Page 3 - index
P. 3

‫מועד קיץ ‪2020‬‬             ‫חשיבה מילולית ‪ -‬מטלת כתיבה ‪- 2 -‬‬

‫הזמן המוקצב הוא ‪ 30‬דקות‪.‬‬  ‫חשיבה מילולית ‪ -‬מטלת כתיבה‬

                                                ‫ִקראו בעיון את המטלה שבמסגרת ו ִכתבו את החיבור על גיליון הכתיבה‪.‬‬
‫אורך החיבור הנדרש ‪ 25 -‬שורות לפחות‪ .‬אין לחרוג מן השורות שבגיליון‪ .‬אם אתם זקוקים לטיוטה‪ ,‬השתמשו במקום‬

        ‫המיועד לכך (הטיוטה לא תיבדק)‪ .‬לא תוכלו לקבל גיליון כתיבה נוסף או להחליף את גיליון הכתיבה שבידיכם‪.‬‬
                 ‫ִכּתבו בעברית בלבד‪ ,‬בסגנון ההולם כתיבה עיונית‪ ,‬והקפידו על ארגון הכתוב ועל לשון תקינה ובהירה‪.‬‬
                     ‫ִכּתבו את החיבור בעיפרון בלבד‪ ,‬והקפידו על כתב יד ברור ומסודר‪ .‬אתם רשאים להשתמש במחק‪.‬‬

     ‫עד לשנים האחרונות שיבצו הרשויות המקומיות את התלמידים לבתי הספר היסודיים בעיקר לפי שיקוליהן‬
   ‫שלהן‪ .‬בשיטה זו היה לרשות המקומית חופש פעולה‪ ,‬והיא יכלה לשבץ את התלמידים באופן שיקדם מטרות‬
    ‫חברתיות‪ .‬כך‪ ,‬רשויות מקומיות רבות שילבו בבית ספר אחד ילדים שהרקעים החברתיים והכלכליים שלהם‬

                                                                                                    ‫שונים זה מזה‪.‬‬

‫בשנים האחרונות שיטת השיבוץ מוחלפת בהדרגה בשיטה חדשה‪ ,‬שבה השיקול המרכזי בשיבוץ התלמידים לבתי‬
‫הספר הוא העדפות ההורים‪ ,‬הבוחרים בבית הספר שלדעתם מתאים ביותר לילדם‪ .‬השיטה החדשה אמורה‪ ,‬בין‬

    ‫השאר‪ ,‬לעודד תחרות בין בתי הספר ‪ -‬שמעתה ייאלצו להתחרות זה בזה על ליבם של הורי התלמידים ‪ -‬וכך‬
                                                                                            ‫לעודד אותם להשתפר‪.‬‬

                                                                   ‫לדעתכם‪ ,‬איזו משתי השיטות עדיפה? נמקו‪.‬‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8