Page 6 - eng1
P. 6
.20השאלה היא – איזה מהבאים ניתן להבין מהפסקה השנייה לגבי "נמצאים"?
כפי שראינו בתמצית הפסקה התייחסו בפסקה לשני סוגי מטאוריטים – נופלים (כאלו שראו אותם נופלים)
ונמצאים (כאלו שלא ראו אותם נופלים אבל מצאו אותם על פני כדור הארץ).
תשובה .1הם גדולים יותר מה "נופלים".
תשובה .2אף אחד לא יודע בדיוק מתי הם נחתו על פני כדור הארץ.
תשובה .3אין להם ציפוי שחור.
תשובה .4מדענים יודעים יותר עליהם מאשר שהם יודעים על "נופלים".
.21השאלה היא – המטרה העיקרית של הפסקה האחרונה היא ל -
תשובה .1להשוות מטאוריטים עם סלעים מהירח.
תשובה .2להסביר מדוע מטאוריטים מלמדים אותנו על החיים על פני האדמה.
תשובה .3לתאר את המקור ,גיל והאבולוציה של מטאוריטים.
תשובה .4להסביר את החשיבות של מטאוריטים .התשובה נכונה כיוון שמספרים לנו בפסקה שהם
מקור ידע חשוב ממנו ניתן ללמוד על כדור הארץ והייקום.
.22השאלה היא – איזה מהבאים לא צויין בטקסט בתור משהו שנפל מהחלל החיצון?
תשובה .1כוכבים נופלים – התשובה אינה נכונה כיוון שבפסקה הראשונה נאמר שמטאוריטים שנופלים
בעצם נקראים כוכבים נופלים.
תשובה " .2פסולת" מחוץ לכדור הארץ .תשובה זו אינה נכונה כיוון שכל המטאוריטים הם שברים/פסולת
שמגיעה לכדור הארץ מהחלל.
תשובה .3מטאוריט בשם ננתן .התשובה אינה נכונה כיוון שסופר ספציפית על מטאוריט בשם זה.
תשובה .4סלעי ירח .התשובה נכונה כיוון שאלו הם ממצאים שהאסטרונאוטים הביאו מהירח.