Page 4 - eng1
P. 4
.14השאלה היא – בשורה ,1ניתן להחליף את הביטוי "חושבים כלום על" על ידי –
משמעות הביטוי היא שהפעולה הפכה למובנת מאליה ולכן אנשים לא חושבים כלום על הנושא.
תשובה – are used to .1הם רגילים ל
תשובה – are excited to .2הם מתרגשים ל
תשובה – are afraid of .3הם מפחדים מ
תשובה – are careful about .4הם נזהרים לגבי
.15המטרה העיקרית של הפסקה השנייה היא ל -
תשובה .1לדון בהכנות לינדברג עשה לקראת הטיסה המאתגרת .התשובה נכונה כיוון שבמהלך הפסקה
מתארים מה הוא לקח מבחינת האוכל ,מה עשו למטוס לצורך הטיסה הארוכה וכו'.
תשובה .2להסביר כיצד לינדברג הפחית את המשקל של המטוס שלו .זהו מידע שאכן ניתן בפסקה אבל זו
לא מטרתה .מידע זה משמש כחלק מהדוגמאות להמחשת הרעיון של ההכנה המאסיבית שנעשתה.
תשובה .3לתאר את המטוס של לינדברג בפירוט.
תשובה .4לתאר חלק מההתנסויות המפחידות ביותר של לינדברג.
.16בהתאם לפסקה האחרונה ,כתוצאה מהמאמצים של לינדברג ,מסע בעזרת טיסות הפך –
כפי שראינו הפסקה מכילה מידע לגבי מה עשה לינדברג בשנים שלאחר מכן – נסע ברחבי ארה"ב לקדם את
הרעיון של מסע באוויר.
תשובה .1יותר נפוץ
תשובה .2פחות יקר
תשובה .3בטוח יותר
תשובה .4מהיר יותר
.17בהתאם לטקסט ,לינדברג היה האדם הראשון ל -
תשובה .1להחזיק בבעלותו מטוס פרטי .לא נאמר דבר לגבי הבעלויות של המטוסים .כמו כן ,סביר שהיו
טיסות יחידניות בתוך ארה"ב ,פשוט לא מעבר לאוקיאנוס.
תשובה .2לקדם את הרעיון של מסע באוויר.
תשובה .3לטוס לבדו מעבר לאוקיאנוס האטלנטי.
תשובה .4לטוס לבדו במטוס .לא נאמר בטקסט שלא היו טיסות סולו ,פשוט לא כאלו ארוכות ומסוכנות.
הבנת הנקרא 2
מבנה הטקסט
פסקה ראשונה :הצגת השימוש הנפוץ בכסף למרות התחזיות כי השימוש בכסף יעלם לטובת צ'קים,
כרטיסי אשראי והעברות אלקטרוניות.
פסקה שנייה :הצגת המרכזיות בדולר האמריקאי וביציבות העיצוב שלו.
פסקה שלישית :הצגת הפעם הראשונה בה נעשה שינוי בשטרות הכסף האמריקאי.
פסקה רביעית :הצגת נושא האבטחה ומניעת הזיופים בתור המטרה שלשמה נעשו השינויים בשטרות.