Page 3 - ver1
P. 3

‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬כיוון שבמשפט המקורי נאמר כי ניתן היה להבין היכן האדם נמצא כתוצאה‬
                                     ‫מתשובתו "אני כאן"‪ ,‬אזי שלעוצמת הקול בה נאמרו הדברים אין כל משמעות‪.‬‬

                                                                                             ‫‪ .8‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬

                ‫משמעות המשל "קרב של שני קירחים על מסרק" הינה מלחמה על דבר חסר שימוש עבור הצדדים‬
              ‫שנלחמים עליו‪ ,‬שכן מסרק הוא חפץ שנועד לשימוש על השיער ולקירחים אין שיער‪ .‬מכך ניתן להבין‬

                                              ‫כי השליטה באיי טורו לא תפיק כל תועלת הן לפלמיניה והן לגלסלנד‪.‬‬
             ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬תשובה זו מתייחסת לטיב הצבאות שהשתתפו במלחמה‪ ,‬ולא לחוסר התועלת‬

                                                                          ‫של השליטה באיי טורו עבור שתי המדינות‪.‬‬
                 ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬במשל המופיע בשאלה אין כל התייחסות למידת המאמצים שהשקיעה כל‬

                               ‫מדינה במלחמה‪ ,‬כי אם לחוסר התועלת של השליטה באיי טורו עבור שתי המדינות‪.‬‬
           ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬מן המשל המופיע בשאלה לא עולה כי סיום המלחמה יתרחש כתוצאה מפשרה‪,‬‬

                      ‫כי אם שהשליטה באיי טורו אשר תינתן לצד המנצח הינה חסרת תועלת עבור שתי המדינות‪.‬‬
                  ‫תשובה (‪ )4‬נכונה‪ .‬כאמור‪ ,‬מן המשל המופיע אכן עולה כי השליטה באיי טורו לא תביא כל תועלת‬

                                                ‫למדינה שתנצח במלחמה‪ ,‬כשם שאף קירח לא יפיק תועלת ממסרק‪.‬‬

                                                                                             ‫‪ .9‬התשובה הנכונה היא (‪.)1‬‬
              ‫בתחילת הפסקה מתוארים הקשיים העומדים בפני פלאונטולוגים בחיפושיהם אחר מאובנים ולאחר‬

                 ‫מכן מוסבר האופן בו הם מחליטים היכן לנהל את חיפושיהם כך שלא ייאלצו להתמודד עם אותם‬
                                                                                                                 ‫קשיים‪.‬‬

                ‫תשובה (‪ )1‬נכונה‪ .‬הפסקה עוסקת כאמור באופן בו מחליטים הפלאונטולוגים לנהל את חיפושיהם‪.‬‬
                     ‫לאור הקשיים השונים הכרוכים במציאת אתרי חיפוש מתאימים‪ ,‬הם נשענים על מידע אודות‬
                     ‫מאובנים כלשהם אותו קיבלו ממקורות שונים‪ .‬לפיכך‪ ,‬השאלה הנוגעת לכך ("כיצד" – שאלה‬
                                                ‫שתשובתה מתייחסת לאופן)‪ ,‬אכן מתאימה לשמש ככותרת לפסקה‪.‬‬

                   ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬השאלה הנוגעת לתנאים הגיאולוגיים מתייחסת להיבט ספציפי של אחד‬
                                         ‫מקשיי הפלאונטולוגיים ולא לאופן בו מחליטים היכן לנהל את חיפושיהם‪.‬‬

             ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬השאלה הנוגעת להבחנה בין מאובנים לסלעים שסביבם נוגעת להיבט ספציפי‬
             ‫של אחד מקשיי הפלאונטולוגיים (רגישות הרדאר)‪ ,‬ולא לאופן בו מחליטים היכן לנהל את חיפושיהם‪.‬‬
             ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬השאלה הנוגעת לאתרים בהם התנאים מאפשרים לעצמות מאובנות להשתמר‬

                ‫נוגעת להיבט ספציפי של אחד מקשיי הפלאונטולוגים (מיעוט חוקרים ביחס לכמות השטחים) ולא‬
                                                                        ‫לאופן בו מחליטים היכן לנהל את חיפושיהם‪.‬‬

                                                                                             ‫‪ .10‬התשובה הנכונה היא (‪.)3‬‬
                  ‫ד"ר סמית מבקש לבדוק את ההשערה לפיה נחירה עשויה להיות ממקור גנטי (האם בקרב ילדים‬
                  ‫להורים נוחרים‪ ,‬שיעור הנחירה גבוה יותר משיעורם באוכלוסייה הכללית)‪ .‬הוא מוציא מקבוצת‬
            ‫הנבדקים עובדים במשמרות לילה שנוהגים לישון בבוקר‪ .‬מכך ניתן להסיק כי הוא סבור שלמאפיין זה‬
            ‫(שינה במהלך היום) עשויה להיות השפעה על הנטייה לנחור‪ ,‬שכן הדבר מספק הסבר חלופי להשערתו‪.‬‬

‫‪3‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8