Page 4 - eng1
P. 4
.14השאלה היא -המטרה העיקרית של הפסקה השנייה היא ל -
תשובה .1לתאר כיצד נוצרים פתיתי שלג.
תשובה .2להוכיח שאין שני פתיתים הדומים זה לזה .נאמר כי זה מאוד לא סביר (שורה )15שהם יצאו
באותה הצורה .אבל זו אינה מטרת הפסקה.
תשובה .3לטעון שפתיתי שלג הם סוג של אומנות.
תשובה .4להשוות צורות שונות של פתיתי שלג.
.15בשורה ,8אפשר להחליף את המילה " "clusterב –
נפרש את המשפט סביב המילה – המולקולות _____ ביחד בקריסטל בעל 6הצדדים כשהם קופאים.
תשובה – rise .1עולים
תשובה – travel .2נוסעים ,עוברים ממקום למקום
תשובה – melt .3נמסות
תשובה - join .4מתחברים
.16המילה "הם" (בשורה )12מתייחסת ל –
נפרש את המשפט סביב המילה – "התנאים האלו ,ביניהם טמפרטורה ולחות ,משפיעים על הדרך שבה
מולקולות נוספות מתחברות"....
תשובה .1מולקולות מים
תשובה .2תנאים אקלימיים
תשובה .3פתיתי שלג
תשובה .4עננים
.17השאלה היא – בהתאם לליברכט ,היחסים בין רוח ופתיתי שלג הם כמו היחסים בין -
תשובה .1מורה ותלמיד
תשובה .2מדען ותיאוריה
תשובה .3אצן ומירוץ
תשובה .4אמן וציור .כפי שנאמר בשורה האחרונה " -אם פתיתים הם אומנות ,אז הרוח היא האומן".
הבנת הנקרא 2
מבנה הטקסט
פסקה ראשונה :הצגת ויליאם שייקספיר והכנת הקרקע לאמרה ,שהופיעה בצוואה שלו ,שעוררה דיונים
רבים.
פסקה שנייה :התייחסות לצוואה שהשאיר שייקספיר ובפרט למה שהותיר לאשתו.
פסקה שלישית :סברות שונות (שליליות) לגבי משמעות המשפט האחרון בצוואה שמתייחס לאשתו.
פסקה רביעית :סברות נוספות (חיוביות) לגבי משמעות המשפט האחרון ,והתייחסות לכך שאשתו של
שייקספיר לא נותרה חסרת כל.