Page 5 - ver1
P. 5
תשובה ( )1אינה נכונה .תשובה זו עוסקת בממצאי המחקר בלבד וכלל אינה מתייחסת
לסברתה של דובאל אשר לגורם העומד בבסיס ממצאים אלה.
תשובה ( )2נכונה .כאמור ,דואבל מסבירה את האסיטמריה בממצאי מחקרה באמצעות
הדימוי החברתי של החמיות ,ואכן טוענת כי דימוי זה הוא שמאפשר לכלות לדבר בגנות
חמיותיהן ,ורצונן של החמיות לחמוק מדימוי זה הוא שגורם להן שלא לדבר בגנות כלותיהן.
תשובה ( )3אינה נכונה .דובאל סבורה כי הדימוי החברתי של החמיות הוא שעומד בבסיס
נטיית הכלות לדבר בגנות חמיותיהן ,ולא כי נטייה זו היא שהביאה להיווצרות הדימוי.
תשובה ( )4אינה נכונה .דובאל סבורה כי הדימוי החברתי של החמיות הוא שעומד בבסיס
האסימטריה בין ממצאי שתי הקבוצות ,ולא כי חוסר יכולתן של הכלות לייחס תכונות
חיוביות לחמיותיהן ,יחד עם הדימוי החברתי שלהן מביאים יחד לכך שנוצרו יחסים
אסימטריים בין שתי הקבוצות.
.13התשובה הנכונה היא (.)2
הבסיס לחסרונות וליתרונות של המערכות הסופרה מולקולריות נעוץ למעשה באי – קיומם
של קשרים קוולנטריים .קשרים אלה מעניקים לחומר חוזק ,אך מונעים ממנו להשתנות
בקלות ויש קושי למחזר את המוצרים העשויים ממנו ,כלומר אינו מאופיין בגמישות .כך
שלמעשה ,במערכות סופרה מולקולריות המצב הפוך .לפיכך ,פיתוח חומר שיזכה ביתרונות
של מערכות אלה מבלי שילקה בחסרונותיהן צריך להיות פשוט לשינויים ולמחזור (גמיש) אך
חזק.
תשובה ( )1אינה נכונה .הקלות לייצר מוצרים מחומר מסוים ולמחזרם אינה מתאפשרת
למרות שחומר יכול להשתנות ,כי אם בגלל תכונה זו .כמו כן ,בתשובה זו אין התייחסות
למאפיין החוזק.
תשובה ( )2נכונה .כאמור ,חומר שקל לייצר ממנו מוצרים וקל למחזרם (כתוצאה ממאפיין
הגמישות) הוא חומר בעל יתרונות המערכות הסופרה מולקולריות ,ותכונת החוזק דומה לזו
של חומרים המורכבים מפולימורים מתמודדת עם חסרונן העיקרי של המערכות הללו ,אשר
אינן ידועות בחוזקן.
תשובה ( )3אינה נכונה .כפי שהוסבר לעיל ,על החומר להיות מאופיין ביכולת להשתנות
בקלות.
תשובה ( )4אינה נכונה .חומר פחות חזק מחומרים המורכבים מפולימורים ,אך קל לייצר
ממנו מוצרים ולמחזרם מתאר את המערכות הסופרה מולקולריות ,שכן הגמישות כאמור
עולה להן בחוזק.
.14התשובה הנכונה היא (.)4
מדבריו של אורי עולה כי ההיגיון בציטוט הינו כי גורם אחד (החורף) לו שתי תוצאות (קר
בחוץ +יורד גשם) הוביל את כותב המאמר להסקה שגויה לפיה התוצאה הראשונה (קר בחוץ)
גורמת להופעתו של הגורם השני (יורד גשם).
5