Page 5 - eng2
P. 5
הבנת הנקרא 2
מבנה הטקסט
פסקה ראשונה :הצגת מקור המונח מאמן ב 1830והשינוי שחל בשימוש במונח (מאמן למטרות אישיות ולא
ספורט).
פסקה שנייה :הסבר על צורת העבודה של מאמן לחיים והדברים בהם הם מתעמק .בנוסף ניתנה דוגמה
ספציפית על קרן אנדרהיל שהשיגה את מטרותיה האישיות בעזרת מאמן לחיים.
פסקה שלישית :תיאור מיסוד התואר וההכרה שניתנת לתחום זה על ידי פסיכולוגים ,עובדים סוציאליים
ויועצים.
פסקה רביעית :הצגת החסרונות והסכנות במקצוע הזה שאינו מפוקח ומבוקר.
.18השאלה היא – המטרה העיקרית של הטקסט היא ל -
תשובה .1להמליץ על אימון לחיים
תשובה .2לדון במקצוע חדש .התשובה נכונה כיוון שהטקסט עוסק אכן במקצוע חדש שלא היה קיים
בעבר ובנוסף הוא נוגע ביתרונות ובחסרונות שלו (דבר שהתשובה הזו מאפשרת)
תשובה .3להשוות מספר מקצועות לבריאות הנפש .התשובה לא נכונה כיוון שמאמן לחיים אינו מקצוע
לבירות הנפש.
תשובה .4להסביר את המטרות של מאמן לחיים.
.19השאלה היא – המטרה העיקרית של הפסקה השנייה היא להראות כיצד אימון לחיים יכול -
תשובה .1לרפא את הפצעים של העבר .התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר מפורשות שמאמן לחיים לא נוגע
או נובר בעברו של המטופל.
תשובה .2להביא לשינוי חיובי .התשובה נכונה כיוון שנאמר שאנשים שאינם מרוצים מחייהם (חלקים
בהם) יכולים להעזר במאמן לחיים.
תשובה .3להיות יותר אפקטיבי מפסיכואנליזה .התשובה אינה נכונה כיוון שאין השוואה בין שני
התחומים.
תשובה .4להגביר את הביטחון האישי של אדם.
.20השאלה היא – ניתן להסיק מהפסקה השנייה שהמאמן לחיים של קרן אנדרהיל לא -
תשובה .1ניסה לפרש את חוויות הילדות שלה .התשובה נכונה כיוון שנאמר מפורשות בפסקה כי
מאמנים לחיים לא עוסקים כלל בעבר אלא רק בהווה ובעתיד.
תשובה .2עזר לה להבין את החוזקות והחולשות שלה .התשובה אינה נכונה כיוון שכדי להתקדם בחייה
קרן הייתה חייבת להבין דברים אלו.
תשובה .3עודד אותה לעשות שינוי בחייה .התשובה אינה נכונה כיוון שהמאמן עזר לה לתכנן וליישם שינוי.
תשובה .4דן איתה בשינויים פרקטיים לעתידה .התשובה אינה נכונה כיוון שהמאמן עזר לה לתכנן וליישם
שינוי.

