Page 57 - index
P. 57
מועד קיץ 2018
דוגמה לחיבור שרמתו בינונית
בעת האחרונה ,אנו עדים לקריאות לקנות מוצרים לבית בחנויות קטנות
ושכונתיות ,ולא ברשתות גדולות .קיים מאבק הישרדותי לחנויות הקטנות
שלא יכולות לעמוד במבצעים והנחות שרשתות גדולות יכולות להרשות לעצמן.
המתנגדים לקנייה מרשתות גדולות טוענים כי חנויות קטנות תורמות לקהילה של
התושבים המתגוררים בסביבתן ונותנות יחס אישי לצרכניהם .לעניות דעתי אין
להעדיף קנייה בחנויות קטנות על פני רשתות גדולות.
ראשית ,רשתות גדולות מציעות מבצעים והנחות שעוזרים לצרכנים לרכוש מוצרים
במחיר זול יותר .בישראל כ 50-אחוז מתושביה נמצאים במצב סוציואקונומי
נמוך .קנייה ברשתות גדולות מאפשרת לאותה אוכלוסיה דלת אמצעים לרכוש
יותר מוצרים באותו סכום שחנויות קטנות היו מציעות פחות מוצרים.
אם לא די בכך ,רשתות גדולות מציעות מגוון גדול יותר של מוצרים מאשר חנויות
קטנות ובכך מאפשרת לצרכן לבחור את המוצר שעונה לצרכיו במידה הרצויה
ביותר הן באיכות והן במחיר.
מנגד ,יש הטוענים כי חנויות קטנות ושכונתיות תורמות לקהילה של אותם צרכנים
המתגוררים בסביבתן .התרומה מתבססת על מתן יחס אישי לעובדיה ועל
תרומה לכלכלה המקומית .יש דברים בגו ,אך אני סבור כי רשתות גדולות
מציעות משרות לקהל גדול יותר .הימנעות מקנייה מרשתות גדולות עלול להוביל
לפיטורים של קהילה גדולה שעובדת ברשתות אלו ובכך לפגוע בכלכלה של
המדינה כולה.
לסיכום ,אני סבור כי אין להעדיף לקנות מוצרים בחנויות קטנות על פני רשתות
גדולות ,הן מהפגיעה הכלכלית שעלולה להיווצר והן כדי לאפשר לצרכנים לבחור
את המוצר העונה לצרכיהם במחיר ובאיכות.
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.
56

