Page 7 - ver1
P. 7

‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ :‬מצב זה אפשרי מכיוון שאם אורנה הסיטה את מתג‪-‬העל פעם אחת ייתכנו שתי‬
                                                                                                      ‫אפשרויות‪:‬‬

   ‫א‪ .‬אם מתג‪-‬העל היה במצב ‪ ,1‬היא הסיטה אותו למצב ‪ – 2‬כלומר כעת שני השסתומים סגורים ולכן לא‬
                                                                                                ‫זורמים מים‪.‬‬

    ‫ב‪ .‬אם מתג‪-‬העל היה במצב ‪ ,2‬היא הסיטה אותו למצב ‪ – 1‬כלומר כעת השסתומים ישנו את מצבם‪ .‬אך‬
 ‫מכיוון ששסתום א היה פתוח ושסתום ב היה סגור‪ ,‬כעת יהיה שסתום א סגור ושסתום ב יפתח‪ .‬במצב‬

                                                                                         ‫זה לא זורמים מים‪.‬‬
  ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ :‬מצב זה אפשרי מכיוון שאם מתג‪-‬העל היה בהתחלה במצב ‪ ,2‬הסטה שלו פעמיים‬
  ‫תעביר אותו תחילה למצב ‪ – 1‬בו כל שסתום יחליף את מצבו – כלומר שסתום א יהפוך לסגור ושסתום ב‬
‫יהפוך לפתוח‪ .‬בשלב הבא הסטה נוספת של מתג‪-‬העל תעביר אותו שוב למצב ‪ – 2‬בו שני השסתומים יסגרו‪.‬‬

                                                                                  ‫במצב זה לא יזרמו מים לדלי‪.‬‬

                                                                                      ‫‪ .16‬התשובה הנכונה היא (‪.)3‬‬
        ‫בשאלה זו עלינו למצוא טענה העולה מדבריה של כותבת הביקורת‪ ,‬לכן ניגש לפסקה‪ .‬על פי הפסקה‪,‬‬
    ‫בקיאותו של קפלן בהיסטוריה יהודית וגם בהיסטוריה כללית‪ ,‬אפשרה לו לדון בספרו בקשר בין זרמים‬
   ‫יהודיים לנוצריים‪ .‬דבר זה מהווה פריצה של גדרות בין שני תחומי ההיסטוריה הללו‪ ,‬גדרות שקמו בגלל‬

                                           ‫ההפרדה בין המחלקות העוסקות בתחומים אלה באוניברסיטאות‪.‬‬

          ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ :‬על פי התשובה ספרים כמו של קפלן מעידים שלא ההפרדה בין המחלקות‬
                          ‫באוניברסיטאות היא שגרמה לאותן גדרות‪ .‬תשובה זו סותרת את הנאמר בפסקה‪.‬‬

          ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ :‬תשובה זו עוסקת בביקורתו של קפלן על ההפרדה בין תחומי ההיסטוריה‬
        ‫שבפסקה‪ .‬בפסקה לא נטען דבר לגבי ביקורת של קפלן עצמו על גדרות‪ .‬תשובה זו מכילה מידע שלא‬

                                                                                              ‫משתמע מהפסקה‪.‬‬
‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ :‬על פי תשובה זו‪ ,‬לולא ההפרדה בין המחלקות באוניברסיטאות היו נכתבים יותר ספרים‬

  ‫כמו זה של קפלן‪ ,‬המשלבים בין שני התחומים‪ .‬הפסקה מסבירה שקיימות גדרות בין תחומים אלו‪ ,‬שקמו‬
                                         ‫בגלל החלוקה למחלקות שונות‪ .‬אם כך‪ ,‬דבר זה אכן עולה מהפסקה‪.‬‬

‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ :‬נאמר בפסקה שקפלן בקיא בשני התחומים הללו ולכן תשובה זו מכילה מידע סותר‬
                                                                                                   ‫לזה שבפסקה‪.‬‬

                                                                                      ‫‪ .17‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬
  ‫עלינו למצוא מדוע על פי הפסקה "צאצאיו" של עותק שגוי ירשו את השגיאות המופיעות בתוכו‪ ,‬לכן ניגש‬

                                                                                                         ‫לפסקה‪.‬‬
‫הפסקה מסבירה לנו שלפני הדפוס‪ ,‬ספרים ומגילות הועתקו ידנית‪ .‬למרות שהמעתיקים הקפידו על העתקה‬

   ‫מדויקת ככל שניתן של הכתוב בהם‪ ,‬עדיין לפעמים נפלו שגיאות בהעתקה זו‪ .‬לכן כאשר העתיקו הבאים‬
    ‫בתור מתוך העותקים המכילים שגיאות‪ ,‬הועתקו גם שגיאות אלה מכיוון שכאמור המעתיקים השתדלו‬
  ‫להעתיק במדויק את המופיע באותם ספרים או מגילות‪ .‬כלומר "צאצאיו" של עותק המכיל שגיאה‪ ,‬יכילו‬

                                                          ‫גם הם את השגיאה בגלל אותה ההעתקה המדויקת‪.‬‬
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11