Page 4 - eng1
P. 4
תשובה – items .3פריטים
תשובה – ideas .4רעיונות
.15השאלה היא – המטרה העיקרית של הפסקה השנייה היא ל -
תשובה .1לדון בזכוכית צבועה בימי הביניים.
תשובה .2לתאר את תרומתו של טיפאני לאומנות הזכוכית הצבועה.
תשובה .3לדון בפופולרית של מנורותיו של טיפאני
תשובה .4לתאר את התבניות והצבעים במנורותיו של טיפאני.
.16השאלה היא – בהתאם לפסקה השנייה ,תומאס אדיסון (ממציא הנורה) -
תשובה .1הציע שטיפאני יעשה אהילים למנורות.
תשובה .2המציא סוג חדש של מנורה.
תשובה .3הציע שטיפאני יעבוד עם זכוכית צבועה.
תשובה .4אסף מנורות של טיפאני
.17השאלה היא – ניתן להסיק מהפסקה השנייה שציפורים לא מופיעות באופן תדיר על אהיליו של
טיפאני.
תשובה – roses .1ורדים .רשום כי ישנם פרחים וזהו סוג של פרח.
תשובה – apples .2תפוחים .רשום יש ישנם פירות וזהו סוג של פרי
תשובה – birds .3ציפורים .לא נתון כי זה מופיע הרבה.
תשובה – leaves .4עלים.
קטע קריאה שני
מבנה הטקסט
פסקה ראשונה – הצגת חוקים מסוימים ( )sumptuaryשהועברו במהלך ההיסטוריה במטרה
להגביל מותרות.
פסקה שניה – דוגמאות לחוקים האלו בהיסטוריה העתיקה (ספרטה ביוון ורומא).
פסקה שלישית -דוגמאות לחוקים אלו בימי הביניים (צרפת ,אנגליה).
פסקה רביעית – העונשים והתפוררותם (ואי התאמתם( כיום.
.18השאלה היא – המטרה העיקרית של הטקסט היא ל -
תשובה .1לתאר את התפקיד של החוקים בימי הביניים .התשובה אינה נכונה כיוון שהטקסט אינו
מתמקד בעיקר בימי הביניים.
תשובה .2לדון בסוג מסוים של חוק שמטרתו להגביל ראוותנות .לאורך כל התקופות השונות
שבהן הוצג החוג עסקו במטרה העיקרית שלהן שהיא הגבלה.
תשובה .3לבחון חוקים המגבילים את הצריכה של מזון ומשקאות .התשובה אינה נכונה היוון
שהחוקים מגבילים עוד הרבה דברים ,כמו למשל מספר אנשים באירוע ,סוגי בגדים ,אחזקת רכוש
ועוד.
תשובה .4להציג את היתרונות וחסרונות של החוקים הללו.
4