Page 4 - eng2
P. 4

‫‪ .14‬השאלה היא‪ :‬שני המשפטים הראשונים בטקסט רומזים ש‪..‬‬
     ‫תשובה ‪ .1‬הרבה ויולות נגנבות‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון ששני המשפטים הראשונים מוצגים‬

                                                ‫כבדיחה שמטרתה להראות עד כמה מזלזלים בויולה‪.‬‬
‫תשובה ‪ .2‬ויולות מוערכות פחות מכינורות‪ .‬תשובה זו נכונה כיוון שהבדיחה המוצגת ממחישה עד‬

                                                                    ‫כמה אף אחד לא רוצה את הויולה‪.‬‬
‫תשובה ‪ .3‬רוב הויולנים לא יודעים לנגן על כינור‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שזה לא נטען גם בשום‬

                                                                                          ‫שלב בטקסט‪.‬‬
       ‫תשובה ‪ .4‬נרתיק של ויולה הוא חזק יותר מנרתיק של כינור‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שלא‬

                                                 ‫הייתה התייחסות כלל לתיקים של הויולה והנרתיק‪.‬‬

                             ‫‪ .15‬השאלה היא‪ :‬איזה מהמשפטים הבאים הוא נכון לפי הפסקה השנייה?‬
 ‫תשובה ‪ .1‬כינור יש גובה צליל נמוך מאוד‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שתכונה זו משוייכת לויולה‪.‬‬

         ‫תשובה ‪ .2‬הויולה איננה ארוכה כמו הכינור‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שנתון בדיוק ההפך‬
                                                                                               ‫בטקסט‪.‬‬

                                     ‫תשובה ‪ .3‬לויולה יש ארבעה מיתרים‪ .‬מצוין בטקסט בשורה ‪.9‬‬
    ‫תשובה ‪ .4‬הכינור גדול יותר מן הויולה‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שנתון בדיוק ההפך בטקסט‪.‬‬

                                         ‫‪ .16‬השאלה היא‪ :‬המטרה העיקרית של הפסקה האחרונה היא ‪-‬‬
  ‫תשובה ‪ .1‬להשוות את צליל הויולה לקול האנושי‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שזהו רק פרט מידע‬

                         ‫אחד שצוין בפסקה אבל זו אינה מטרתה כיוון שאין עוד התייחסות לנושא‪.‬‬
  ‫תשובה ‪ .2‬בצלילים המוזיקליים של הכנורות‪ ,‬הויולות והצ'לו‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון רק צוין‬

                                                               ‫היכן על מנעד הצלילים נמצאת הויולה‪.‬‬
     ‫תשובה ‪ .3‬להסביר כיצד המוזיקה של הויולה מבטאת רגשות‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שאין‬

                                                                  ‫בפסקה עיסוק מרכזי‪/‬נרחב ברגשות‪.‬‬
      ‫תשובה ‪.4‬לדון ביתרונות המיוחדים של הויולה‪ .‬התשובה נכונה כיוון שלאורך הפסקה כולה‬

                                                        ‫נוגעים בתרומה של הויולה והייחודיות שלה‪.‬‬

                        ‫‪ .17‬השאלה היא‪ :‬אלו מהמשפטים הבאים לא ניתן להבין מן הפסקה האחרונה?‬
    ‫תשובה ‪ .1‬ויולנים מחשיבים את הויולה לכלי החשוב ביותר בחטיבת המיתרים‪ .‬התשובה אינה‬

                            ‫נכונה כיוון שנאמר בשורה ‪ 17‬שמבחינתם היא הדבק בין כל כלי המיתר‪.‬‬
 ‫תשובה ‪ .2‬הויולה הוא כלי מצוין להבעת כעס‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בשורה ‪ 15‬שהיא‬

                                                                            ‫אידיאלית להעברת רגשות‪.‬‬
    ‫תשובה ‪ .3‬ויולנים מאמינים שהויולה ראויה ליותר הכרה‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שהפסקה‬

                     ‫מציגה יתרונות רבים של הויולה שמתעלמים מהם (כפי שנאמר רבות בטקסט)‪.‬‬
      ‫תשובה ‪ .4‬קשה יותר לנגן בויולה מאשר כינור‪ .‬התשובה נכונה כיוון שזה לא מצוין בטקסט‪.‬‬

                                                                      ‫הבנת הנקרא ‪ - 2‬מבנה הטקסט‬
                                                           ‫פסקה ראשונה‪ :‬אריכות הימים של הצבים‬

                                                                                                                       ‫‪4‬‬
   1   2   3   4   5   6