Page 5 - eng1
P. 5

‫‪ .17‬השאלה היא – כותרת טובה לטקסט יכולה להיות ‪-‬‬
                ‫תשובה ‪ .1‬לעזור לילד שלך להפוך לפופולרי‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שאין התייחסות רחבה לכל‬

                                        ‫ההיבטים שגורמים לילד להיות פופולרי (שם ככל הנראה אינו הדבר היחיד)‪.‬‬
                     ‫תשובה ‪ .2‬מציאת שם לילד שלך‪ .‬התשובה נכונה כיוון שהטקסט עוסק לכל אורכו בסוגיה זו‪.‬‬
                ‫תשובה ‪ .3‬קווים מנחים להורים שלרוב לא מסכימים‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שהקווים המנחים‬

                                                                                             ‫שניתנו היו לבחירת שמות‪.‬‬
                        ‫תשובה ‪ .4‬השוואת שמות ההורים והילדים‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שאין כלל התייחסות‬

                                                                    ‫בטקסט לקשר בין שמות ההורים לשמות הילדים‪.‬‬

                                                                                                ‫פתרון קטע קריאה שני‬
                                                                                                     ‫מבנה קטע קריאה‬

                                        ‫פסקה ראשונה – הצגת הדיונון הענק‪ ,‬שמותיו הרבים ותכונותיו הראשוניות‪.‬‬
                 ‫פסקה שנייה – הצגת כותב וספר העוסקים ב"מפלצות הים" למיניהן‪ ,‬וההתעסקות המהותית שלו‬

                                                                                                                 ‫בדיונון‪.‬‬
                 ‫פסקה שלישית – תיאורים המלחמות בין לוויתנים ודיונוני ענק‪ ,‬בהתבסס על עובדות מדעיות לגבי‬

                                                                                         ‫אכילת הדיונון על ידי הלוויתן‪.‬‬

                                                                ‫‪ .18‬השאלה היא – המטרה העיקרית של הטקסט היא ל ‪-‬‬
                    ‫תשובה ‪ .1‬לסקור את המחקר האחרון של זיאולוג ימי על הארכיטאוטיס‪ .‬התשובה אינה נכונה‬

                                                             ‫כיוון שרק בפסקה אחת התייחסו למחקרו של הזיאולוג‪.‬‬
                 ‫תשובה ‪ .2‬לתאר את התמנון הענק ולהשוות אותו לחיות ימיות אחרות‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון‬

                                         ‫שלא נעשתה השוואה (חלקית או מלאה) בטקסט בין הדיונון לחיות אחרות‪.‬‬
                ‫תשובה ‪ .3‬להראות את החשיבות של עבודתו של ריצ'רד אליס על החיים באוקיינוס‪ .‬התשובה אינה‬

                                   ‫נכונה כיוון שלא הוצגו ממצאים שמשפיעים על האדם או תפיסתנו את עולם החי‪.‬‬
                 ‫תשובה ‪ .4‬לדון ביצור ים מסתורי וספר שנכתב לגביו‪ .‬התשובה נכונה כיוון שבטקסט מציגים את‬

                                                   ‫הדיונון הענק ואת הספר שנכתב לגביו (וגם על מה הוא התבסס)‪.‬‬

                                                         ‫‪ .19‬השאלה היא – אפשר להסיק שה"מלחים" שצוינו בשורה ‪- 6‬‬
                ‫תשובה ‪ .1‬נהרגו על ידי הדיונון הענק‪ .‬התשובה נכונה כיוון שנאמר בטקסט "זרועות ענק מגיחות‬

                      ‫לפתע מהמים כדי למשוך מלחים שלא חודשים‪ ,‬ואפילו ספינות שלמות לקבר הימי שלהן"‪.‬‬
                             ‫תשובה ‪ .2‬חיפשו תמנון‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שלא נאמר מה עשו המלחים במים‪.‬‬

                  ‫תשובה ‪ .3‬הגיחו פתאום מהמעמקים‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שזרועות הדיונון הן אלו שהגיחו‬
                                                                                                            ‫מהמעמקים‪.‬‬

                ‫תשובה ‪ .4‬לא האמינו שהדיונון הענק קיים‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שלא נתון דבר לגבי המלחים‬
                                                                                                ‫עצמם (או אמונותיהם)‪.‬‬

                                                        ‫‪ .20‬השאלה היא – המטרה העיקרית של הפסקה השנייה היא ל ‪-‬‬
                                                     ‫תשובה ‪ .1‬להסביר מדוע אליס מרותק‪/‬מסוקרן מהדיונון הענק‪.‬‬

‫‪5‬‬
   1   2   3   4   5   6