Page 5 - eng2
P. 5

‫הבנת הנקרא ‪2‬‬
                                                                                                          ‫מבנה הטקסט‬
                                             ‫פסקה ראשונה‪ :‬ההבדלים בין פיראטים ספרותיים לפיראטים בשר ודם‬
                                           ‫פסקה שניה‪ :‬התפתחות מעשי השוד של הפיראטים במאות ה ‪ 16 -‬וה ‪17-‬‬
                                   ‫פסקה שלישית‪ :‬השימוש בפיראטים על ידי מדינות אירופאיות‪ ,‬האחת נגד השניה‬
                                                                ‫פסקה רביעית‪ :‬דעיכת מעשי הפיראטים במשך השנים‬

                                                                                  ‫‪ .18‬המטרה העיקרית של הטקסט היא –‬
                   ‫תשובה מספר ‪ 1‬אינה נכונה כיוון שעל פיה המטרה היא להסביר מדוע פיראטים מופיעים בהרבה‬

                                                                                ‫יצירות קלסיות‪ ,‬שלא כמצוין בטקסט‪.‬‬
                        ‫תשובה מספר ‪ 2‬אינה נכונה כיוון שעל פיה המטרה היא לתאר את השיטות בהם משתמשים‬

                                                                                     ‫הפיראטים‪ ,‬שלא כמצוין בטקסט‪.‬‬
                ‫תשובה מספר ‪ 3‬מציינת שהמטרה היא להציג היסטוריה קצרה של הפיראטיות‪ ,‬כמצוין בטקסט‪.‬‬

                            ‫תשובה מספר ‪ 4‬אינה נכונה כיוון שעל פיה המטרה היא לדון באופן סיומה של "התקופה‬
                                                                                   ‫הפיראטיות"‪ ,‬שלא כמצוין בטקסט‪.‬‬

                                ‫‪ .19‬השאלה היא‪ :‬ניתן להסיק מהפסקה הראשונה שבמציאות פיראטים לא תמיד היו –‬
                   ‫תשובה מספר ‪ 1‬אינה נכונה כיוון שעל פיה הם לא היו עשירים ומושחתים‪ ,‬שלא כמצוין בטקסט‪.‬‬

                                       ‫תשובה מספר ‪ 2‬מציינת שהם לא תמיד היו לבושים כיאות‪ ,‬כמצוין בטקסט‪.‬‬
                       ‫תשובה מספר ‪ 3‬אינה נכונה כיוון שעל פיה הם לא היו ימאים מיומנים‪ ,‬שלא כמצוין בטקסט‪.‬‬
                  ‫תשובה מספר ‪ 4‬אינה נכונה כיוון שעל פיה הם לא היו שתויים ומיואשים‪ ,‬בניגוד למצוין בטקסט‪.‬‬

                                                   ‫‪ .20‬פירוש השאלה‪ :‬המטרה העיקרית של הפסקה השניה היא לדון ב ‪-‬‬
                              ‫תשובה מספר ‪ 1‬אינה נכונה כיוון שעל פיה היא דנה באוצרות שנמצאו על ידי המדינות‬

                                                                     ‫האירופאיות בעולם החדש‪ ,‬שלא כמצוין בטקסט‪.‬‬
                   ‫תשובה מספר ‪ 2‬מציינת שהיא דנה באיך ומדוע פיראטים תפסו אוניות מסחר‪ ,‬כמצוין בטקסט‪.‬‬

                    ‫תשובה מספר ‪ 3‬אינה נכונה כיוון שעל פיה היא דנה בחשיבות אוניות הסחר בשנים שבין ‪ 1500‬ו‬
                                                                                            ‫‪ ,1600‬שלא כמצוין בטקסט‪.‬‬

                    ‫תשובה מספר ‪ 4‬אינה נכונה כיוון שעל פיה היא דנה בסוג הסירה בה השתמשו הפיראטים‪ ,‬שלא‬
                                                                                                        ‫כמצוין בטקסט‪.‬‬

                                                               ‫‪ .21‬השאלה היא‪ :‬הרעיון העיקרי בפסקה השלישית הוא –‬
                 ‫שאלה מספר ‪ 1‬אינה נכונה כיוון שעל פיה הפיראטים של ספרד הצליחו יותר מאלו של בריטניה או‬

                                                                                         ‫צרפת‪ ,‬בניגוד למצוין בטקסט‪.‬‬
                  ‫שאלה מספר ‪ 2‬אינה נכונה כיוון שעל פיה פיראטים סייעו לספרד להשיג שליטה על נתיבי משלוח‪,‬‬

                                                                                                 ‫בניגוד למצוין בטקסט‪.‬‬
                ‫שאלה מספר ‪ 3‬אינה נכונה כיוון שעל פיה פיראטים נראו כאמיצים והרפתקנים בבריטניה ובצרפת‪,‬‬

                                                                                                    ‫תשובה לא מדויקת‪.‬‬

‫‪5‬‬
   1   2   3   4   5   6