Page 4 - eng2
P. 4
הבנת הנקרא 1
מבנה הטקסט
פסקה ראשונה :הצגת בלונים – רקע והיסטוריה קצרה.
פסקה שנייה :הצגת המגוון ,הדרך שבה הם גורמים לאנשים להיות שמחים.
פסקה שלישית :הצגת "החסרונות" בבלונים ,הדברים השליליים שהם עלולים לייצג.
Indeed .13בשורה 3ניתן להחליף ב –
נפרש את המשפט שלפני המילה כדי להבין את ההקשר ואופן השימוש – "בלונים יוצרו בצורה המונית
בתחילת המאה ה 20ובמהרה הפכו למוצר מבוקש מאוד .ואכן ,מיליוני דולרים מבוזבזים שנתית על
בלונים....
תשובה – So much so that .1עד כדי כך
תשובה – nevertheless .2למרות זאת
תשובה – It is therefore surprising that .3ולכן זה מפתיע ש
תשובה – Though they are not expensive .4למרות שהם לא יקרים
.14איזו מהטענות הבאות לא נאמרת בפסקה השנייה?
תשובה .1בלונים נעים בדרך שגורמת להם להיראות חיים (נכתב בשורה )7-8
תשובה .2בלונים מזכירים לאנשים סיפורים מהילדות שלהם.
תשובה .3בלונים גורמים לאנשים להרגיש שמחים (נאמר בשורות )8-9
תשובה .4בלונים באים בצבעים שונים (נכתב בשורה )6
.15המטרה העיקרית של הפסקה האחרונה היא ל ____ בלונים.
תשובה .1להציג מבט שונה על .תשובה זו נכונה כיוון שבשתי הפסקאות הראשונות נכתבות רק מילות
חיוב על בלונים ואז הפסקה השלישית מעט "מורידה" ומראה גם צדדים שליליים לגבי בלונים.
תשובה .2להשוות 2פרשנויות של
תשובה .3להסביר מדוע חופש לרוב מקושר ל
תשובה .4לטעון שתמימות של ילדים מסומלת על ידי
.16הרעיון של "חופש מוגבל" (שורה )19מודגם על ידי בלון -
תשובה .1שמאבד מהיופי שלו
תשובה .2שבורח למישהו מהאחיזה
תשובה .3שנקשר לחוט .התשובה נכונה כיוון שאומרים שהעובדה שצריך להחזיק אותם בחוט כדי למנוע
מהם מלברוח ולשוט הרחק מכאן מקושר להגבלה זו.
תשובה .4שפתאום מתפוצץ

