Page 4 - eng1
P. 4

‫תשובה ‪ – items .3‬פריטים‬
                                                                            ‫תשובה ‪ – ideas .4‬רעיונות‬

                                       ‫‪ .15‬השאלה היא – המטרה העיקרית של הפסקה השנייה היא ל ‪-‬‬
                                                        ‫תשובה ‪ .1‬לדון בזכוכית צבועה בימי הביניים‪.‬‬

                               ‫תשובה ‪ .2‬לתאר את תרומתו של טיפאני לאומנות הזכוכית הצבועה‪.‬‬
                                                  ‫תשובה ‪ .3‬לדון בפופולרית של מנורותיו של טיפאני‬

                                      ‫תשובה ‪ .4‬לתאר את התבניות והצבעים במנורותיו של טיפאני‪.‬‬

                          ‫‪ .16‬השאלה היא – בהתאם לפסקה השנייה‪ ,‬תומאס אדיסון (ממציא הנורה) ‪-‬‬
                                                  ‫תשובה ‪ .1‬הציע שטיפאני יעשה אהילים למנורות‪.‬‬
                                                                ‫תשובה ‪ .2‬המציא סוג חדש של מנורה‪.‬‬
                                                   ‫תשובה ‪ .3‬הציע שטיפאני יעבוד עם זכוכית צבועה‪.‬‬
                                                                    ‫תשובה ‪ .4‬אסף מנורות של טיפאני‬

   ‫‪ .17‬השאלה היא – ניתן להסיק מהפסקה השנייה שציפורים לא מופיעות באופן תדיר על אהיליו של‬
                                                                                                ‫טיפאני‪.‬‬

                                  ‫תשובה ‪ – roses .1‬ורדים‪ .‬רשום כי ישנם פרחים וזהו סוג של פרח‪.‬‬
                                ‫תשובה ‪ – apples .2‬תפוחים‪ .‬רשום יש ישנם פירות וזהו סוג של פרי‬

                                           ‫תשובה ‪ – birds .3‬ציפורים‪ .‬לא נתון כי זה מופיע הרבה‪.‬‬
                                                                             ‫תשובה ‪ – leaves .4‬עלים‪.‬‬

                                                                                      ‫קטע קריאה שני‬
                                                                                         ‫מבנה הטקסט‬

      ‫פסקה ראשונה – הצגת חוקים מסוימים (‪ )sumptuary‬שהועברו במהלך ההיסטוריה במטרה‬
                                                                                       ‫להגביל מותרות‪.‬‬

                 ‫פסקה שניה – דוגמאות לחוקים האלו בהיסטוריה העתיקה (ספרטה ביוון ורומא)‪.‬‬
                             ‫פסקה שלישית ‪ -‬דוגמאות לחוקים אלו בימי הביניים (צרפת‪ ,‬אנגליה)‪.‬‬
                                       ‫פסקה רביעית – העונשים והתפוררותם (ואי התאמתם( כיום‪.‬‬

                                               ‫‪ .18‬השאלה היא – המטרה העיקרית של הטקסט היא ל ‪-‬‬
‫תשובה ‪ .1‬לתאר את התפקיד של החוקים בימי הביניים‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שהטקסט אינו‬

                                                                         ‫מתמקד בעיקר בימי הביניים‪.‬‬
    ‫תשובה ‪ .2‬לדון בסוג מסוים של חוק שמטרתו להגביל ראוותנות‪ .‬לאורך כל התקופות השונות‬

                                     ‫שבהן הוצג החוג עסקו במטרה העיקרית שלהן שהיא הגבלה‪.‬‬
    ‫תשובה ‪ .3‬לבחון חוקים המגבילים את הצריכה של מזון ומשקאות‪ .‬התשובה אינה נכונה היוון‬
‫שהחוקים מגבילים עוד הרבה דברים‪ ,‬כמו למשל מספר אנשים באירוע‪ ,‬סוגי בגדים‪ ,‬אחזקת רכוש‬

                                                                                                   ‫ועוד‪.‬‬
                                         ‫תשובה ‪ .4‬להציג את היתרונות וחסרונות של החוקים הללו‪.‬‬

                                                                                                                      ‫‪4‬‬
   1   2   3   4   5