Page 5 - eng1
P. 5

‫הבנת הנקרא ‪2‬‬
                                                                                                          ‫מבנה הטקסט‬
                                                                    ‫פסקה ראשונה‪ :‬תפישת האינטלקטואל כאיש רוח‬
                                  ‫פסקה שניה‪ :‬יחסו של סי‪ .‬פי‪ .‬סנואו לחילוקי הדעות בין מדענים ואינטלקוטאלים‬
                    ‫פסקה שלישית‪ :‬השקפתו של מוריי ג'ל‪-‬מאן על התבדלותם של אנשי הרוח ותסכולם מהמדעים‬
                       ‫פסקה רביעית‪ :‬קריאתו של המחבר לאינטלקטואלים לקבל לתוך שורותיהם את אנשי המדע‬

                                                    ‫‪ .18‬השאלה היא‪ :‬המילה הגדרה )"‪ ("definition‬המצויינת בשורה ‪- 9‬‬
                    ‫תשובה מספר ‪ 1‬מציינת שהיא כוללת אנשים העוסקים במדעים ובאומנויות‪ ,‬כמצוין בטקסט‪.‬‬

                      ‫תשובה מספר ‪ 2‬אינה נכונה כיוון שעל פיה השתמשו בה לראשונה בשנות השלושים של המאה‬
                                                                                        ‫העשרים‪ ,‬שלא כמצוין בטקסט‪.‬‬

                  ‫תשובה מספר ‪ 3‬אינה נכונה כיוון שעל פיה היא כוללת מדענים אבל לא תיאורטיקנים ספרותיים‪,‬‬
                                                                                                 ‫בניגוד למצוין בטקסט‪.‬‬

                  ‫תשובה מספר ‪ 4‬אינה נכונה כיוון שעל פיה הראשון שהשתמש בה היה סי‪ .‬פי‪ .‬סנואו‪ ,‬שלא כמצוין‬
                                                                                                                ‫בטקסט‪.‬‬

                                                         ‫‪ .19‬השאלה היא‪ :‬מהי ה"תופעה ההפוכה" המוזכרת בשורה ‪- 20‬‬
                         ‫תשובה מספר ‪ 1‬מציינת שמדובר במדענים הממעיטים בערכן של ספרות ואומנות‪ ,‬כמצוין‬

                                                                                                               ‫בטקסט ‪.‬‬
                   ‫תשובה מספר ‪ 2‬אינה נכונה כיוון שעל פיה מדובר במדענים הגאים לקרוא את שייקספיר‪ ,‬בניגוד‬

                                                                                                       ‫למצויין בטקסט‪.‬‬
                              ‫תשובה מספר ‪ 3‬אינה נכונה כיוון שעל פיה מדובר באינטלקטואלים חסרי ידע במדעים‬

                                                                                  ‫ובטכנולוגיה‪ ,‬בניגוד למצוין בטקסט‪.‬‬
                ‫תשובה מספר ‪ 4‬אינה נכונה כיוון שעל פיה מדובר באינטלקטואלים בעלי ידע במדעים ובטכנולוגיה‪,‬‬

                                                                                                 ‫בניגוד למצוין בטקסט‪.‬‬

                                 ‫‪ .20‬השאלה היא‪ :‬ניתן להסיק מהפסקה השלישית שדיוויס האמין שאינטלקטואלים ‪-‬‬
                       ‫תשובה מספר ‪ 1‬מציינת שהם למעשה מרגישים נחותים לעומת מדענים‪ ,‬כמצויין בטקסט‪.‬‬
                   ‫תשובה מספר ‪ 2‬אינה נכונה כיוון של על פיה הם אמורים ללמד מדענים ספרות ואומנות‪ ,‬תשובה‬

                                                                                                                  ‫שגויה‪.‬‬
                  ‫תשובה מספר ‪ 3‬אינה נכונה כיוון של על פיה הם רוצים שמדענים יקבלו אותם כשווי ערך‪ ,‬תשובה‬

                                                                                                            ‫לא מדויקת‪.‬‬
                          ‫תשובה מספר ‪ 4‬אינה נכונה כיוון של על פיה הם לא צריכים לנסות להבין רעיונות מדעיים‬

                                                                                      ‫מורכבים‪ ,‬שלא כמצויין בטקסט‪.‬‬

‫‪5‬‬
   1   2   3   4   5   6