Page 4 - eng2
P. 4

‫הבנת הנקרא ‪1‬‬
                                                                                                  ‫מבנה הטקסט‬
                                                       ‫פסקה ראשונה‪ :‬הצגת בלונים – רקע והיסטוריה קצרה‪.‬‬
                                 ‫פסקה שנייה‪ :‬הצגת המגוון‪ ,‬הדרך שבה הם גורמים לאנשים להיות שמחים‪.‬‬
                       ‫פסקה שלישית‪ :‬הצגת "החסרונות" בבלונים‪ ,‬הדברים השליליים שהם עלולים לייצג‪.‬‬

                                                                             ‫‪ Indeed .13‬בשורה ‪ 3‬ניתן להחליף ב –‬
     ‫נפרש את המשפט שלפני המילה כדי להבין את ההקשר ואופן השימוש – "בלונים יוצרו בצורה המונית‬

        ‫בתחילת המאה ה ‪ 20‬ובמהרה הפכו למוצר מבוקש מאוד‪ .‬ואכן‪ ,‬מיליוני דולרים מבוזבזים שנתית על‬
                                                                                                        ‫בלונים‪....‬‬

                                                                    ‫תשובה ‪ – So much so that .1‬עד כדי כך‬
                                                                         ‫תשובה ‪ – nevertheless .2‬למרות זאת‬

                                                ‫תשובה ‪ – It is therefore surprising that .3‬ולכן זה מפתיע ש‬
                                       ‫תשובה ‪ – Though they are not expensive .4‬למרות שהם לא יקרים‬

                                                            ‫‪ .14‬איזו מהטענות הבאות לא נאמרת בפסקה השנייה?‬
                                ‫תשובה ‪ .1‬בלונים נעים בדרך שגורמת להם להיראות חיים (נכתב בשורה ‪)7-8‬‬

                                              ‫תשובה ‪ .2‬בלונים מזכירים לאנשים סיפורים מהילדות שלהם‪.‬‬
                                       ‫תשובה ‪ .3‬בלונים גורמים לאנשים להרגיש שמחים (נאמר בשורות ‪)8-9‬‬

                                                       ‫תשובה ‪ .4‬בלונים באים בצבעים שונים (נכתב בשורה ‪)6‬‬

                                                 ‫‪ .15‬המטרה העיקרית של הפסקה האחרונה היא ל ____ בלונים‪.‬‬
   ‫תשובה ‪ .1‬להציג מבט שונה על‪ .‬תשובה זו נכונה כיוון שבשתי הפסקאות הראשונות נכתבות רק מילות‬

          ‫חיוב על בלונים ואז הפסקה השלישית מעט "מורידה" ומראה גם צדדים שליליים לגבי בלונים‪.‬‬
                                                                              ‫תשובה ‪ .2‬להשוות ‪ 2‬פרשנויות של‬

                                                                  ‫תשובה ‪ .3‬להסביר מדוע חופש לרוב מקושר ל‬
                                                         ‫תשובה ‪ .4‬לטעון שתמימות של ילדים מסומלת על ידי‬

                                                     ‫‪ .16‬הרעיון של "חופש מוגבל" (שורה ‪ )19‬מודגם על ידי בלון ‪-‬‬
                                                                                  ‫תשובה ‪ .1‬שמאבד מהיופי שלו‬

                                                                           ‫תשובה ‪ .2‬שבורח למישהו מהאחיזה‬
‫תשובה ‪ .3‬שנקשר לחוט‪ .‬התשובה נכונה כיוון שאומרים שהעובדה שצריך להחזיק אותם בחוט כדי למנוע‬

                                                         ‫מהם מלברוח ולשוט הרחק מכאן מקושר להגבלה זו‪.‬‬
                                                                                    ‫תשובה ‪ .4‬שפתאום מתפוצץ‬
   1   2   3   4   5   6