Page 4 - ver1
P. 4

‫‪ .10‬התשובה הנכונה היא (‪.)3‬‬
     ‫קשה היה לחזות שמאמינים אשר נאבקו בממסד הדתי השמרן בשם הזכות לפרש את הכתובים על פי‬

                                                                    ‫מצפונם ‪ ,‬ייכנעו לבסוף לתכתיביו הדתיים‪.‬‬

    ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ :‬סביר שמי שנלחמו בממסד על זכותם לפרש על פי השקפת עולמם‪ ,‬יסכימו עם‬
    ‫תכתיביו הדתיים‪ .‬חלקו השני של המשפט לא מתיישב בצורה הגיונית עם התחלתו‪ .‬שהרי לא סביר שמי‬

                                                                 ‫שנלחם על זכותו יסכים עם התכתיבים הללו‪.‬‬
     ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ :‬מפתיע שמי שנלחמו בממסד על זכותם לפרש על פי המקובל‪ ,‬ייכנעו לתכתיביו‬
‫הדתיים‪ .‬חלקו הראשון של המשפט אינו הגיוני מפני שאם הם נלחמו בממסד הרי שלא הפרשנות המקובלת‬
 ‫היא מה שהם רצו‪ .‬יתרה מכך‪ ,‬אם הם רצו לפרש כמקובל‪ ,‬לא יהיה זה מפתיע שהם נכנעים לתכתיבים של‬

                                                                                                         ‫הממסד‪.‬‬
          ‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ :‬היה לא צפוי שמי שנלחמו בממסד על זכותם לפרש על פי מצפונם‪ ,‬ייכנעו בסוף‬
      ‫לתכתיביו הדתיים‪ .‬אכן כניעה לתכתיבים של הממסד תהיה מפתיעה ולא צפויה אם ידוע שהם נלחמו‬

                                                                                                  ‫בממסד קודם‪.‬‬
  ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ :‬צפוי שמי שנלחמו בממסד על זכותם לפרש על פי הפרשנות המקובלת‪ ,‬לא קיבלו‬
  ‫תכתיביו הדתיים‪ .‬גם כאן‪ ,‬אין היגיון בכך שהם נלחמו בממסד על מנת לפרש באופן המקובל‪ .‬אמנם צפוי‬
‫שמי שנלחם בממסד לא יקבל את תכתיביו אך דבר זה לא מיישב עם הרצון לפרש לפי הפרשנות המקובלת‪,‬‬

                                                                        ‫שהרי היא לא תיחשב מלחמה בממסד‪.‬‬

                                                                                      ‫‪ .11‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬
‫כדי לנמק את עמדתו ולפיה הכוונה ללמד יצירתיות בבתי הספר איננה בגדר בזבוז זמן ומשאבים ‪ ,‬טען ד"ר‬

   ‫הראל כי רק במעטים מן המחקרים שנועדו לבדוק אם יצירתיות היא תכונה מולדת‪ ,‬שאי אפשר לפתחה‬
                                                       ‫באמצעות למידה‪ ,‬מצאו כי התשובה לשאלה זו חיובית‪.‬‬

        ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ :‬כדי להסביר למה הכוונה ללמד יצירתיות היא כדאית‪ ,‬טוען הראל שמרבית‬
    ‫המחקרים טוענים שזאת תכונה מולדת שאי אפשר ללמד‪ .‬הטענה של הראל מראה שבדיוק להיפך‪ ,‬אין‬

                    ‫טעם ללמד יצירתיות‪ .‬לכן החלק השני במשפט לא מתאים לחלקו הראשון באופן הגיוני‪.‬‬
  ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ :‬כדי להסביר למה הכוונה ללמד יצירתיות בזבוז מוחלט‪ ,‬טוען הראל שמעטים הם‬
   ‫המחקרים שטוענים שזאת תכונה מולדת שאי אפשר ללמד‪ .‬אם רק מעטים מהמחקרים טוענים את זה‪,‬‬

                         ‫כלומר רוב המחקרים טוענים שניתן ללמד יצירתיות‪ ,‬אין זה הגיוני שזה בזבוז זמן‪.‬‬
   ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ :‬כדי להסביר למה הכוונה ללמד יצירתיות היא כדאית‪ ,‬טוען הראל שמעטים הם‬
  ‫המחקרים שטוענים שזאת תכונה שאפשר ללמד‪ .‬אם רק מעטים מהמחקרים טוענים את זה‪ ,‬כלומר רוב‬

                                 ‫המחקרים טוענים שלא ניתן ללמד יצירתיות‪ ,‬אין זה הגיוני שזה דבר כדאי‪.‬‬
 ‫תשובה (‪ )4‬נכונה‪ :‬כדי להסביר למה הכוונה ללמד יצירתיות היא כדאית‪ ,‬טוען הראל שמעטים המחקרים‬
  ‫שטוענים שזאת תכונה מולדת שאי אפשר ללמד‪ .‬אם רק מעטים מהמחקרים טוענים את זה‪ ,‬כלומר רוב‬

                                   ‫המחקרים טוענים שניתן ללמד יצירתיות‪ ,‬זה הגיוני שזאת פעולה כדאית‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9