Page 3 - index
P. 3

‫מועד סתיו ‪2024‬‬            ‫חשיבה מילולית ‪ -‬מטלת כתיבה ‪- 2 -‬‬

‫הזמן המוקצב הוא ‪ 30‬דקות‪.‬‬  ‫חשיבה מילולית ‪ -‬מטלת כתיבה‬

                                                ‫ִקראו בעיון את המטלה שבמסגרת ו ִכתבו את החיבור על גיליון הכתיבה‪.‬‬
‫אורך החיבור הנדרש ‪ 25 -‬שורות לפחות‪ .‬אין לחרוג מן השורות שבגיליון‪ .‬אם אתם זקוקים לטיוטה‪ ,‬השתמשו במקום‬

        ‫המיועד לכך (הטיוטה לא תיבדק)‪ .‬לא תוכלו לקבל גיליון כתיבה נוסף או להחליף את גיליון הכתיבה שבידיכם‪.‬‬
                 ‫ִכּתבו בעברית בלבד‪ ,‬בסגנון ההולם כתיבה עיונית‪ ,‬והקפידו על ארגון הכתוב ועל לשון תקינה ובהירה‪.‬‬
                     ‫ִכּתבו את החיבור בעיפרון בלבד‪ ,‬והקפידו על כתב יד ברור ומסודר‪ .‬אתם רשאים להשתמש במחק‪.‬‬

 ‫התקציב שהמדינה מקצה לתחום הבריאות מוגבל‪ ,‬וקובעי המדיניות נדרשים לקבוע כיצד לחלקו ומי יהיה זכאי‬
    ‫לעדיפות בקבלת טיפול רפואי‪ .‬קביעת סדר העדיפויות היא מלאכת שקלול מורכבת של קריטריונים כגון גיל‬
                                                        ‫החולים‪ ,‬חומרת מצבם וסיכויי ההצלחה של הטיפול בהם‪.‬‬

  ‫בדיון בבחירת הקריטריונים לקביעת סדר העדיפויות עולה לעיתים סוגיית הטיפול בחולים שהביאו על עצמם‪,‬‬
   ‫במידה רבה‪ ,‬את מחלתם ‪ -‬כמו למשל מעשנים שחלו במחלות ריאה או מי שהזניחו את תזונתם ולקו בעקבות‬
‫זאת בסוכרת‪ .‬יש הסבורים כי לחולים שהתנהגותם היא גורם ישיר‪ ,‬ידוע ומוכח למחלותיהם צריכה להיות זכות‬
    ‫פחותה לקבלת טיפול על חשבון כספי המדינה‪ ,‬וכי יש להעדיף על פניהם חולים שמחלותיהם נגרמו מגורמים‬

                                                                                                 ‫שאינם בשליטתם‪.‬‬

‫לדעתכם‪ ,‬האם בשיקולי התקציב יש להציב בעדיפות נמוכה את הטיפול בחולים שמחלותיהם הן במידה רבה‬
                                                                                     ‫תוצר של התנהגותם? נמקו‪.‬‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8