Page 5 - ver1
P. 5

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬תשובה זו עוסקת בממצאי המחקר בלבד וכלל אינה מתייחסת‬
                                                  ‫לסברתה של דובאל אשר לגורם העומד בבסיס ממצאים אלה‪.‬‬

                       ‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ .‬כאמור‪ ,‬דואבל מסבירה את האסיטמריה בממצאי מחקרה באמצעות‬
                       ‫הדימוי החברתי של החמיות‪ ,‬ואכן טוענת כי דימוי זה הוא שמאפשר לכלות לדבר בגנות‬
                  ‫חמיותיהן‪ ,‬ורצונן של החמיות לחמוק מדימוי זה הוא שגורם להן שלא לדבר בגנות כלותיהן‪.‬‬
                     ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬דובאל סבורה כי הדימוי החברתי של החמיות הוא שעומד בבסיס‬
                        ‫נטיית הכלות לדבר בגנות חמיותיהן‪ ,‬ולא כי נטייה זו היא שהביאה להיווצרות הדימוי‪.‬‬
                     ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬דובאל סבורה כי הדימוי החברתי של החמיות הוא שעומד בבסיס‬
                        ‫האסימטריה בין ממצאי שתי הקבוצות‪ ,‬ולא כי חוסר יכולתן של הכלות לייחס תכונות‬

                           ‫חיוביות לחמיותיהן‪ ,‬יחד עם הדימוי החברתי שלהן מביאים יחד לכך שנוצרו יחסים‬
                                                                                  ‫אסימטריים בין שתי הקבוצות‪.‬‬

                                                                                         ‫‪ .13‬התשובה הנכונה היא (‪.)2‬‬
                   ‫הבסיס לחסרונות וליתרונות של המערכות הסופרה מולקולריות נעוץ למעשה באי – קיומם‬

                      ‫של קשרים קוולנטריים‪ .‬קשרים אלה מעניקים לחומר חוזק‪ ,‬אך מונעים ממנו להשתנות‬
                      ‫בקלות ויש קושי למחזר את המוצרים העשויים ממנו‪ ,‬כלומר אינו מאופיין בגמישות‪ .‬כך‬
                   ‫שלמעשה‪ ,‬במערכות סופרה מולקולריות המצב הפוך‪ .‬לפיכך‪ ,‬פיתוח חומר שיזכה ביתרונות‬
                 ‫של מערכות אלה מבלי שילקה בחסרונותיהן צריך להיות פשוט לשינויים ולמחזור (גמיש) אך‬

                                                                                                               ‫חזק‪.‬‬

                       ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬הקלות לייצר מוצרים מחומר מסוים ולמחזרם אינה מתאפשרת‬
                      ‫למרות שחומר יכול להשתנות‪ ,‬כי אם בגלל תכונה זו‪ .‬כמו כן‪ ,‬בתשובה זו אין התייחסות‬

                                                                                                   ‫למאפיין החוזק‪.‬‬
                    ‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ .‬כאמור‪ ,‬חומר שקל לייצר ממנו מוצרים וקל למחזרם (כתוצאה ממאפיין‬
                  ‫הגמישות) הוא חומר בעל יתרונות המערכות הסופרה מולקולריות‪ ,‬ותכונת החוזק דומה לזו‬
                  ‫של חומרים המורכבים מפולימורים מתמודדת עם חסרונן העיקרי של המערכות הללו‪ ,‬אשר‬

                                                                                              ‫אינן ידועות בחוזקן‪.‬‬
                        ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬כפי שהוסבר לעיל‪ ,‬על החומר להיות מאופיין ביכולת להשתנות‬

                                                                                                            ‫בקלות‪.‬‬
                      ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬חומר פחות חזק מחומרים המורכבים מפולימורים‪ ,‬אך קל לייצר‬
                     ‫ממנו מוצרים ולמחזרם מתאר את המערכות הסופרה מולקולריות‪ ,‬שכן הגמישות כאמור‬

                                                                                                  ‫עולה להן בחוזק‪.‬‬

                                                                                         ‫‪ .14‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬
                     ‫מדבריו של אורי עולה כי ההיגיון בציטוט הינו כי גורם אחד (החורף) לו שתי תוצאות (קר‬
                ‫בחוץ ‪ +‬יורד גשם) הוביל את כותב המאמר להסקה שגויה לפיה התוצאה הראשונה (קר בחוץ)‬

                                                                     ‫גורמת להופעתו של הגורם השני (יורד גשם)‪.‬‬

‫‪5‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10