Page 5 - eng2
P. 5

‫הבנת הנקרא ‪2‬‬
                                                                                                          ‫מבנה הטקסט‬
                                            ‫פסקה ראשונה‪ :‬הצגת ג'ון האוורד גריפין וקווים ראשוניים וכללים לחייו‬
                                                            ‫פסקה שניה‪ :‬הצגת השינוי שעבר ג'ון לצורך הניסוי שערך‬
                                                     ‫פסקה שלישית‪ :‬תיאור המסע שעבר ג'ון בהיותו כעת אדם שחור‬
                                  ‫פסקה רביעית‪ :‬ספרו של ג'ון וההשפעה שהייתה לו על המדינה‪ ,‬עליו ועל משפחתו‪.‬‬

                                                                       ‫‪ .18‬השאלה היא – כותרת מתאימה לטקסט היא –‬
                        ‫תשובה ‪ .1‬תשובה זו אינה נכונה כיוון שהטקסט אינו עוסק בקריירה של ג'ון בתור מוזיקאי‪.‬‬
               ‫תשובה ‪ .2‬תשובה זו נכונה כיוון שהספר הינו תוצאת המסע‪/‬תהליך שעבר ג'ון וכותרת זו מכילה גם‬

                                                        ‫את ההתייחסות למסע הייחודי שעבר וגם לתוצאתו (הספר)‪.‬‬
              ‫תשובה ‪ .3‬תשובה זו אינה נכונה כיוון שרק במשפט הסיכום בפסקה האחרונה הייתה התייחסות לכך‬

                                                                        ‫שהוא שימש במשך שנים כמגן שוויון הזכויות‪.‬‬
                     ‫תשובה ‪ .4‬התשובה אינה נכונה כיוון שאין התייחסות להיסטוריה של האפליה בדרום ארה"ב‪.‬‬

                                                      ‫‪ .19‬השאלה היא – המטרה העיקרית של הפסקה הראשונה היא ל –‬
                 ‫תשובה ‪ .1‬התשובה אינה נכונה כיוון שלמרות שישנו משפט המציג את תכונותיו הייחודיות של ג'ון‬

                                                                    ‫(קולו וזכרונו)‪ ,‬עיקר הפסקה עוסק בחייו ובמסעו‪.‬‬
                ‫תשובה ‪ .2‬התשובה אינה נכונה כיוון שג'ון נחשף גם בביתו לשחורים‪ ,‬אבל רק בצרפת נחשף לשוויון‬

                                                                                                          ‫הקיים בעולם‪.‬‬
                                   ‫תשובה ‪ .3‬התשובה נכונה כיוון שהפסקה אכן מתארת את מהלך חייו הראשוני‪.‬‬

                                     ‫תשובה ‪ .4‬התשובה אינה נכונה כיוון שאין הסבר כיצד ג'ון הפך למודע לגזענות‪.‬‬

                                                     ‫‪ .20‬השאלה היא – המטרה העיקרית של הפסקה השלישית היא ל –‬
                  ‫תשובה ‪ .1‬התשובה נכונה כיוון שעיקר‪/‬רוב הפסקה עוסק בקשיים שחווה ג'ון בתור אדם שחור‪.‬‬

                    ‫תשובה ‪ .2‬התשובה אינה נכונה כיוון שישנה רק התייחסות קלה במשפט אחד בנוגע לאפשרויות‬
                                                                         ‫התעסוקה של אנשים שחורים בדרום ארה"ב‬

                                      ‫תשובה ‪ .3‬התשובה אינה נכונה כיוון שאין כלל תיאור לקהילות בהן ביקר ג'ון‪.‬‬
                ‫תשובה ‪ .4‬התשובה אינה נכונה כיוון שבפסקה זו אין התייחסות (רחבה) לנקודת מבטו של ג'ון לגבי‬

                                                                                                        ‫ההפרדה בדרום‪.‬‬

                                                               ‫‪ .21‬השאלה היא – ניתן להסיק ש "עבודה נחותה‪/‬בזויה" –‬
              ‫גם אם לא הכרנו את הפירוש המלא‪/‬מדויק של המילה‪ ,‬אני מבינים בטקסט כי זוהי עבודה שמקבלים‬

                ‫אנשים שחורים הסובלים מאפליה וגזענות בדרום ארה"ב ולכן התשובה שנחפש הינה שלילית‪/‬אינה‬
                                                                                                                 ‫חיובית‪.‬‬

                             ‫תשובה ‪ .1‬התשובה אינה נכונה כיוון שעבודה שקשה למצוא אינה עבודה נחותה‪/‬בזויה‪.‬‬
                   ‫תשובה ‪ .2‬התשובה אינה נכונה כיוון שעבודה נחותה אינה דורשת אימון מיוחד‪/‬הכשרה מיוחדת‪.‬‬

                                       ‫תשובה ‪ .3‬התשובה אינה נכונה כיוון עבודה נחותה לא חייבת להיות מסוכנת‪.‬‬
                    ‫תשובה ‪ .4‬התשובה נכונה כיוון שזהו הפירוש לעבודה נחותה‪/‬בזויה – עבודה שאינה מכובדת‪.‬‬

‫‪5‬‬
   1   2   3   4   5   6