Page 5 - eng1
P. 5
הבנת הנקרא 2
מבנה הטקסט
פסקה ראשונה :הצגת טכניקה למציאת מאגרי מים.
פסקה שנייה :נסיון להסביר את הדרך שבה השיטה עובדת והתייחסות לעובדה שאין לשיטה זו סימוכים
מדעיים.
פסקה שלישית :הצגת השכיחות של השימוש בטכניקה זו על ידי חברות מים כיום ,למרות הטכנולוגיה
הקיימת .בנוסף הוצגה התרעומת מהשימוש בשיטה זו.
.18השאלה היא –המטרה העיקרית של הפסקה הראשונה היא ל ____ טכניקת הטבילה.
תשובה .1לתאר את הכלים שצריכים ל
תשובה .2להציג אנשים שמשתמשים ב
תשובה .3להציג את הפעילות העתיקה של.
התשובה נכונה כיוון שבפסקה מתארים כיצד בעבר וגם כיום משתמשים בטכניקה זו ,ובנוסף מתארים
כיצד עובדת הטכניקה.
תשובה .4למנות את סוגי הדברים שאדם צריך לחפש בשימוש של
.19השאלה היא – בהתבסס על המידע מהפסקה הראשונה ,איזו מהטענות הבאות לגבי טכניקת הטבילה אינה
נכונה?
תשובה .1צריך להחזיק את המקל לכיוון הרצפה .התשובה נכונה כיוון שנאמר בשורה 5שיש להחזיק את
המקל במקביל לרצפה.
תשובה .2זה נראה שהם זזים בעצמם .התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שבעת שעוברים מעל מים
המקל מגיב וזז עצמאית.
תשובה .3משתמשים בהם למציאת דברים שונים .התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בפסקה הראשונה
שמשתמשים בהם למציאת מים או מינרלים.
תשובה .4הם עשויים מעץ .התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בפסקה שניתן להשתמש בתיל או בעץ.
.20השאלה היא – המטרה העיקרית של הפסקה השנייה היא ל -
תשובה .1להציג תמיכה מצחיקה בטכניקת הטבילה (מציאת המים).
תשובה .2להסביר מדוע טכניקה ללא בסיס מדעי לפעמים מצליחה .התשובה נכונה כיוון שבפסקה
פירטו סיבות למדוע/כיצד עובדת הטכניקה הזו.
תשובה .3לדון בתגובה האוטומטית של השרירים בגוף .התשובה אינה נכונה כיוון שזו רק סיבה אחת
שהוצגה ולא הנושא של הפסקה כולה.
תשובה .4לטעון שאנשים שעוסקים בטכניקת הטבילה יודעים שהטכניקה לא באמת עובדת.