Page 3 - eng2
P. 3

‫‪ .11‬פירוש המשפט – שידורי המלחמה של השדר הזר ריצ'רד הארדינג דיוויס היו צבעוניים ודרמטיים‪ ,‬לרוב על‬
                                                                                        ‫חשבון הדיוק (בפרטים)‪.‬‬

  ‫• תשובה ‪ - 1‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שריצ'רד היה הכתב הזר הראשון שהראה ששידורי‬
                                                       ‫מלחמה יכולים להיות צבעוניים כמו גם מדויקים‪.‬‬

    ‫• תשובה ‪ - 2‬התשובה נכונה כיוון שנאמר בה ששידורי המלחמה של דיוויס היו מלהיבים ומלאים‬
                                  ‫בפרטים מעניינים אבל לא הוא לא תמיד דיווח את העובדות במדויק‪.‬‬

   ‫• תשובה ‪ - 3‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שדיוויס היה כתב זר מצוין‪ ,‬אבל שידורי המלחמה‬
                      ‫שלו היו דרמטיים מדי ולא מדויקים‪ .‬אלו הם תיאורים שלא היו במשפט המקורי‪.‬‬

‫• תשובה ‪ - 4‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שלא רק ששידורי המלחמה של דיוויס היו מדויקים‪,‬‬
                                                      ‫הם היו גם צבעוניים ואינפורמטיביים (מלאי מידע)‪.‬‬

               ‫‪ .12‬פירוש המשפט – צייר הרנסנס הגדול טיטן נותר ללא תחרות (ברמתו) עד לשנותיו האחרונות‪.‬‬
 ‫• תשובה ‪ - 1‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שבשנותיו האחרונות‪ ,‬טיטן זכה להכרה בתור הצייר‬

                                                                                    ‫הגדול ביותר בתקופתו‪.‬‬
  ‫• תשובה ‪ - 2‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שטיטן היה אחד מאחרוני גדולי הציירים ברנסנס‪.‬‬

    ‫• תשובה ‪ - 3‬התשובה נכונה כיוון שנאמר בה שרק בסוף חייו של טיטן ציירים אחרים בר השוואה‬
                                                                                         ‫אליו החלו להגיח‪.‬‬

     ‫• תשובה ‪ - 4‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שעד סוף הקריירה שלו‪ ,‬טיטן הוערץ על ידי רוב‬
                                                                                          ‫עמיתיו הציירים‪.‬‬

                                                                                                  ‫הבנת הנקרא ‪1‬‬
                                                                                                  ‫מבנה הטקסט‬
       ‫פסקה ראשונה‪ :‬תיאור תקופת הגילוי בה הפליגו הרבה ספינות ברחבי העולם וכיצד בתקופה זו סבלו‬
                                                       ‫המלחים ורבים מהם מתו ממחלות שונות כגון צפדינה‪.‬‬
                                      ‫פסקה שנייה‪ :‬תיאור הגילוי של התרופה למחלה זו – תפוזים ולימונים‪.‬‬
                      ‫פסקה שלישית‪ :‬הכרת ויטמין ‪ C‬בתור הגורם המרפא שלא היה ידוע ‪ 200‬שנה לפני כן‪.‬‬

                                                 ‫‪ .13‬השאלה היא – המטרה העיקרית של הפסקה השנייה היא ל ‪-‬‬
                                                          ‫תשובה ‪ .1‬לתאר את הניסוי של לינד והתוצאה שלו‪.‬‬
                                                                       ‫תשובה ‪ .2‬לדון ביתרונות של פירות הדר‬

                                         ‫תשובה ‪ .3‬להסביר מדוע זה לקח ‪ 40‬שנים לרפא את מחלת הצפדינה‪.‬‬
    ‫תשובה ‪ .4‬להשוות טיפולים שונים לצפדינה‪ .‬שימו לב שבפסקה הציגו בדיקות שונות שלינד עשה לצורך‬

                       ‫מציאת תרופה‪ ,‬אבל אלו הם לא טיפולים שונים אלא נסיונות שונים למציאת תרופה‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6