Page 3 - eng2
P. 3

‫תשובה ‪ .3‬התשובה נכונה כיוון שנאמר בה שהמבקרים לא התרשמו מעבודתו של מאוגם‬                          ‫‪‬‬
                    ‫כשם שהציבור התרשם (כלומר‪ ,‬הוא זכה ליותר הערכה‪/‬כבוד מהציבור)‪.‬‬                     ‫‪‬‬

    ‫תשובה ‪ .4‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר כי שגם המבקרים וגם הציבור לא אהבו את‬
                                                                              ‫עבודתו של מילגם‪.‬‬

   ‫‪ .12‬פירוש המשפט‪ :‬התפקיד שתפסה‪/‬שיחקה ארה"ב בבנייה המחודשת של אירופה ויפן אחרי מלחמת‬
                           ‫העולם השנייה היה השיא‪/‬פסגה של הדיפלומטיה האמריקאית במאה ה ‪.20‬‬

   ‫‪ ‬תשובה ‪ .1‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שההתערבות באירופה ויפן שלאחר המלחמה‬
                                                    ‫ביססה את השליטה של ארה"ב בענייני העולם‪.‬‬

   ‫תשובה ‪ .2‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שהאתגר הגדול יותר שאיתו התמודדו מעצבי‬                   ‫‪‬‬
    ‫מדיניות החוץ האמריקאים הייתה קביעת רמת המעורבות האמריקאית באירופה ויפן לאחר‬

                                                                                            ‫המלחמה‪.‬‬

     ‫‪ ‬תשובה ‪ .3‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שבעקבות מלחמת העולם השנייה‪ ,‬ארה"ב‬
   ‫הגיחה‪/‬הבציעה ככוח הדיפלומטי המוביל בעולם והייתה משמעותית בבנייה של אירופה ויפן‪.‬‬

   ‫‪ ‬תשובה ‪ .4‬התשובה נכונה כיוון שנאמר בה שההישג הדיפלומטי הגדול ביותר של ארה"ב‬
             ‫במאה ה ‪ 20‬היה הבנייה מחדש של יפן ואירופה לאחר מלחמת העולם השנייה‪.‬‬

                                                                    ‫הבנת הנקרא‬
                                                                         ‫טקסט ‪1‬‬

   ‫פסקה ראשונה‪ :‬הצגת הבעיה של הפרשי הזמנים בין מקומות שונים בעולם‬
            ‫פסקה שנייה‪ :‬הצגת סר פלמינג שנתקל בבעיה והציג עבורה פתרון‬
                           ‫פסקה שלישית‪ :‬קבלת הרעיון על ידי מדינות העולם‬

                                                          ‫‪ .13‬המטרה העיקרית של הטקסט היא לדון ב –‬
   ‫תשובה ‪ .1‬התשובה אינה נכונה כיוון שמטרת הטקסט אינה לדון בתרומתו של סר פלמינג למסע‬

                                                                                                ‫ברכבות‪.‬‬
    ‫תשובה ‪ .2‬התשובה נכונה כיוון שהטקסט אכן עוסק בכיצד ומדוע נוצרו איזורי הזמן השונים‪.‬‬
   ‫תשובה ‪ .3‬התשובה אינה נכונה כיוון שהטקסט אינו עוסק בעקרונות והמורכבויות של תכנון זמן‬

                                         ‫ברכבות (הנושא מוצג לרגע כבעיה אבל לא נידון מעבר לזה)‪.‬‬
       ‫תשובה ‪ .4‬התשובה אינה נכונה כיוון שהטקסט אינו מתאר כיצד מדדו זמן לפני המאה ה ‪.19‬‬

                             ‫‪ .14‬השאלה היא – ניתן להסיק מהפסקה הראשונה שבתחילת המאה ה ‪– 19‬‬
       ‫תשובה ‪ .1‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר כי כל אדם היה צריך לסנכרן את השעון שלו עם‬

                                                                                     ‫השעון של העייריה‪.‬‬
   ‫תשובה ‪ .2‬התשובה נכונה כיוון שנאמר שכל יום כיוונו את השעון המרכזי של העיר בעזרת השמש‬

                                                                                 ‫שהגיעה לשיא בצהרים‪.‬‬
     ‫תשובה ‪ .3‬התשובה אינה נכונה כיוון שלא נאמר כי אנשים עשו מסעות לעיתים קרובות ברכבת‪.‬‬

                   ‫תשובה ‪ .4‬התשובה אינה נכונה כיוון שלא נאמר מתי הומצאו השעונים האישיים‪.‬‬

‫‪3‬‬
   1   2   3   4   5