Page 3 - 0913
P. 3
מועד אוקטובר 2013 חשיבה מילולית -מטלת כתיבה - 2 -
הזמן המוקצב הוא 30דקות. חשיבה מילולית -מטלת כתיבה
ִקראו בעיון את המטלה שבמסגרת ו ִכתבו את החיבור על גיליון הכתיבה.
אורך החיבור הנדרש 25 -שורות לפחות .אין לחרוג מן השורות שבגיליון .אם אתם זקוקים לטיוטה ,השתמשו במקום
המיועד לכך (הטיוטה לא תיבדק) .לא תוכלו לקבל גיליון כתיבה נוסף או להחליף את גיליון הכתיבה שבידיכם.
ּ ִכתבו בסגנון ההולם כתיבה עיונית והקפידו על ארגון הכתוב ועל לשון תקינה ובהירה.
ּ ִכתבו את החיבור בעיפרון בלבד ,והקפידו על כתב יד ברור ומסודר .אתם רשאים להשתמש במחק.
לפני שנים אחדות עלתה הצעה לקבוע את שכרם של המורים לא רק לפי הוותק שלהם ,תפקידם והשכלתם ,כפי
שנעשה עד אז ,אלא גם לפי קריטריונים המודדים את איכות ההוראה שלהם .למשל ,הוצע לתת תוספות שכר
למורים לפי מידת שביעות הרצון של הנהלת בית הספר מהם ולפי הערכותיהם של גורמים מקצועיים מטעם משרד
החינוך .נוסף על כך ,הוצע שמורים יתוגמלו על שיפור בהישגי תלמידיהם.
לדברי המציעים ,קביעת השכר באופן הזה תעודד מצוינות בתחום ההוראה ,תדרבן את המורים להשקיע יותר
בעבודתם ותמשוך למקצוע ההוראה אנשים איכותיים .המתנגדים להצעה טענו כי לא רצוי שמורים באותו מעמד
ישתכרו שכר שונה זה מזה ,והוסיפו שיש סכנה שהמורים ישקיעו פחות מאמצים בחינוך ובהקניית ידע של ממש,
ובמקום זאת יתמקדו למשל בהכנת התלמידים למבחנים.
מה דעתכם על ההצעה להביא בחשבון את איכות ההוראה בקביעת שכר המורים? נמקו.
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.