Page 57 - index
P. 57

‫מועד קיץ ‪2018‬‬                                                                      ‫	‬

                                                    ‫דוגמה לחיבור שרמתו בינונית‬

                ‫בעת האחרונה‪ ,‬אנו עדים לקריאות לקנות מוצרים לבית בחנויות קטנות‬
              ‫ושכונתיות‪ ,‬ולא ברשתות גדולות‪ .‬קיים מאבק הישרדותי לחנויות הקטנות‬
             ‫שלא יכולות לעמוד במבצעים והנחות שרשתות גדולות יכולות להרשות לעצמן‪.‬‬
         ‫המתנגדים לקנייה מרשתות גדולות טוענים כי חנויות קטנות תורמות לקהילה של‬
         ‫התושבים המתגוררים בסביבתן ונותנות יחס אישי לצרכניהם‪ .‬לעניות דעתי אין‬

                                 ‫להעדיף קנייה בחנויות קטנות על פני רשתות גדולות‪.‬‬

        ‫ראשית‪ ,‬רשתות גדולות מציעות מבצעים והנחות שעוזרים לצרכנים לרכוש מוצרים‬
          ‫במחיר זול יותר‪ .‬בישראל כ‪ 50-‬אחוז מתושביה נמצאים במצב סוציואקונומי‬
           ‫נמוך‪ .‬קנייה ברשתות גדולות מאפשרת לאותה אוכלוסיה דלת אמצעים לרכוש‬
                  ‫יותר מוצרים באותו סכום שחנויות קטנות היו מציעות פחות מוצרים‪.‬‬

        ‫אם לא די בכך‪ ,‬רשתות גדולות מציעות מגוון גדול יותר של מוצרים מאשר חנויות‬
         ‫קטנות ובכך מאפשרת לצרכן לבחור את המוצר שעונה לצרכיו במידה הרצויה‬

                                                   ‫ביותר הן באיכות והן במחיר‪.‬‬

        ‫מנגד‪ ,‬יש הטוענים כי חנויות קטנות ושכונתיות תורמות לקהילה של אותם צרכנים‬
              ‫המתגוררים בסביבתן‪ .‬התרומה מתבססת על מתן יחס אישי לעובדיה ועל‬
            ‫תרומה לכלכלה המקומית‪ .‬יש דברים בגו‪ ,‬אך אני סבור כי רשתות גדולות‬

           ‫מציעות משרות לקהל גדול יותר‪ .‬הימנעות מקנייה מרשתות גדולות עלול להוביל‬
               ‫לפיטורים של קהילה גדולה שעובדת ברשתות אלו ובכך לפגוע בכלכלה של‬
                                                                 ‫המדינה כולה‪.‬‬

           ‫לסיכום‪ ,‬אני סבור כי אין להעדיף לקנות מוצרים בחנויות קטנות על פני רשתות‬
         ‫גדולות‪ ,‬הן מהפגיעה הכלכלית שעלולה להיווצר והן כדי לאפשר לצרכנים לבחור‬

                                     ‫את המוצר העונה לצרכיהם במחיר ובאיכות‪.‬‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬

                       ‫‪56‬‬
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62