Page 3 - 0913
P. 3

‫מועד אוקטובר ‪2013‬‬         ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬מטלת כתיבה	 ‪- 2 -‬‬

‫הזמן המוקצב הוא ‪ 30‬דקות‪.‬‬  ‫חשיבה מילולית ‪ -‬מטלת כתיבה‬

                                                ‫ִקראו בעיון את המטלה שבמסגרת ו ִכתבו את החיבור על גיליון הכתיבה‪.‬‬
‫אורך החיבור הנדרש ‪ 25 -‬שורות לפחות‪ .‬אין לחרוג מן השורות שבגיליון‪ .‬אם אתם זקוקים לטיוטה‪ ,‬השתמשו במקום‬

        ‫המיועד לכך (הטיוטה לא תיבדק)‪ .‬לא תוכלו לקבל גיליון כתיבה נוסף או להחליף את גיליון הכתיבה שבידיכם‪.‬‬
                                  ‫ּ ִכתבו בסגנון ההולם כתיבה עיונית והקפידו על ארגון הכתוב ועל לשון תקינה ובהירה‪.‬‬

                     ‫ּ ִכתבו את החיבור בעיפרון בלבד‪ ,‬והקפידו על כתב יד ברור ומסודר‪ .‬אתם רשאים להשתמש במחק‪.‬‬

  ‫לפני שנים אחדות עלתה הצעה לקבוע את שכרם של המורים לא רק לפי הוותק שלהם‪ ,‬תפקידם והשכלתם‪ ,‬כפי‬
    ‫שנעשה עד אז‪ ,‬אלא גם לפי קריטריונים המודדים את איכות ההוראה שלהם‪ .‬למשל‪ ,‬הוצע לתת תוספות שכר‬

‫למורים לפי מידת שביעות הרצון של הנהלת בית הספר מהם ולפי הערכותיהם של גורמים מקצועיים מטעם משרד‬
                                         ‫החינוך‪ .‬נוסף על כך‪ ,‬הוצע שמורים יתוגמלו על שיפור בהישגי תלמידיהם‪.‬‬

     ‫לדברי המציעים‪ ,‬קביעת השכר באופן הזה תעודד מצוינות בתחום ההוראה‪ ,‬תדרבן את המורים להשקיע יותר‬
‫בעבודתם ותמשוך למקצוע ההוראה אנשים איכותיים‪ .‬המתנגדים להצעה טענו כי לא רצוי שמורים באותו מעמד‬

  ‫ישתכרו שכר שונה זה מזה‪ ,‬והוסיפו שיש סכנה שהמורים ישקיעו פחות מאמצים בחינוך ובהקניית ידע של ממש‪,‬‬
                                                          ‫ובמקום זאת יתמקדו למשל בהכנת התלמידים למבחנים‪.‬‬

                      ‫מה דעתכם על ההצעה להביא בחשבון את איכות ההוראה בקביעת שכר המורים? נמקו‪.‬‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8