Page 5 - eng2
P. 5

‫הבנת הנקרא ‪2‬‬
                                                                                                  ‫מבנה הטקסט‬
‫פסקה ראשונה‪ :‬הצגת מקור המונח מאמן ב ‪ 1830‬והשינוי שחל בשימוש במונח (מאמן למטרות אישיות ולא‬

                                                                                                         ‫ספורט)‪.‬‬
    ‫פסקה שנייה‪ :‬הסבר על צורת העבודה של מאמן לחיים והדברים בהם הם מתעמק‪ .‬בנוסף ניתנה דוגמה‬

                            ‫ספציפית על קרן אנדרהיל שהשיגה את מטרותיה האישיות בעזרת מאמן לחיים‪.‬‬
  ‫פסקה שלישית‪ :‬תיאור מיסוד התואר וההכרה שניתנת לתחום זה על ידי פסיכולוגים‪ ,‬עובדים סוציאליים‬

                                                                                                         ‫ויועצים‪.‬‬
                              ‫פסקה רביעית‪ :‬הצגת החסרונות והסכנות במקצוע הזה שאינו מפוקח ומבוקר‪.‬‬

                                                         ‫‪ .18‬השאלה היא – המטרה העיקרית של הטקסט היא ל ‪-‬‬
                                                                             ‫תשובה ‪ .1‬להמליץ על אימון לחיים‬

    ‫תשובה ‪ .2‬לדון במקצוע חדש‪ .‬התשובה נכונה כיוון שהטקסט עוסק אכן במקצוע חדש שלא היה קיים‬
                            ‫בעבר ובנוסף הוא נוגע ביתרונות ובחסרונות שלו (דבר שהתשובה הזו מאפשרת)‬

    ‫תשובה ‪ .3‬להשוות מספר מקצועות לבריאות הנפש‪ .‬התשובה לא נכונה כיוון שמאמן לחיים אינו מקצוע‬
                                                                                                   ‫לבירות הנפש‪.‬‬

                                                             ‫תשובה ‪ .4‬להסביר את המטרות של מאמן לחיים‪.‬‬

                ‫‪ .19‬השאלה היא – המטרה העיקרית של הפסקה השנייה היא להראות כיצד אימון לחיים יכול ‪-‬‬
‫תשובה ‪ .1‬לרפא את הפצעים של העבר‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר מפורשות שמאמן לחיים לא נוגע‬

                                                                                     ‫או נובר בעברו של המטופל‪.‬‬
  ‫תשובה ‪ .2‬להביא לשינוי חיובי‪ .‬התשובה נכונה כיוון שנאמר שאנשים שאינם מרוצים מחייהם (חלקים‬

                                                                            ‫בהם) יכולים להעזר במאמן לחיים‪.‬‬
           ‫תשובה ‪ .3‬להיות יותר אפקטיבי מפסיכואנליזה‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שאין השוואה בין שני‬

                                                                                                       ‫התחומים‪.‬‬
                                                               ‫תשובה ‪ .4‬להגביר את הביטחון האישי של אדם‪.‬‬

                        ‫‪ .20‬השאלה היא – ניתן להסיק מהפסקה השנייה שהמאמן לחיים של קרן אנדרהיל לא ‪-‬‬
        ‫תשובה ‪ .1‬ניסה לפרש את חוויות הילדות שלה‪ .‬התשובה נכונה כיוון שנאמר מפורשות בפסקה כי‬

                                               ‫מאמנים לחיים לא עוסקים כלל בעבר אלא רק בהווה ובעתיד‪.‬‬
   ‫תשובה ‪ .2‬עזר לה להבין את החוזקות והחולשות שלה‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שכדי להתקדם בחייה‬

                                                                           ‫קרן הייתה חייבת להבין דברים אלו‪.‬‬
‫תשובה ‪ .3‬עודד אותה לעשות שינוי בחייה‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שהמאמן עזר לה לתכנן וליישם שינוי‪.‬‬
 ‫תשובה ‪ .4‬דן איתה בשינויים פרקטיים לעתידה‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שהמאמן עזר לה לתכנן וליישם‬

                                                                                                            ‫שינוי‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6