Page 4 - eng2
P. 4

‫‪ .15‬השאלה היא – המטרה עיקרית של הפסקה השנייה היא ל ‪-‬‬
                                          ‫תשובה ‪ .1‬להציג את חנות הספרים הכי מפורסת בעמק החלוצים‪.‬‬
‫תשובה ‪ .2‬להסביר מה מושך אוהבי ספרים לעמק החלוצים‪ .‬התשובה נכונה כיוון שישנו פירוט בפסקה‬

                                                                  ‫לאפשרויות השונות המצפות להם בפסקה‪.‬‬
                ‫תשובה ‪ .3‬לדון בשינויים בחנויות הספרים בעמק החלוצים במהלך ה ‪ 30‬השנים האחרונות‪.‬‬

                                                                        ‫תשובה ‪ .4‬לתאר אוהב ספרים טיפוסי‬

  ‫‪ .16‬השאלה היא – איזה מהפרטים הבאים לגבי הכותבים של עמק החלוצים אינו מוזכר בפסקה השלישית?‬
   ‫תשובה ‪ .1‬חלקם נולדו במקומות אחרים‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שמוזכר בשורה ‪ 16‬שכותבים רבים‬

                                                                            ‫מגיעים לעמק (ממקומות אחרים)‪.‬‬
                         ‫תשובה ‪ .2‬הספרים שלהם רשומים באתר של אמהרסט‪ .‬פרט זה מופיע בשורה ‪.17‬‬
    ‫תשובה ‪ .3‬הרבה מהם כותבים לגבי החיים בעמק החלוצים‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שבפסקה לא‬

                                                                            ‫מתואר על מה בדיוק הם כותבים‪.‬‬
     ‫תשובה ‪ .4‬הם מקבלים תמיכה מהחנויות המקומיות‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שנתון ומתואר כיצד‬

                                                                                             ‫החנויות מסייעות‪.‬‬

                                  ‫‪ .17‬השאלה היא – הפסקה האחרונה מציינת את אמילי דיקנסון בגלל שהיא ‪-‬‬
                                                                  ‫תשובה ‪ .1‬כתבה שירים לגבי עמק החלוצים‬

                                               ‫תשובה ‪ .2‬הייתה הראשונה להשתמש בשם "עמק החלוצים"‪.‬‬
                                                               ‫תשובה ‪ .3‬היא דוגמה לכותבת גדולה מהעמק‪.‬‬

‫תשובה ‪ .4‬הפכה את עמק החלוצים למפורסם‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שהיא עצמה לא הסיבה לפרסום‬
                                                                                                         ‫העמק‪.‬‬

                                                                                                ‫הבנת הנקרא ‪2‬‬
                                                                                                 ‫מבנה הטקסט‬
‫פסקה ראשונה‪ :‬הצגת קונפדרציה של שישה שבטים של אינדיאנים שהיו מרכזיים בהיסטוריה המוקדמת‬
                                                                                             ‫של צפון אמריקה‪.‬‬
                                     ‫פסקה שנייה‪ :‬השפעת הנשים האינדיאניות מהשבטים והעוצמה שלהן‪.‬‬
                                         ‫פסקה שלישית‪ :‬המקום של הנשים האינדיאניות בשבט ובנישואין‪.‬‬
                                                           ‫פסקה רביעית‪ :‬מועצת הנשים ששולטת בשבטים‪.‬‬

                       ‫‪ .18‬השאלה היא – אפשר להסיק מהפסקה הראשונה ש "‪ "Haudenosaunee‬היא‪/‬הוא ‪-‬‬
‫תשובה ‪ .1‬מילה אמריקאית ילידית‪ .‬בשורה הראשונה נאמר שכך הם קראו לעצמם‪ .‬מכאן שהגיוני שהם‬

                                                    ‫העניקו לעצמם שם באמצעות מילה אמריקאית ילידית‪.‬‬
                                                                                ‫תשובה ‪ .2‬שבט שכבר לא קיים‬

                                                                          ‫תשובה ‪ .3‬השם של שפת האירוקייס‬
                                                                     ‫תשובה ‪ .4‬אחד מששת השבטים הילידים‬
   1   2   3   4   5