Page 4 - eng1
P. 4

‫‪ .14‬השאלה היא ‪ -‬המטרה העיקרית של הפסקה השנייה היא ל ‪-‬‬
                                                                 ‫תשובה ‪ .1‬לתאר כיצד נוצרים פתיתי שלג‪.‬‬

 ‫תשובה ‪ .2‬להוכיח שאין שני פתיתים הדומים זה לזה‪ .‬נאמר כי זה מאוד לא סביר (שורה ‪ )15‬שהם יצאו‬
                                                                ‫באותה הצורה‪ .‬אבל זו אינה מטרת הפסקה‪.‬‬

                                                          ‫תשובה ‪ .3‬לטעון שפתיתי שלג הם סוג של אומנות‪.‬‬
                                                            ‫תשובה ‪ .4‬להשוות צורות שונות של פתיתי שלג‪.‬‬

                                                         ‫‪ .15‬בשורה ‪ ,8‬אפשר להחליף את המילה "‪ "cluster‬ב –‬
   ‫נפרש את המשפט סביב המילה – המולקולות _____ ביחד בקריסטל בעל ‪ 6‬הצדדים כשהם קופאים‪.‬‬

                                                                                      ‫תשובה ‪ – rise .1‬עולים‬
                                                        ‫תשובה ‪ – travel .2‬נוסעים‪ ,‬עוברים ממקום למקום‬

                                                                                    ‫תשובה ‪ – melt .3‬נמסות‬
                                                                                 ‫תשובה ‪ - join .4‬מתחברים‬

                                                                    ‫‪ .16‬המילה "הם" (בשורה ‪ )12‬מתייחסת ל –‬
  ‫נפרש את המשפט סביב המילה – "התנאים האלו‪ ,‬ביניהם טמפרטורה ולחות‪ ,‬משפיעים על הדרך שבה‬

                                                                            ‫מולקולות נוספות מתחברות‪"....‬‬
                                                                                    ‫תשובה ‪ .1‬מולקולות מים‬

                                                                                ‫תשובה ‪ .2‬תנאים אקלימיים‬
                                                                                        ‫תשובה ‪ .3‬פתיתי שלג‬
                                                                                              ‫תשובה ‪ .4‬עננים‬

                    ‫‪ .17‬השאלה היא – בהתאם לליברכט‪ ,‬היחסים בין רוח ופתיתי שלג הם כמו היחסים בין ‪-‬‬
                                                                                     ‫תשובה ‪ .1‬מורה ותלמיד‬

                                                                                   ‫תשובה ‪ .2‬מדען ותיאוריה‬
                                                                                        ‫תשובה ‪ .3‬אצן ומירוץ‬

‫תשובה ‪ .4‬אמן וציור‪ .‬כפי שנאמר בשורה האחרונה ‪" -‬אם פתיתים הם אומנות‪ ,‬אז הרוח היא האומן"‪.‬‬

                                                                                               ‫הבנת הנקרא ‪2‬‬
                                                                                               ‫מבנה הטקסט‬
‫פסקה ראשונה‪ :‬הצגת ויליאם שייקספיר והכנת הקרקע לאמרה‪ ,‬שהופיעה בצוואה שלו‪ ,‬שעוררה דיונים‬

                                                                                                        ‫רבים‪.‬‬
                      ‫פסקה שנייה‪ :‬התייחסות לצוואה שהשאיר שייקספיר ובפרט למה שהותיר לאשתו‪.‬‬
     ‫פסקה שלישית‪ :‬סברות שונות (שליליות) לגבי משמעות המשפט האחרון בצוואה שמתייחס לאשתו‪.‬‬
   ‫פסקה רביעית‪ :‬סברות נוספות (חיוביות) לגבי משמעות המשפט האחרון‪ ,‬והתייחסות לכך שאשתו של‬

                                                                             ‫שייקספיר לא נותרה חסרת כל‪.‬‬
   1   2   3   4   5