Page 4 - ver1
P. 4
.10התשובה הנכונה היא (.)4
איש מעובדי המפעל לא נדרש לוותר על החופשה ,חוץ מן העובדים החדשים ,משום שבהסכמי
העבודה של אלה האחרונים לא נכללה הזכות לחופשה.
תשובה ( )1אינה נכונה .בתחילת המשפט נאמר כי כל עובדי המפעל יכלו לצאת לחופשה חוץ
מן העובדים החדשים .לפיכך ,אין היגיון בטענה שלמרות שלא נכללה בהסכם העבודה שלהם
(של העובדים החדשים = "אלה האחרונים") הזכות לחופשה ,הם לא יצאו לחופשה.
תשובה ( )2אינה נכונה .בתחילת המשפט נאמר כי רק העובדים החדשים לא נאלצו לוותר על
החופשה ("כל עובדי המפעל ..חוץ מן העובדים החדשים") .לפיכך ,אין היגיון בטענה
שהעובדים החדשים לא נאלצו לוותר על חופשתם משום שהם כלל לא זכאים לחופשה
("בהסכמי העבודה של אלה האחרונים ,לא נכללה הזכות לחופשה").
תשובה ( )3אינה נכונה .בתחילת המשפט נאמר כי רק העובדים החדשים הורשו לנצל את
החופשה ("איש מעובדי המפעל ...חוץ מהעובדים החדשים") .לפיכך ,אין היגיון בטענה
שהעובדים החדשים הורשו לצאת לחופשה אף שהם זכאים לכך.
תשובה ( )4נכונה .בתחילת המשפט נאמר כי רק העובדים החדשים נדרשו לוותר על חופשתם.
על כן ,יש היגיון בטענה כי הם נדרשו לעשות זאת מכיוון שכלל לא היו זכאים לצאת לחופשה.
.11התשובה הנכונה היא (.)2
כתיבתו של שמעון לא תמיד נקייה מסתירות פנימיות .עם זאת ,חשתי שהגזים כאשר כתב
בטורו האישי שהוא סבור כי גברים בגיל העמידה יפיקו תועלת מכך שישלימו עם העובדה
שאינם נערים עוד ,ובאותה נשימה המליץ שלא יצבעו את שער ראשם המאפיר.
תשובה ( )1אינה נכונה .במשפט הראשון נאמר כי כתיבתו של שמעון נקייה מסתירות פנימיות.
לפיכך ,אין היגיון בטענה כי הכותב הופתע מכך ששמעון כתב דבר שלא קיימת בו סתירה
פנימית (אם אין טעם לגברים בגיל העמידה להשלים עם העובדה שאינם נערים ,אזי
שההמלצה לצבוע את שערם המאפיר מתיישבת עם כך).
תשובה ( )2נכונה .במשפט הראשון נאמר כי כתיבתו של שמעון לא תמיד נקייה מסתירות
פנימיות .אם כן ,יש היגיון בטענה כי למרות ההכרה בכך ,הכותב סבור ששמעון הגזים
בסתירה הפנימית שעולה מדבריו (שמעון סבור שגברים צריכים להשלים עם העובדה שאינם
נערים עוד ,אך באותה נשימה ממליץ להם לצבוע את שערם המאפיר).
תשובה ( )3אינה נכונה .במשפט הראשון נאמר כי לרוב ("חפה בדרך כלל") ,כתיבתו של שמעון
אינה מאופיינת בסתירות פנימיות .לפיכך ,אין היגיון בטענה כי הוא חרג ממנהגו כאשר כתב
דבר שלא קיימת בו סתירה פנימית (שמעון סבור שגברים צריכים להשלים עם העובדה שאינם
נערים עוד ,והדבר מתיישב עם המלצתו שלא יצבעו את שער ראשם המאפיר) ,שהרי הוא נוהג
שלא לכתוב דברים שקיימת בהם סתירה פנימית.
תשובה ( )4אינה נכונה .במשפט הראשון נאמר כי כתיבתו של שמעון רוויה בסתירות פנימיות.
לפיכך ,אין היגיון בטענה כי הכותב לא הופתע מכך ששמעון כתב דבר שאין בו סתירה פנימית
(שמעון סבור כי יש תועלת בכך שגברים בגיל העמידה ישלימו עם העובדה שאינם נערים עוד,
והדבר מתיישב עם המלצתו שלא יצבעו את שערם המאפיר).
4