Page 4 - eng1
P. 4

‫‪ .14‬השאלה היא – בשורה ‪ ,1‬ניתן להחליף את הביטוי "חושבים כלום על" על ידי –‬
            ‫משמעות הביטוי היא שהפעולה הפכה למובנת מאליה ולכן אנשים לא חושבים כלום על הנושא‪.‬‬

                                                                       ‫תשובה ‪ – are used to .1‬הם רגילים ל‬
                                                                   ‫תשובה ‪ – are excited to .2‬הם מתרגשים ל‬

                                                                      ‫תשובה ‪ – are afraid of .3‬הם מפחדים מ‬
                                                              ‫תשובה ‪ – are careful about .4‬הם נזהרים לגבי‬

                                                                 ‫‪ .15‬המטרה העיקרית של הפסקה השנייה היא ל ‪-‬‬
  ‫תשובה ‪.1‬לדון בהכנות לינדברג עשה לקראת הטיסה המאתגרת‪ .‬התשובה נכונה כיוון שבמהלך הפסקה‬

                       ‫מתארים מה הוא לקח מבחינת האוכל‪ ,‬מה עשו למטוס לצורך הטיסה הארוכה וכו'‪.‬‬
 ‫תשובה ‪ .2‬להסביר כיצד לינדברג הפחית את המשקל של המטוס שלו‪ .‬זהו מידע שאכן ניתן בפסקה אבל זו‬

         ‫לא מטרתה‪ .‬מידע זה משמש כחלק מהדוגמאות להמחשת הרעיון של ההכנה המאסיבית שנעשתה‪.‬‬
                                                             ‫תשובה ‪ .3‬לתאר את המטוס של לינדברג בפירוט‪.‬‬

                                           ‫תשובה ‪ .4‬לתאר חלק מההתנסויות המפחידות ביותר של לינדברג‪.‬‬

                    ‫‪ .16‬בהתאם לפסקה האחרונה‪ ,‬כתוצאה מהמאמצים של לינדברג‪ ,‬מסע בעזרת טיסות הפך –‬
‫כפי שראינו הפסקה מכילה מידע לגבי מה עשה לינדברג בשנים שלאחר מכן – נסע ברחבי ארה"ב לקדם את‬

                                                                                        ‫הרעיון של מסע באוויר‪.‬‬
                                                                                            ‫תשובה ‪ .1‬יותר נפוץ‬
                                                                                            ‫תשובה ‪ .2‬פחות יקר‬
                                                                                           ‫תשובה ‪ .3‬בטוח יותר‬
                                                                                           ‫תשובה ‪ .4‬מהיר יותר‬

                                                             ‫‪ .17‬בהתאם לטקסט‪ ,‬לינדברג היה האדם הראשון ל ‪-‬‬
   ‫תשובה ‪.1‬להחזיק בבעלותו מטוס פרטי‪ .‬לא נאמר דבר לגבי הבעלויות של המטוסים‪ .‬כמו כן‪ ,‬סביר שהיו‬

                                                   ‫טיסות יחידניות בתוך ארה"ב‪ ,‬פשוט לא מעבר לאוקיאנוס‪.‬‬
                                                                  ‫תשובה ‪ .2‬לקדם את הרעיון של מסע באוויר‪.‬‬

                                                           ‫תשובה ‪ .3‬לטוס לבדו מעבר לאוקיאנוס האטלנטי‪.‬‬
 ‫תשובה ‪ .4‬לטוס לבדו במטוס‪ .‬לא נאמר בטקסט שלא היו טיסות סולו‪ ,‬פשוט לא כאלו ארוכות ומסוכנות‪.‬‬

                                                                                                 ‫הבנת הנקרא ‪2‬‬
                                                                                                  ‫מבנה הטקסט‬
       ‫פסקה ראשונה‪ :‬הצגת השימוש הנפוץ בכסף למרות התחזיות כי השימוש בכסף יעלם לטובת צ'קים‪,‬‬
                                                                        ‫כרטיסי אשראי והעברות אלקטרוניות‪.‬‬
                                    ‫פסקה שנייה‪ :‬הצגת המרכזיות בדולר האמריקאי וביציבות העיצוב שלו‪.‬‬
                         ‫פסקה שלישית‪ :‬הצגת הפעם הראשונה בה נעשה שינוי בשטרות הכסף האמריקאי‪.‬‬
     ‫פסקה רביעית‪ :‬הצגת נושא האבטחה ומניעת הזיופים בתור המטרה שלשמה נעשו השינויים בשטרות‪.‬‬
   1   2   3   4   5