Page 3 - eng2
P. 3
תשובה .4התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שישנן מדבריות בכל היבשות ,כולל אירופה.
.12פירוש המשפט :אפשר לטעון ( (arguablyכי לימודי מוזיקת הפולק של בלה בארטוק מאפילים על
השושלת שלו כמלחין.
תשובה .1התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שלימודי הפולק השפיעו על עבודתו כמלחין.
תשובה .2התשובה נכונה כיוון שנאמר בה שיצירותיו המוזיקליות של בארטוק יתכן והיו
פחות משמעותיות ממחקרו על מוזיקת פולק.
תשובה .3התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שבניגוד ליצירות המוזיקליות שלו ,המחקר
שלו נשכח (באופן הפוך לרעיון המשפט המקורי).
תשובה .4התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שהוא האמין שלימודיו היו חשובים יותר
מעבודתו כמלחין .במשפט המקורי אין לנו מידע לגבי מחשבותיו האישיות ואמונותיו.
פתרון טקסט ראשון
מבנה קטע הקריאה
פסקה ראשונה – הצגת המחבר (שהוא גם מתמטיקאי) המפורסם לואיס קרול.
פסקה שנייה – הדגשת יכולותיו של לואיס קרול כבעל דמיון עשיר ומספר סיפורים.
פסקה שלישית – הצגת הספר עליסה בארץ הפלאות וענוותו של לואיס קרול.
.13השאלה היא – בהתאם לפסקה הראשונה ,דודגסון –
תשובה .1נולד בשם לואיס קרול .התשובה אינה נכונה כיוון ששם זה שם העט שלו.
תשובה .2גדל באוקספורד .התשובה אינה נכונה כיוון שלא ידוע היכן הוא נולד.
תשובה .3כתב ספרים לגבי מתמטיקה .התשובה אינה נכונה כיוון שידוע שהוא כתב ספרי ילדים
(לא נתון על דבר מעבר לזה).
תשובה .4המציא סיפורים עבור אחיו ואחיותיו .התשובה נכונה כיוון שנאמר שהוא הבכור מבין
13אחים ואחיות והיה עליו לשעשע את הילדים.
.14השאלה היא – המטרה העיקרית של הפסקה השנייה היא לדון ______ עליסה בארץ הפלאות.
תשובה .1בהשראה מאחורי .תשובה זו נכונה כיוון שנאמר בה שהם טיילו במוזיאון ,שטו בנהר
ובמהלך זמן זה הוא בדה את הסיפור בעזרת הדברים שראה במקומות אלו.
תשובה .2הדמויות ב .בפסקה השנייה אמנם יש הדגמה של דמויות מהספר ,אבל לא דנו בעיקר
בהן .אלא הציגו אותן כחלק מההיסטוריה שהובילה לכתיבת הספר.
תשובה .3תגובות ב
תשובה .4פרטים חשובים מ
.15השאלה היא -בשורה " ,11טווה/יצר" ניתן להחליף ב –
"בזמן שהיה על הילדים על הנהר ,הוא spunסיפור פנטזיה שכלל מספר מקומות שונים
באוקספורד".
תשובה - found .1מצא
3