Page 3 - eng1
P. 3

‫‪ ‬תשובה מספר ‪ 4‬אינה נכונה כיוון שעל פיה במהלך התקופה בין המאה התשיעית ועד המאה‬
                                     ‫השביעית לפני הספירה האשורים הפכו חזקים יותר ויותר‪.‬‬

   ‫‪ .11‬פירוש המשפט‪ :‬התיאוריה של הפסיכולוג השוויצרי ז'אן פיאז'ה‪ ,‬שהיכולות הקוגניטיביות של‬
      ‫הילד שונות מבחינה איכותית בגילאים שונים‪ ,‬עיצבה את הפרקטיקה החינוכית המודרנית‪.‬‬

          ‫תשובה מספר ‪ 1‬אינה נכונה כיוון שעל פיה ז'אן פיאזה האמין שעל פרקטיקה חינוכית‬                 ‫‪‬‬
   ‫מודרנית לקחת בחשבון את ההבדלים האיכותיים בין היכולות האינטלקטואליות של ילדים‬

                                                                                             ‫שונים‪.‬‬

   ‫‪ ‬תשובה מספר ‪ 2‬אינה נכונה כיוון שעל פיה פרקטיקה חינוכית מודרנית עוצבה על ידי אמונתו‬
                ‫של פיאז'ה שלא לכל הילדים בני אותו גיל יש בהכרח אותן יכולות קוגניטיביות‪.‬‬

   ‫‪ ‬תשובה מספר ‪ 3‬אינה נכונה כי על פיה התיאוריה של פיאז'ה שמטרת החינוך היא לפתח‬
   ‫יכולות קוגניטיביות שונות בגילאים שונים הפכה להיות עיקרון בסיסי של חינוך מודרני‪.‬‬

   ‫‪ ‬תשובה מספר ‪ 4‬מציינת ששיטות ההוראה היום הושפעו על ידי התיאוריה של פיאז'ה‬
          ‫שטבען של היכולות האינטלקטואליות של ילדים משתנה ככל שהם מתבגרים‪.‬‬

     ‫‪ .12‬פירוש המשפט‪ :‬למחזותיו של שייקספיר אין אח ורע במידת הענין שהם מעוררים אצל הקהל‬
                                                                                            ‫לאורך זמן‪.‬‬

    ‫‪ ‬תשובה מספר ‪ 1‬מציינת ששום מחזה מעולם לא הגיע לרמת הפופולריות המתמשכת של‬
                                                                        ‫המחזות של שייקספיר ‪.‬‬

      ‫‪ ‬תשובה מספר ‪ 2‬אינה נכונה כיוון שעל פיה מחזאים רבים ניסו‪ ,‬ללא הצלחה‪ ,‬לחקות את‬
                                                                              ‫הסגנון של שייספיר‪.‬‬

   ‫‪ ‬תשובה מספר ‪ 3‬אינה נכונה כיוון שעל פיה המחזות של שייקספיר תמיד קסמו לקהל נרחב‪.‬‬

      ‫‪ ‬תשובה מספר ‪ 4‬אינה נכונה כיוון שעל פיה מחזותיו של שייקספיר ממשיכים להשפיע על‬
                                                                   ‫מחזאים אחרים עד ימינו אנו‪.‬‬

                                   ‫פתרון קטע קריאה ראשון‬
                                               ‫מבנה הטקסט‬

                      ‫פסקה ראשונה‪ :‬הדגלים בעת העתיקה‬
                 ‫פסקה שניה‪ :‬דגלים כסמל לכיבוש ותגליות‬
   ‫פסקה שלישית‪ :‬משמעות צבעי הדגל ופרטי העיצוב שלו‬
   ‫פסקה רביעית‪ :‬הסמליות המגוונת שעל גבי דגלים שונים‬

                                                  ‫‪ .13‬השאלה היא‪ :‬הפסקה הראשונה היא בעיקר לגבי –‬
        ‫תשובה מספר ‪ 1‬אינה נכונה כיוון שעל פיה היא מתייחסת למראהו של הדגל ‪ ,‬שלא כמצויין‬

                                                                                                ‫בטקסט‪.‬‬
   ‫תשובה מספר ‪ 2‬אינה נכונה כיוון שעל פיה היא מתייחסת לדגלים בתנ"ך‪ ,‬שלא כמצויין בטקסט‪.‬‬

       ‫תשובה מספר ‪ 3‬מציינת שהיא מתייחסת לשימוש בדגלים בעת העתיקה‪ ,‬כמצוין בטקסט‪.‬‬

‫‪3‬‬
   1   2   3   4   5   6