Page 3 - eng1
P. 3
תשובה מספר 4אינה נכונה כיוון שעל פיה במהלך התקופה בין המאה התשיעית ועד המאה
השביעית לפני הספירה האשורים הפכו חזקים יותר ויותר.
.11פירוש המשפט :התיאוריה של הפסיכולוג השוויצרי ז'אן פיאז'ה ,שהיכולות הקוגניטיביות של
הילד שונות מבחינה איכותית בגילאים שונים ,עיצבה את הפרקטיקה החינוכית המודרנית.
תשובה מספר 1אינה נכונה כיוון שעל פיה ז'אן פיאזה האמין שעל פרקטיקה חינוכית
מודרנית לקחת בחשבון את ההבדלים האיכותיים בין היכולות האינטלקטואליות של ילדים
שונים.
תשובה מספר 2אינה נכונה כיוון שעל פיה פרקטיקה חינוכית מודרנית עוצבה על ידי אמונתו
של פיאז'ה שלא לכל הילדים בני אותו גיל יש בהכרח אותן יכולות קוגניטיביות.
תשובה מספר 3אינה נכונה כי על פיה התיאוריה של פיאז'ה שמטרת החינוך היא לפתח
יכולות קוגניטיביות שונות בגילאים שונים הפכה להיות עיקרון בסיסי של חינוך מודרני.
תשובה מספר 4מציינת ששיטות ההוראה היום הושפעו על ידי התיאוריה של פיאז'ה
שטבען של היכולות האינטלקטואליות של ילדים משתנה ככל שהם מתבגרים.
.12פירוש המשפט :למחזותיו של שייקספיר אין אח ורע במידת הענין שהם מעוררים אצל הקהל
לאורך זמן.
תשובה מספר 1מציינת ששום מחזה מעולם לא הגיע לרמת הפופולריות המתמשכת של
המחזות של שייקספיר .
תשובה מספר 2אינה נכונה כיוון שעל פיה מחזאים רבים ניסו ,ללא הצלחה ,לחקות את
הסגנון של שייספיר.
תשובה מספר 3אינה נכונה כיוון שעל פיה המחזות של שייקספיר תמיד קסמו לקהל נרחב.
תשובה מספר 4אינה נכונה כיוון שעל פיה מחזותיו של שייקספיר ממשיכים להשפיע על
מחזאים אחרים עד ימינו אנו.
פתרון קטע קריאה ראשון
מבנה הטקסט
פסקה ראשונה :הדגלים בעת העתיקה
פסקה שניה :דגלים כסמל לכיבוש ותגליות
פסקה שלישית :משמעות צבעי הדגל ופרטי העיצוב שלו
פסקה רביעית :הסמליות המגוונת שעל גבי דגלים שונים
.13השאלה היא :הפסקה הראשונה היא בעיקר לגבי –
תשובה מספר 1אינה נכונה כיוון שעל פיה היא מתייחסת למראהו של הדגל ,שלא כמצויין
בטקסט.
תשובה מספר 2אינה נכונה כיוון שעל פיה היא מתייחסת לדגלים בתנ"ך ,שלא כמצויין בטקסט.
תשובה מספר 3מציינת שהיא מתייחסת לשימוש בדגלים בעת העתיקה ,כמצוין בטקסט.
3