Page 3 - eng2
P. 3
תשובה .3התשובה נכונה כיוון שנאמר בה שהמבקרים לא התרשמו מעבודתו של מאוגם
כשם שהציבור התרשם (כלומר ,הוא זכה ליותר הערכה/כבוד מהציבור).
תשובה .4התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר כי שגם המבקרים וגם הציבור לא אהבו את
עבודתו של מילגם.
.12פירוש המשפט :התפקיד שתפסה/שיחקה ארה"ב בבנייה המחודשת של אירופה ויפן אחרי מלחמת
העולם השנייה היה השיא/פסגה של הדיפלומטיה האמריקאית במאה ה .20
תשובה .1התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שההתערבות באירופה ויפן שלאחר המלחמה
ביססה את השליטה של ארה"ב בענייני העולם.
תשובה .2התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שהאתגר הגדול יותר שאיתו התמודדו מעצבי
מדיניות החוץ האמריקאים הייתה קביעת רמת המעורבות האמריקאית באירופה ויפן לאחר
המלחמה.
תשובה .3התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שבעקבות מלחמת העולם השנייה ,ארה"ב
הגיחה/הבציעה ככוח הדיפלומטי המוביל בעולם והייתה משמעותית בבנייה של אירופה ויפן.
תשובה .4התשובה נכונה כיוון שנאמר בה שההישג הדיפלומטי הגדול ביותר של ארה"ב
במאה ה 20היה הבנייה מחדש של יפן ואירופה לאחר מלחמת העולם השנייה.
הבנת הנקרא
טקסט 1
פסקה ראשונה :הצגת הבעיה של הפרשי הזמנים בין מקומות שונים בעולם
פסקה שנייה :הצגת סר פלמינג שנתקל בבעיה והציג עבורה פתרון
פסקה שלישית :קבלת הרעיון על ידי מדינות העולם
.13המטרה העיקרית של הטקסט היא לדון ב –
תשובה .1התשובה אינה נכונה כיוון שמטרת הטקסט אינה לדון בתרומתו של סר פלמינג למסע
ברכבות.
תשובה .2התשובה נכונה כיוון שהטקסט אכן עוסק בכיצד ומדוע נוצרו איזורי הזמן השונים.
תשובה .3התשובה אינה נכונה כיוון שהטקסט אינו עוסק בעקרונות והמורכבויות של תכנון זמן
ברכבות (הנושא מוצג לרגע כבעיה אבל לא נידון מעבר לזה).
תשובה .4התשובה אינה נכונה כיוון שהטקסט אינו מתאר כיצד מדדו זמן לפני המאה ה .19
.14השאלה היא – ניתן להסיק מהפסקה הראשונה שבתחילת המאה ה – 19
תשובה .1התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר כי כל אדם היה צריך לסנכרן את השעון שלו עם
השעון של העייריה.
תשובה .2התשובה נכונה כיוון שנאמר שכל יום כיוונו את השעון המרכזי של העיר בעזרת השמש
שהגיעה לשיא בצהרים.
תשובה .3התשובה אינה נכונה כיוון שלא נאמר כי אנשים עשו מסעות לעיתים קרובות ברכבת.
תשובה .4התשובה אינה נכונה כיוון שלא נאמר מתי הומצאו השעונים האישיים.
3