם‪ ,‬זקוק לאיזורים בהם יש גם חום ולא רק קור‪.‬‬
   ‫פסקה שלישית ‪ -‬סקירת כל האיזורים בהם חיים צבים והצגת העובדה כי הם חיים בקרבת מקום‬

                                                                                                   ‫לידתם‪.‬‬
                                    ‫פסקה רביעית – השוואה בין המהירויות של זנים שונים של צבים‪.‬‬

                                               ‫פסקה חמישית – הסכנות לאוכלוסיית הצבים (הכחדה)‪.‬‬

‫‪3‬‬
   1   2   3   4   5   6